Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 4939
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Tidligere i dag reklamerte jeg litt for videositen Snutt.no, som ble brutalt slaktet av nFFs medlemmer. (WTF??) Derfor bestemte vi i Biip.no oss for å lage en konkurrent som kanskje var litt bedre, og ergo lanserer vi nå http://www.biiptv.no

BiipTV.no er ment som et supplement til Biip.no, og skal ta opp konkurransen mot siter som Snutt.no, Snutter.no og de andre videositene i Norge. Blablabla, dere skjønner greia.

Uansett, offisiell lansering til uken - men før den tid trenger vi norskt innhold. Derfor arrangerer vi nå i samarbeid med nFF, nFF's store Videokonkurranse.

Vinneren får en splitter ny iPod Shuffle eller en hvit Nintendo DS (vinneren får velge). I tillegg blir vinnervideoen promotert ut mot 30-40.000 besøkende i uken.

Målet med konkurransen:
Lag en underholdende video om undergrunn eller teknologi

Konkurranseregler:
- Du må registrere deg på www.biiptv.no og laste opp en video for å delta
- Post link til videoen i denne tråden
- Fordi BiipTV.no tross alt har en ganske bred målgruppe, så er målet å lage en video som appellerer til flere enn akkurat nFF'ere. Unngå derfor intern-jokes og lign.
- Frist for å delta: 1 uke fra i dag av
- De nominerte til å vinne vil bli offentliggjort i løpet av ca 7-10 dager, og vinneren vil kåres på bakgrunn av avstemning i tråden
Sist endret av Stormen; 22. mai 2007 kl. 17:44.
Morsomt, skal se hva jeg får til. Er denne biiptv litt ekstraordinært for oss nFF'ere da?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
max, foreløpig er BiipTV.no "for nFFs eyes only", ja. Men vi kommer nok til å lansere litt bredere i neste uke en gang :-)
Blir det avstemning for å finner vinneren eller er det nFF-crue som bestemer?
Artig! Hadde vurdert og delta om jeg hadde hatt et eget videokamera.
Men særriøst, fant dere ut at dere bare ville lage en ny konkurent og laget den siden der på noen minutter? Det er skills
Sist endret av Christian; 22. mai 2007 kl. 18:02.
Sitat av diablo
Blir det avstemning for å finner vinneren eller er det nFF-crue som bestemer?
Vis hele sitatet...
Sitat av Stormen
- De nominerte til å vinne vil bli offentliggjort i løpet av ca 7-10 dager, og vinneren vil kåres på bakgrunn av avstemning i tråden
Vis hele sitatet...
ti faens tegn
Sist endret av dobbeltve; 22. mai 2007 kl. 18:00.
Sitat av Stormen
max, foreløpig er BiipTV.no "for nFFs eyes only", ja. Men vi kommer nok til å lansere litt bredere i neste uke en gang :-)
Vis hele sitatet...
Må spørre, registreringen er gratis, og det er (ikke som jeg kan se) noen betalingstjenester enda, hvordan tjener du penger på det? Og hvis du gjør det, er det nok til å leve?

Sitat av chouse
Artig! Hadde vurdert og delta om jeg hadde hatt et eget videokamera.
Men særriøst, fant dere ut at dere bare ville lage en ny konkurent og laget den siden der på noen minutter? Det er skills
Vis hele sitatet...
og jeg tror den tråden til Stormen var der for at vi skulle si hva vi syntest om konkurrenten.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Stormen
max, foreløpig er BiipTV.no "for nFFs eyes only", ja. Men vi kommer nok til å lansere litt bredere i neste uke en gang :-)
Vis hele sitatet...
Står da BiipTV på toppen av biip.no...

Virker spennende, men jeg er mitt i flyttelasset mitt, så det blir nok ikke tid til slik morro
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dette kan bli gøy å se på. Hastefilmer kan bli ganske dårlige da, men med premier i potten...

Håper mange nok leser dette og engasjerer seg for å lage en bra film, men jeg tror nok det er litt for liten tid.
Søkte på humor, og alle resultatene kom på spansk eller no.. wtf? Ellers så er siden pen å se på og lett å bruke
Hvorfor må dere lage slike konkurannser akkurat i eksamens tiden?

Hadde vært moro å fiksa no film greier.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Svar på alle spørsmålene i denne tråden:

diablo, tenkte at vi kjapt ser over og sorterer ut de beste, og så lar alle på forumet stemme på de beste bidragene.

chouse, neida, dette har vært under utvikling i 1-2 måneder

max-mekka, vi tjener bare penger på BiipTV når/hvis vi får nok besøkende. Registrering osv. er helt gratis - vi tjener bare penger på annonsering. Foreløpig er det ingen annonsører, men det kommer når vi får flere besøkende. Og: Jeg postet fra Snutt.no fordi jeg syntes den videoen med han kisen var så sinnsykt morsom - egentlig hadde det ingenting med BiipTV å gjøre

Rakkern, vi deler mediearkiv med en fransk medieaktør (de får innhold av oss, og vice versa), så det ligger både spanske, franske og engelske filmer der.. Men vi skal forsøke å begrense alt annet enn norsk+engelsk.

