Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2768
I annen etage står en trådløs sentral, og i leiligheten under, som jeg bor i, har jeg en bærbar med trådløs tilkobling. Jeg har greit signal, men en gang i blant blir signalet så dårlig at jeg mister nettverket i en liten stund. Finnes det noe som kan ta imot signalene fra etagen over, som forsterker signalene før det kommer til maskinen min?
ta litt alu folie på antennen på sentralen din brett det i en 1/2 sirkel (skål) og pek det i den rettningen du har laptoppen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ting som forstyrrer trådløse signaler er

-Mikrobølgeovner
-Blåtann
-El-anlegg
-Betong med armering

Prøv å flytte aksesspunktet, du kan omså kjøpe andre typer antenner til punktet men det koster gjerne mye og antennene er stort sett direksjonale.
boogeyman's Avatar
Trådstarter
Jepp. Det var det jeg regnet med var løsningen. Blir nok til at jeg enten finner ei større antenne fra D-Link eller kjøper en ny og sterkere trådløs sentral. En av de gromme til D-Link koster ikke mer enn 1000,- kr på Expert. Det er jo tjent inn på tre måneder med tanke på at jeg får internett gratis der jeg leier.
Går det ikke ann å kjøpe en repeater da?
boogeyman's Avatar
Trådstarter
Kikka litt etter repeater som du nevnte, men fikk bare inntrykk av at det fungerer på telefon og gps signaler. Stemmer dette? Hvis det fungerer på trådløst nettverk er jo det akkurat hva jeg er ute etter.
Sitat av boogeyman
Kikka litt etter repeater som du nevnte, men fikk bare inntrykk av at det fungerer på telefon og gps signaler. Stemmer dette? Hvis det fungerer på trådløst nettverk er jo det akkurat hva jeg er ute etter.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke er helt på jordet, skal du se etter et trådløst aksesspunkt, ikke en repeater.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av boogeyman
Kikka litt etter repeater som du nevnte, men fikk bare inntrykk av at det fungerer på telefon og gps signaler. Stemmer dette? Hvis det fungerer på trådløst nettverk er jo det akkurat hva jeg er ute etter.
Vis hele sitatet...
Dersom du ser etter en repeater for wlan så finner du en som funker for wlan...
boogeyman's Avatar
Trådstarter
Der fant jeg godsakene....
http://gigaset.siemens.com/shc/0,193...ePos:0,00.html

Takk for all hjelp.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du vil typisk ha wlan-repeater av samme merke som routeren/AP'et ditt, for å få minst mulig problemer.