Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1795
Har søkt litt rundt på google, men ikke kommet fram til noe særiøst.
Mitt spm:

Er det mulig å få tak i reptiler som slanger eller øgler i Norge? Det er jo blitt ulovlig å selge reptiler, men det hadde vært syke fett med en slange!

Finnes det noen steder som selger dette?
Kort sagt ja. Politiet beslaglegger hele tiden slanger og alt mye annet fra privat folk.
Men vi kan ikke linke deg til annonser eller annet som strider mot norsk lov. Tviler på at de annonserer på nettet uansett. Skal du ha fra noen i norge må du nok kjenne noen som kjenner noen eller noe sånt noe
Mitt råd til deg er om du virkelig mener dette seriøst, les om forskjellige slange arter, og spør mye. Ikke gi utrykk for at du kan noe mer enn du kan, å vær helt åpen om at du er nybegynner. Hold en vennlig tone og ikke spam. Gjør dette kombinert med mye aktivitet over tid så har du nok kontakter nok til å skaffe deg hva det måtte være

Folkene på Reptilfreaks.no er å anbefale om du er nybegynner: Kjempe koselige og alltid der for å hjelpe deg, og de er veldig engasjerte! Men husk: Søk, les - så spør. Å spørre i forumet om ting du lett kan finne ut av selv er å skyte seg selv i foten. Er forresten veldig mye bra lesestoff der inne...
Ja, det er ulovlig. Ja det kan skaffes.
Kjenner selv en som har tre pytonslanger. Deilige, koselige og luktfrie dyr. Nokså snille også.
Sitat av mp34567
Kort sagt ja. Politiet beslaglegger hele tiden slanger og alt mye annet fra privat folk.
Men vi kan ikke linke deg til annonser eller annet som strider mot norsk lov. Tviler på at de annonserer på nettet uansett. Skal du ha fra noen i norge må du nok kjenne noen som kjenner noen eller noe sånt noe
Vis hele sitatet...
vet ikke om dette er ulovlig, men www.repti.net full av annonser fra norsk folk som selger det meste innen reptiler. kjek side med mye nyttig info.
Jeg har tidligere hatt slange og jeg syns du bør tenke deg nøye om før du bestemmer deg for å kjøpe et slikt dyr.. Husk: slanger er ikke som en katt eller hund, de liker å være for seg selv, ikke særlig selskapssyke.. Min slange var og forble et nattdyr som kun vela rundt inni terrariet på natterstid, på dagen lå den pent under steinen sin og sov.. men kule dyr da, absolutt noe å vise frem! Litt kjedelig at det ikke er lov til å ha de her bare. Folk snakker fort når de hører om slanger i nabolaget, og det er nok derfor så mange får uhyggelig besøk av onkelpoliti som gjerne tar med seg slangen og sender deg en real bot:/
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av OracIe Vis innlegg
Har søkt litt rundt på google, men ikke kommet fram til noe særiøst.
Mitt spm:

Er det mulig å få tak i reptiler som slanger eller øgler i Norge? Det er jo blitt ulovlig å selge reptiler, men det hadde vært syke fett med en slange!

Finnes det noen steder som selger dette?
Vis hele sitatet...
www.repti.net