Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 555
Hei, jeg lurer på hvilket av disse to kameraene dere syns jeg bør kjøpe og hvorfor?
Det skal brukes på solfylte ferier og ellers i hverdagen. Grunnen til at jeg kjøper det er at jeg skal ha det nå når jeg reiser på ferie ned til Kroatia i sommer. Men jeg kommer til å engasjere meg mye mer i kamerabruk etter jeg kommer hjem. Mye festbilder eller "ut i skog og mark" filming osv.


Valget står mellom:

Canon HV 20:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332685

eller

Panasonic NV-GS500
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322001

Hva mener dere ?

(Her er link til sammenligning av de to på komplett:
http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=322001&sku=332685)
Sist endret av Freaky69; 12. juni 2007 kl. 01:19.
Canon HV20 kjører jo HD i 1080i, så det er jo en klar fordel i forhold til Panasonic sitt kamera. Du få også HDMI-out. Dessuten er det fysisk litt mindre, om du skal ta med på fest, er jo det en fordel. Ypperlig også til å filme "ut i skog og mark", som du beskriver det, i veldig god kvalitet. Batterilevetiden kunne nok også vært verre, men her kjenner jeg ikke spesifikasjonene på Panasonic sin modell.
Jeg ville nok ha gått for Canon sin modell.
Sist endret av Snillorg; 12. juni 2007 kl. 01:37.
Trådstarter
7 0
OK, takk for ditt svar Myhre Hva mener så dere andre ? Vil dere si dere enige med Myhre eller ei ?
kreativ nerd
devotio's Avatar
HDV har jo ikke akkurat fått veldig mye skryt, dessuten bruker Sony kameraet CMOS brikke mens Panasonic kameraet har en 3 CCD brikker, dette er helt klart en fordel. Sony kameraet kan kanksje "skyte HD" men er rimelig sikker på at kvaliteten vil bli bedre med Panasonic og 3CCD Jeg ville gått for Panasonic.
Jeg har hatt en hel rekke med DV kameraer og har alltid blitt mest fornøyd med Panasonic.
Trådstarter
7 0
Når gikk jeg for HV20 kameraet til Canon. Har jeg gjort det riktige valget? hva mener dere?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Jeg mener du har gjort feil valg, bare fordi kameraet i teorien skal være bedre betyr ikke det at det er det. Jeg mener du vil få bedre farger og følelse av Panasonic kameraet, Canon vil ikke klare og levere noe i nærheten!!!
Trådstarter
7 0
Jeg gikk for dette kameraet både for det har fått veldig bra omtale i diverse tester og på grunn av at jeg har en HDTV kompatibel TV, noe som også vipper meg over til Canon sin side. Jeg spurte også en erfaren kamerabruker fra akam.no og han mente at jeg burde gå for Canon kameraet...
Men jeg prøver det og om jeg ikke er fornøyd leverer jeg jo det bare tilbake (14 dager returrett). Enig devotio?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Jeg er jo helt klart ikke enig, 3CCD slår lett 1 CMOS brikke. Dessuten tror jeg ikke du vil får veldig god følelse av HD på et slikt kamera. HDV eller SD har lite å si når Panasonickameraet ser så overlegent ut på bildebehandling...
Og ikke bare på spesifikasjoner er Panasonic-kameraet best, men når det gjelder produsentens garanti så har du jo dobbel så lang garanti med Panasonic-kameraet, enn Canon-kameraet.