Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1809
Har nylig byttet ut den gamle tv'en med en enda eldre tv (:P), en Bang & Olufsen beovision MX 6000. Nå har jeg også fått låne et playstation spill av en venn og tenkte jeg skulle koble til playstationen min (førstegenrasjons playstation).

PSen er jo ganske gammel, og kablene til tv'en er de tre kablene med fargene rød, hvit og gul, hvor gul er bilde (tror jeg) og rød og hvit er lyd. Uansett, en slik inngang er det ikke på b&o tv'en så derfor satte jeg på en overgang til en scart. TV'en har to scart innganger, men playstationen får ikke kontakt i noen av dem. Når scarten er koblet i går jeg inn i menyen der jeg kan velge hvilken AV inngang som skal "aktiveres" og for hva, DVD, V.AUX osvosv. Her er det ganske mange valg, og det er forskjellige valg for de forskjellige AV'ene.

Jeg har prøvd alle valgene, og jeg har også prøvd en splitter ny scartovergang siden den gamle var litt skral.

Har også byttet tven oppe til en b&o, og der har jeg klart å koble til VHS og DVD spillern. For å se på dem må bare skru på apparetet så kommer bildet. Fjernkontrollen er en liten batong med mange knapper som ser ut til å ikke gjøre noe.

Er det noen med en b&o tv og fjernkontroll som kanskje vet hva jeg skal trykke for å få bilde, og kanskje også vet hvilket valg jeg må ha på når jeg skal "aktivere" AV porten?
Eller hvis det bare er noen som vet hvordan man kobler en PS1 til en b&o tv så blir jeg evig takknemlig, for nå vil jeg spille AIR COMBAT!

Leroy

Edit: jeg har forresten ingen bruksanvisning og på nett har jeg funnet noen, men de må man betale for.
Sist endret av Leroy; 23. juni 2007 kl. 13:02.
På vår B&O-tv fra ca 1991 som vi hadde før måtte man trykke på Sat eller Video-knappen for å se det som ble sendt på scartkontakten.
Husker ikke modellnummeret.
Vet ikke om det er sånn på din, men prøv.
Har også sett litt på den merkelige scartmenyen de nyere B&O-tvene har (tror det er den du har) men ikke brukt den så vet ikke helt hvordan det bør stilles inn der.
Prøv å la begge innstillingene stå på v.aux eller dvd eller noe(har ikke en B&O her så kan ikke prøve)og trykk på video og dvdknappen for å se om du får et bilde mens psen er på.
Grunnen til at tven skifter automatisk når du skrur på dvdspilleren er at den sender et signal over scartpluggen om at Nå er jeg på!
I tillegg er rød-gul-hvit pluggen forran på mange B&Otver koblet sånn at den skifter til den kanalen når den merker et videosignal derfra.
Jeg har kanskje tilgang til en nyere B&O til uken og kan se om jeg finner utav det der.
Det er det samme på ny bo også, må trykke sat. Men, er du sikker på at det ikke er rød hvit gul inngang helt øverst på tv`en, om du ser den ifra fremsiden så blir det øverst til høyre. Er det ikke et lite panel med knapper der, og skult inngang under ?

Var isåfall slik på den gamle bo`n min (ca 2002).

Har en helt ny bo nå, kan sjekke hvordan den ser ut når jeg er ferdig på jobb
Leroy's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, skal prøve det med fjernkontrollen i morra.

Denne b&o tven har ingen innganger eller knappe panel foran, men skal prøve det med fjernkontrollen i morra, så forteller jeg om det går.

btw, min alternative løsning ble å ta fram den gamle tven, men vil gjerne ha ps'en til å funke med b&o tven for fremtidig gaming.
Prøv V-tape og v-aux på list knappen
Sist endret av Evelen2; 24. juni 2007 kl. 01:36.