Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2174
Hallo!

Fikk et innlegg i gjesteboka mi på en eller annen hjemmeside jeg har. Der ble ip-adressen til den som la igjen beskjed lagret.

Kan jeg finne ut hvem som har sendt innlegget når jeg har ip-adressen? eventuelt, hvordan?
Du KAN finne ut sånn ca. hvilken del av landet eller kommune ip-adressen er fra, med gratisting på nettet. Vet ikke om mer avanserte verktøy kan finne mer.
Trådstarter
Takk.! *endafleretegn*
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Archj
Du KAN finne ut sånn ca. hvilken del av landet eller kommune ip-adressen er fra, med gratisting på nettet. Vet ikke om mer avanserte verktøy kan finne mer.
Vis hele sitatet...
Tja, i følge dei såkalla geoip-locatorene så befinner eg meg i Trondheim. Og eg sitter på ei adresseblokk som har vore i sogn & fjordane siste 10 år, sammenhengande. Så nøyaktigheta er ikkje overbevisande.

Gløm slike verktøy. Dei er nøyaktige ned til land. Utover det er resultatet bare meiningslaust.
Piczo gjestebøker finner feil ip, etter egen erfaring.

Skrev en gang et innlegg og så sto det at ip adressen startet på 127.(ogsåvidere) Men ipadressen min starter på 83.

Så bare gi opp egentlig



Edit: ikke spør meg hvor jeg fikk piczo fra
Sist endret av 3RD; 4. juni 2007 kl. 12:07.
GeoIP locator traff riktig by hos meg.
Sist endret av hopalong; 4. juni 2007 kl. 13:16.
Sitat av hopalong
GeoIP locator traff riktig by hos meg.
Vis hele sitatet...
I så fall er det bare flaks.
Jeg sitter 10min kjøretur unna gjøvik, og jeg har pluselig bodd i lillehammer,elverum og mange andre steder i landet.
tror det aldri har skjedd at det har kommet på rett sted.

@trådstarter:
Hvis innlegget var veldig stygt rettet mot deg så er det sansynligvis noen du kjenner.
Kanskje som du har på msn.
Hvis du har tid, kan du bruke netstat during en filetransfer f.eks, og så bare skjekke ip mot den ip'n som sto i gjesteboka.
GeoIP og bruk av det er mest rettet for å automatisk velge rett mirror til å laste ned fra. Sider som sourceforge.net bruker det, f.eks. Totalt ubrukelig som en tracer. For alt du vet er IP-adressen leaset ut til noen andre i en annen ende av landet!
Nei, for jeg kommer ikke fra Oslo!
hmm, av en eller anna grunn traff den iallefall riktig på meg.
Funker vel for noen, men ikke på alle.
Sist endret av Jumbo; 4. juni 2007 kl. 14:01.
ip-adress.com er ganske grei, veldig nøyaktig
Ja, for jeg bor jo i Kleiveland? oO
Aldri hørt om det en gang.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Den bekreftet at jeg bor midt i mellom puppene... Tommel opp for ip-adress.com
Yes! Jeg som alltid har hatt lyst til og flytte fra nesodden, sjekket nå, og der bodde jeg vist på Fiskevollen! Takk ip-adress.com flyttet meg over fjorden uten at jeg merket det en gang
De verktøyene finner vel nærmeste sentral, mao som regel noen kilometer fra der dere faktisk bor.

Du kan ikke finne ut hvem som eier ip-adressen, men du kan finne ut f.eks hvilket land personen er fra og med litt flaks, by og fylke.

Hvis du skaffer deg nok rettigheter, kan du oppsøke Telenor, og spørre de om hjelp. Men de har en policy som sier at de ikke gjør sånt. Så du må ha noen mektige advokater i ryggen, som kan "jukse" litt.

Telenor vet det, men du får ikke vite det uten videre.
Sitat av BjornarR
ip-adress.com er ganske grei, veldig nøyaktig
Vis hele sitatet...
Denne kan jeg bekrefte. Jeg vet ikke hvor nøyaktige det er ment at de skal være, men den traff ca. 2 kilometer unna der jeg bor

Edit: så det fredrikweb skrev etterpå
Sist endret av lefsegokk; 5. juni 2007 kl. 01:10.
Sitter i Trondheim atm, men ip-adress.com mener jeg er i Fjellstrand i Akershus. Og jeg som likte meg så godt her!
Sist endret av Snillorg; 5. juni 2007 kl. 01:45.
Sitat av Myhre
Sitter i Trondheim atm
Vis hele sitatet...
Det er bare noe verden skal ha deg til å tro.
Sitat av fredrikweb
Hvis du skaffer deg nok rettigheter, kan du oppsøke Telenor, og spørre de om hjelp. Men de har en policy som sier at de ikke gjør sånt. Så du må ha noen mektige advokater i ryggen, som kan "jukse" litt.

Telenor vet det, men du får ikke vite det uten videre.
Vis hele sitatet...
Heh. Nei. Eneste måten i norge er å politianmelde det. Da kan politet ta kontakt med ISP og spørre de om slikt. Det er dog ingen selvfølge at du får vite HVEM som er bruker av ipadressen. Privatpersoner eller advokater kommer ingen vei i norge om de skal vite hvem en ipadresse tilhører.
Jeg fant nabokommuna.
Du kan være heldig å finne ut hvor i landet den befinner seg. Men, det du kan finne ut er leverandøren. Finner du leverandøren, kan du kontakte dem, og de vil finne ut hvem som eier IP adressen.

Ikke det at du får opgitt dette av en seriøs leverandør. Men politiet får det, om de har sine grunner.
Sitat av Myhre
Sitter i Trondheim atm, men ip-adress.com mener jeg er i Fjellstrand i Akershus. Og jeg som likte meg så godt her!
Vis hele sitatet...
Hey! Da hadde vi hvert naboer nesten, eller vent, ip-adress har nettopp flyttet meg til over fjorden!
Mitt søk var ganske nøyaktig, men de flyttet meg til Nordstrand, som er over fjorden der jeg bor.
Bare en av de har funket på meg, og det er: http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation

Men dere får sikkert noen gale svar fra den også..
Så jeg tror det egentlig ikke att noen av de locaterane fungerer perfect!
Og da er det ikke lett og vite om svare du får er rett heller.
Sitat av BjornarR
ip-adress.com er ganske grei, veldig nøyaktig
Vis hele sitatet...
Jeg har alltid trodd at jeg bodde i Bergen, ikke Oslo
Sitat av marsboer
Jeg har alltid trodd at jeg bodde i Bergen, ikke Oslo
Vis hele sitatet...
Da bor du herved i Oslo!

Den der funket ganske bra faktisk, http://ip-adress.com/ . Den kom ikke frem til eksakt sted, men den fant nabokomunen (Noe de IP-tracing greiene aldri har klart før).

Til trådstarter: Jeg hadde akkurat samme problemet en gang og ble så lei at jeg til slutt sendte en mail til ISP (Nextgentel eller no :S) og forklarte dem situasjonen og siden personen var en kunde av den ISPen, så sa de at jeg skulle sende med en logg av hva som hadde skjedd også skulle de se på det. Jeg gav opp, fordi jeg ikke gadd å styre med logg etc. Om du virkelig synes det er verdt å sende inn til ISP, så gjør det. På en annen side så tror jeg ikke du får vite hvem personen var. Jeg tror bare ISP'en sender en klage eller noe til personen.
Sist endret av Gisse; 5. juni 2007 kl. 20:16.