Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1498
Når jeg først er i gang med å legge ut bilder her, kan jeg legge ut enda et. Her er ett fra Bildøy, Sotra, Bergen. Fargene er ikke endret i Photoshop, bare forsterket pittelitt.

Rosa

Any thoughts?
Velldig bra bilde og fin himmel, må sei jeg likte bilde, men synnes land blei for svart.
Manny jeg liker bildene dine! Så jeg gir deg KP for dette innleget
Sist endret av ellricho; 2. juli 2007 kl. 03:57.
Fint bilde. Likte spesielt godt rødfargen i vannet.
Liker det bildet..!
..Der har jeg vert..!
Fint bilde Prøvd med to eller flere eksponeringer, og slå sammen bildene kunne det blitt enda bedre tror nå jeg
fett bilde, det første jeg tenkte var faktisk amazonas!
O.o Der var det kommet på plass også! (:
Vakkert bildet fra en vakker kveld med masse mygg..

Men altså! Elsker fargen i bildet!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Et meget pent bilde, men føler jeg har sett det før, hvis du skjønner. Ikke akkurat noe nyskapende over dette her.
Det er jo et ganske standard bilde hvis du skjønner, men det var jo veldig fint.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Dritnice bilde! Standard, JA, men det er ikke alle "sånne" bilder som blir like vellykkede som dette.
Sist endret av CosmoKramer; 18. juli 2007 kl. 16:50.
Veldig fint bilde. Likte fargen i vannet kjempegodt.
Har du det i en større versjon slik at det er mulig å få lage en wallpaper av det?
MannY's Avatar
Trådstarter
Takker og bukker for alle de hyggelige kommentarene! ang. en større versjon av bildet til mister kuroger kan jeg få fikset det når jeg kommer hjem igjen om tre uker... Da kommer det nok endel bildet fra Brasil også
Dessverre lite imponert over dette bildet. Det er flatt og kjedelig. Å fange de fargene er i seg selv ikke en bragd. Konturene er kjedlig og komposisjonen lite gjennomtenkt. Du skal ha for en forholdsvis rett horisont.

Men med dette som utgangspunkt - så ville jeg har gjort noen endringer:
- Still på saturation/fargemetning - jeg vil se en sterkere rosa.
- Fjern bølgende i vannet, la sjøen speile himmelen.
- Klipp bildet i høyra kant, kanskje så mye som frem til hvor øyen(?) slutter
- I så fall må det nok klippes litt i topp og bunn.
- Horisonten må ikke være midt i bildet, tenk over hva som er interessant - og det er nok mer himmelen enn de grå partiet i vannet.
Sitat av Chubby
Dessverre lite imponert over dette bildet. Det er flatt og kjedelig. Å fange de fargene er i seg selv ikke en bragd. Konturene er kjedlig og komposisjonen lite gjennomtenkt. Du skal ha for en forholdsvis rett horisont.

Men med dette som utgangspunkt - så ville jeg har gjort noen endringer:
- Still på saturation/fargemetning - jeg vil se en sterkere rosa.
- Fjern bølgende i vannet, la sjøen speile himmelen.
- Klipp bildet i venstre kant, kanskje så mye som frem til hvor øyen(?) slutter
- I så fall må det nok klippes litt i topp og bunn.
- Horisonten må ikke være midt i bildet, tenk over hva som er interessant - og det er nok mer himmelen enn de grå partiet i vannet.
Vis hele sitatet...
Edit: Skrev høyre, mente venstre - tragisk
Delvis enig med Chubby. I stedet for å skrive en avhandling om hva jeg skulle sett gjort annerledes legger jeg heller opp en kjapp redigering (kvaliteten er så som så ettersom originalen var veldig liten; hva jeg mener bør komme tydelig frem likevel).

Stikkord: Undereksponert bakgrunn, farger, utsnitt og komposisjon.

Original (men i samme utsnitt):
http://nff.bitsex.net/1228.jpg

Redigert:
http://nff.bitsex.net/1227.jpg

Mulig jeg skulle kappet den trangere i underkant, men vil ikke ha horisonten i midten.