Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1305
Heisann med-freaks.

Jeg fikk ett lite tilbud idag om å være med å prøve å stå på wakeboard. Sommeren er jo godt på vei og jeg sa ja til å prøve (er jo fan av snow/skateboard så hvorfor ikke? )

Lurer på om noen har erfaringer med det og kan evt. vise meg noen sider med tips og slikt for en nybegynner. (Ja, jeg har søkt på google.)

Takker for alle svar
det frekke med wakeboarding, er at du noen ganger ikke er spent fast til brettet på noe vis, og sist jeg prøvde det, spratt jeg bortover vannet som en flydre når jeg tryna..

Men det er rather vansklig. Du må egentlig bare fokusere på å stå stødig, holde med begge hender og svinge med hele kroppen, altså ikke bare med beina..
glem wakeboard! årets hit er Airchair! jeg har aldri prøvd det selv, men vi skal selge den på europris så en fyr som tok verdensrekord i saltoer på den på tv forleden, det så dritgøy ut!
Jeg har ikke waket mer enn et par ganger, men jeg har gjort det. Jeg kom opp på andre forsøk, noe jeg antar du også gjør siden du driver med snow/skate fra før. Når du har det å kjøre sidelengs på brett "inne i kroppen" går det egentlig ganske fint. Kjører du regular er det veldig gøy å bare holde med venstre hånd, og bare late som du kjører snowboard!

Skal du hoppe/trikse på wake BØR båten din ha mast som tauet er festet til. Har du festet det like lavt som de vanlige taufestene på båter kan du glemme alt som har med hopping å gjøre, siden du rett og slett blir dratt ned når du kommer over høyden til taufestet. Det er viktig å ikke bli for høy i hatten når du prøver det, selvom det virker lett å svinge og cruise. Jeg trynte saftig første gangen jeg skulle prøve en tailgrab; Nosen kom nedi, og innen 2 dager hadde 2 av fingerneglene mine falt av

Rip it!
Sitat av crEpi
det frekke med wakeboarding, er at du noen ganger ikke er spent fast til brettet på noe vis, og sist jeg prøvde det, spratt jeg bortover vannet som en flydre når jeg tryna..

Men det er rather vansklig. Du må egentlig bare fokusere på å stå stødig, holde med begge hender og svinge med hele kroppen, altså ikke bare med beina..
Vis hele sitatet...
Hvordan wakeboarder du uten å være festet til brettet? Da er det nok ikke wakeboarding du tenker på. Det ville jo være teoretisk umulig å komme seg opp etter båt uten å bena festet til brettet.

Uansett så hadde jeg nok bare forhørt meg med de du skal stå brett med om tips lundern. De vet nok hvordan du må komme deg opp iforhold til deres båt. Det har mye med kraften på båten å gjøre hvordan man skal "sette" seg i vannet for å komme opp. Hvertfall hvis det er første gangen.
Det er dritmorro! Men når du kjører må du passe på å ikke vri brettet, for da tryner du, og det er ikke veldig deilig hvis det er stor fart. Ellers kan du jo prøve litt selv også?
Det eneste du gjør er å presse høyreforten ned i vannet, så kommer du deg opp av deg selv Når du er oppe så må du huske å fortsette å legge litt vekt bak på høyreforten, ellers detter du.
Det burte jo ikke være umulig å stå uten bindinger. Har selv stått en del på wakeboard og funnet ut jeg kan ta av bindingene når jeg er oppe. Det går fint. Men kanskje vært kult og prøve det helt uten bindinger

Du kan jo prøve og ta av finnene under brettet. litt vanskelig og svinge men ganske så lett og spinne litt.

Kan være lurt og holde seg unna brennmaneter. Jeg grusa en liten stygg en med en 360 faceplant. Svei ganske greit rundt halsen. Bra med våtdrakt ja!

Få høre hvordan det har gått om du er utpå om ikke så lenge

Lykke til