Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1778
Halla.. På min andre tråd sier jeg at jeg skal ødelegge hardisken.. http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=85860

Det har jeg nå gjort, håper jeg..
Fremgangsmåte;
Starta opp pc'en, og slo på 4 programmer som brukte mye CPU.
Jeg tok en tykk bok og la den bak pc'en (Der jeg har markert) http://nff.bitsex.net/1063
Tok hammeren og hamra til.
Da skrudde den seg av..

Når jeg slår den på kommer først dette bilde opp, som alltid http://nff.bitsex.net/1061

Så kommer dette med en feilmelding: http://nff.bitsex.net/1062

"Intel UNDI, PXE-2.0(bulid 082)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation
For Reatalk RTL8139(x)/8130/810x PCI Fast Ethernet controller v2.13 (0203226)
PXE-E61: Mediatest failure, check cable
PXE-M0F: Exeting PXE ROM"

Har jeg klart og ødelegge hardisken eller noe annet?
Takk for svar...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vel stopper den der tyder det på at HDD kan være død ja.

Du kan også gå inn i bios (f10 ?) og se om du ser HDD der.
Vis bios er det samme som setup, så kom jeg meg inn der.. Men aner ikke hva jeg skal trykke på her inne :O

Gikk inn på Tools, Hard Drive Self Test [Enter]... Jeg trykka enter.. Kom det opp,
"Estimated test time: Diagnostics not supported
Test Status: No IDE Device"

Rikitg?
Sist endret av RosaKarpe; 2. juli 2007 kl. 14:07.
Og en annen ting, burde jeg gjøre meg klar for "ubehaglig" spørsmål? Sånn som, har det du gjort dette med vilje osv.. Det er ingen synlige skader..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Virker som om disken din er ødelagt ja. Bare si maskinen sluttet å funke når du satt å kikket på en film, du :-)
Okai, tusen takk
Da venter jeg en ny pc snart da
Sist endret av RosaKarpe; 2. juli 2007 kl. 22:55.
Hihi, "Har jeg ødelagt dataen min riktig?" Søtt =)

Menja, jeg har fått ny maskin i innbytte hos en annen dataforretning her, hos mjøsdata pga. at jeg hadde mer enn 4 reperasjoner på den som ikke var selvforskyldt, det var også HDD som hadde slått seg vrang. Fikk ikke et eneste spm, de bare prøvde å boote den, så at det var lok, og gadd ikke spørre om jeg hadde gjort noe uvanlig.
Hehe (A)
Men ja, det som jeg også holder på med, hardisken har klikka av _seg selv_ 2 ganger.. Så hjalp jeg til den siste gangen nå Så da skal jeg ha ny..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Men du fikk bare ny harddisk, ikke ny pc?
Alle HP maskiner har en HDD self test, trykk F10 når du starter maskinen for å komme inn i BIOS, der kan du kjøre testen som vil bestemme om du vil få ny disk eller hva som skjer hvis du ringer support (Du får en evt feilkode).

"PXE-Boot" meldingen du ser der er vanligvis hvis du har trykket F12 under oppstart, den prøver å boote via nettverks kabelen din.

Hvis dette faktisk er ønsket trenger du en Symantec Ghost (eller lignende) server som gir ut et image.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av flexd
Alle HP maskiner har en HDD self test, trykk F10 når du starter maskinen for å komme inn i BIOS, der kan du kjøre testen som vil bestemme om du vil få ny disk eller hva som skjer hvis du ringer support (Du får en evt feilkode).

"PXE-Boot" meldingen du ser der er vanligvis hvis du har trykket F12 under oppstart, den prøver å boote via nettverks kabelen din.

Hvis dette faktisk er ønsket trenger du en Symantec Ghost (eller lignende) server som gir ut et image.
Vis hele sitatet...
Tja, PXE-boot kan du velge skal skje via BIOS uansett før HDD, eventuellt vil PXE-boot være standard bootvalg når han ikke finner en HDD eller CD-rom.


Trenger ikke Ghost eller ligende for å PXE-boote, dog er det ofte brukt av både ghost og altiris og RIS for å deploye images.

Men du kan bruke det med f.eks Linux og ATA over ethernet til å boote "tynnfeite"-klienter og\eller boote inn i et valgfritt windowsCE milijø.
Ja, sant nok. Bruker det til ghost på jobben nesten hver dag, så tenkte ikke så mye over det. Men det kan vel beskrives som "operativ system via lan" eller noe sånt, fordi ghost delen er vel egentlig bare et slags mini OS som loader et image over på disken

Anyways, natta