Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4578
Her kommer jeg med ENDA en tråd...

Jeg vurderer å slutte å røyke og som sikkert alle røykere vet så er nikotin noe helvetes dritt.
Jeg har prøvd mange ganger tidligere, men har falt for fristelsen over og over igjen...
Greide det nesten en gang, men så var jeg dum nok til å slenge meg på flaska...

Det jeg har tenkt litt på er at det må vell finnes et eller annet man kan kjøpe på nettet som en ''erstatning'' noen urter f.eks som man kan røyke.
Finnes det noe godt å røyke på som man kan kjøpe på nettet som kan gjøre ting litt lettere?
Har dere noen råd eller tips?

Finnes det noen produkter som hjelper mer enn de man får kjøpt i norge?
Kanskje noen urter som virker litt beroligene?

Takker for svar.

PS. Jeg tenker ikke spesielt på som mekke-erstatning, bare så dere vet det.
Sist endret av sneipen; 28. mai 2007 kl. 15:38.
Det eksisterer pr. i dag et enormt marked for substitutter til nikotin. Tyggis, plaster, hylse med _kun_ nikotin som du innhalerer slik at du kan trappe ned, hypnose, urter finnes det mye av, bare snakk med noen som jobber på et apotek.

Det er veldig lett å få tak i hvilket som helst slags subtitutt for nikotin, men det viktigste i denne ligningen er viljestyrke. Jeg har venner som har forsøkt å slutte å røyke. De maser gjerne heeele tiden om hvor hardt det er. Jeg har også selv sluttet å røyke, men min onkel sa det best da han sa. Hvordan man slutter å røyke? Da slutter du bare å røyke uten å mase om det.

Finn på noe annet å gjøre, du.
http://www.hemphouse.no/trade/productview/83/56/
http://www.mamut.com/controls/shop/s...vibe420&gid=61

I tillegg finnes f.eks: blend-rosa - 0,2 mg nicotin og Barkley - 0,4 mg nicotin

Du kan også teste: http://www.dingz.no/php/art.php?id=381934

Røyketelefonen: 800 400 85

+ Snus, Nicotinplaster, Nicotin tyggegummi osv. osv.

Din lege (samt apotek, helsetasjon for ungdom, osv,) kan også hjelpe deg med råd til røykeslutt.


edit:
http://www.google.no/search?hl=no&q=...cr%3DcountryNO
Sist endret av eXpergefacio; 28. mai 2007 kl. 15:51.
jeg har et spørsmål her...

jeg lurte på om det finnes røyk som er uten nichotin o.l.
for tenker på å slutte å røyke men sliter med det at jeg er mer psykisk avhengig en fysisk...
så da hadde passa meg utroligt bra om jeg fant noe erstatning for har prøvd utallige ganger men klarer det ikke for når jeg ser noen røyke eller tenker på det så klarer jeg ikke å bare se på...
så skulle hatt et alternativ til avhengighetsgivende røyk, noen som vet om noe?
Plaster, etter min erfaring, er ikke ett godt alternativ. Det hjalp litt, men ikke nok. Hvis du skulle bruke plaster må du vite hvor mye du røyker om dagen slik at du kan få ett med riktig dose. Ett for sterkt plaster vil gjøre deg mer nikotin avhengig. Og jeg ble veldig dårlig.

Nikotin tyggis var veldig mye bedre! Smakte ikke så værst heller. Og man merker ikke så mye til suget rett etter en tyggis, men det kom fort igjen.
Sist endret av VitaminC; 30. mai 2007 kl. 16:11.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her skall jeg gi deg en god guide til å slutte å røyke: begynn å røyk en indisk urte røyk som du får kjøpt her: http://www.herbalhighs.co.uk/beedies...cigarettes.htm. Disse inneholder minimalt med nikotin men en del urter som gir deg samme tilfredstillelse som en vanlig sigg bare at tilfredsstillelsen varer mye lenger. Disse virker veldig bra mot abstinensen og jeg kan anbefale deg å røyke disse de 2 første ukene. Selv om abstinense blir borte etter rundt 4 dager så bør du fortsette å røyke disse til det har gått to uker. Dereeter sitter du igjen med den vanskeligste delen: det fysiske. Men det finnes råd for dette også. http://nirdosh.co.nz/index.html dette er en annen type urterøyk som ikke inneholder nikotin eller tobakk. Den fungerer godt når foreksempel er sammen med folk som røyker og det psykiske suget prøver å ta overhånd. Da er det bare å ta seg en nirdosh. Bruk dette i de seks neste ukene og prøv å kutte ned på disse etterhvert som ukene går. Etter at de åtte ukene er godt har du vært tobakkfri i 6 uker og jeg kan love deg at det er glemt. men sørg for å alltid ha en nirdosh i lomma i tillfellen. under hele denne perioden er det også lurt å avstå fra alkohol. Håper dette hjlper deg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå tror jeg du er litt på ville veier Beedie91: wikipedia sier at:
Sitat av wikipedia
A beedi, (pronounced: [ˈbidi]) also known as bidi or biri) is a thin, often flavored, South Asian cigarette made of tobacco wrapped in a tendu (or temburini; Diospyros melonoxylon) leaf, and secured with colored thread at one end. Beedies are smaller than regular cigarettes. One beedi produces three times more carbon monoxide and nicotine, and five times more tar than a regular cigarette.
Vis hele sitatet...
Med andre ord, Bidi, er omtrent 3 ganger kraftigere enn vanlige sigaretter, og de lages av tobakk, ikke 'diverse andre urter'.
Sist endret av Dodecha; 16. august 2007 kl. 13:43.
ganesh beedie 501 som jeg snakket om, inneholder 10- 20 % tobakk og 2,4 mg nikotin som betyr at den er 3-4 ganger så svak som en vanlig blod prins. Denne hjalp meg å komme ut av abstinensene og husk at det finner mange typer beedier.

sorry mente 0.24 mg
har røykt noe urtegreier en kamerat kjøpte i danmark.. skulle visstnok smake godt og være sunnere..

men smaken tok meg tilbake til barndommen min når vi satt og røyka strå. ikke til å anbefale egentlig
Sitat av frekkmann
har røykt noe urtegreier en kamerat kjøpte i danmark.. skulle visstnok smake godt og være sunnere..

men smaken tok meg tilbake til barndommen min når vi satt og røyka strå. ikke til å anbefale egentlig
Vis hele sitatet...
Blir også ekstremt tør i halsen. umulig å nyte trekket når man røyker med urter...
Har røyket en del urtegreier å kan ikke si meg enig i at det smaker dårlig. smaken er tusen ganger bedre enn en vanlig sigg, men det er sant at man blir veldig tørr i halsen. Men det er det verdt for å komme ut av nikotin-helvete.
Ikke for å være veldig frekk, men du er vell 15-16 år?
Da kan du umulig ha røyket så veldig lenge og er derfor ikke veldig avhengi anbefaler deg å bare slutte på dagen siden du er enda ung og burde være sterk psykisk
Ang spørsmålet ditt; Jeg tror ikke det er så jævlig sunt å gå rundt å røyke på diverse urter heller.

Hvis du røyker hasj også så kan du jo mekke med urter, men ikke gå rundt å røyke på det til vanlig.
Jeg sitter med en pakke chill her, er en urtemiks man røyker. Men gå på www.iamshaman.com så finner du noe