Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2368
Har et merkelig problem med Vista (Ultimate fyi).

Det har seg nemlig slik at om jeg lukker laptopen igjen, for så å åpne den igjen etter en stund, så er skjermen helt svart. Ikke screensaver-svart, men hvilemodus-svart. Problemet er følgende:
Jeg har allerede skrudd av valget om at pcen skal i hvilemodus om jeg klapper den sammen. Selv om den ser ut til å være i hvilemodus, reagerer den som normalt (f. eks hotkeys for å skifte sang i winamp), ergo er den ikke i hvilemodus. Eneste måte for meg å få farge på skjermen igjen er å trykke knappen for hvilemodus, deretter trykke igjen for å få den ut av hvilemodus.

Dette begynner å bli ganske irriterende. Noen som har noen løsninger til meg?

På forhånd takk.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vet iallefall noen HP maskiner har en egen driver for knappen som skrur av skjermen når lokket lukkes igjen "lidclose" heter den.
..
Trådstarter
Dette er Asus A6T.

Hadde forøvrig ikke dette problemet med Win XP.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
ASUS ATKOSD2 UTILITY
ATK_Hotkey UTILITY
ATK0100 ACPI UTILITY

Tipper en av disse driverne fra asus sine sider kan hjelpe deg.
Hadde AKKURAT samme problem med min mulitcom pc, hel80.
Det viste seg at jeg ikke var den eneste da jeg så på compal forumene, de var flere "fikser" som kunne fikse det, ingen hjalp.
Når jeg formaterte pc'en(ikke pga det problemet) funket det og funker fortsatt.
:-s
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Oppdatere bios kan også hjelpe, og ser det ligger en "Vista update guide" ute også for denne maskinen.
Hadde samme problem med min bærbare, men det var da en annen modell. Det som funket før jeg fikk en fix som ordnet dette var å åpne og lukke PC-en et par ganger, så kom skjermen på til slutt,
Sitter med en Toshiba også med Vista Ultimate, har det samme problemet. Jeg har klart å funnet ut av selve problemet, ATI - driver'n på vista støtter ikke Fn - knappene (de blå knappene) og dermed får jeg ikke liv i skjermen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av zleven
Sitter med en Toshiba også med Vista Ultimate, har det samme problemet. Jeg har klart å funnet ut av selve problemet, ATI - driver'n på vista støtter ikke Fn - knappene (de blå knappene) og dermed får jeg ikke liv i skjermen.
Vis hele sitatet...
Dette er totalt ulogisk.

ATIskjermkortet har ingenting å gjøre med FN knappene.
LIDswitch har iallefall ikke noe å gjøre med FN knappene (normalt sett).