Lundern, beklager, vi skal legge neste lansering etter eksamen din ;-)

Ellers vil jeg bare si at jeg håper at så mange som mulig deltar, da jeg virkelig trenger å få fjernet denne iPoden og/eller Nintendo DS'en fra pulten min!
Sist endret av Stormen; 22. mai 2007 kl. 19:13.
o shit waddup
Skal det være freakforum-tema, eller kun teknologi/undergrunn? Jeg har ett glimrende konsept. Jeg tør si at dette ikke er basert på en nFF intern-joke, men også noe som kan se ut til å bli en biipTV intern-joke. Hvor vanskelig er du på å få hentet AVI-filer fra noen av de filmene som ligger der?
Den kan forsåvidt tweakes, men da ville det ikke blitt fullt så teknologi/undergrunn. Heller rusmiddel-fokusert. Uff. Hvor strenge er dere på temaet? :V

Du hadde forsåvidt fått mad street creds om du hadde tatt det PR-stuntet ditt FØR du la linken til BiipTV i signaturen din 8)
Sist endret av ulldott; 22. mai 2007 kl. 19:23.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
ulldott, teknologi og/eller undergrunn. Det skal ha generell underholdningsverdi; slik at hvis det kommer en 16 år gammel jente og ser videoen, så skal hun i utgangspunktet KUNNE syntes at det er underholdende... Om hun ikke syntes det er hysterisk morsomt, men bare litt, så er det også godkjent

Når det gjelder PR-stunts osv, så driver jeg ikke med sånne ting. Jeg er bare keen på å lage en best mulig videosite, som utkonkurrerer de andre på innhold :-)
Fått med Lassjus på dette nå tror jeg. Skal nok lage en film som hjelper dere å utkonkurere youtube skal jeg si deg. Heter forøvrig nFFs og ikke nFF's Stormen.
Tøft konsept skal se hva jeg får til dersom jeg får tilgang til kamera

Må filmen være filmet/redigert/laget i denne uken det gjelder? Hvis jeg har en film jeg lagde for et par uker siden, funker det?
Sist endret av Leif Motorvei; 22. mai 2007 kl. 19:46. Grunn: skriveleif
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Leif, ja, du kan fint delta med gammelt stuff :-)
Her kommer en video som jeg mekka for 2 dager siden! Det er da underholdning!

Btw.. den er vel under "Behandling" hos Biip enda, men kommer vel..

Fiender
Hehe. Du har hvertfall funnet yndlingsfilteret ditt. Morsom film da. Får se om jeg i det heletatt får tid eller ork, men mulig det blir en snutt. Og ikke lov for mye Max Mekka, jeg har ikke laget film på lenge.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Må bare si til Stormen at på slutten av filmen står det "spill p nytt" istedenfor "spill på nytt" (Bruker FF om du lurer)

Hyggelig film, var mye av det ene filteret ja :P
Den Tempo'n i filmen er fet, kjører en slik hver dag til skolen. Vroom!
Filter er gøy ^^ Men huskt at man kan ikke sammenligne filter i premiere med photoshop..litt vanskeligere i pr.
Man laster bare opp på siten, sant? så er man med i konkurransen?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
lefsegokk, stemmer - men du må også si ifra i denne tråden da, slik at vi vet hvilke videoer som stammer fra nFF'ere :-) Link holder.
Øh, valgfritt tema? Samme om det er hjemmelaget dritt eller en million-budsjett film? Bare det er best likt av nff'ere?

edit:
Kan BiipTV laste opp video med .mov-format? Jeg får ihvertfall ikke til med .mov-filen min.
edit2:
Nå tok de opp videoen min. Etter jeg har trykket "problem med videoen?"-knappen.
Sist endret av marsboer; 23. mai 2007 kl. 15:48.
Selvfølgelig må det være en million-budsjetts film...

Er det forresten et krav at filmen må være filmet etter at konkurransen kom ut?
Sitat av GeirBauer

Er det forresten et krav at filmen må være filmet etter at konkurransen kom ut?
Vis hele sitatet...
nei, det er det ikke.
Sist endret av bendiks; 23. mai 2007 kl. 15:11.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Kom igjen gutter, nå får dere bidra med noen videoer.. Blir mye promo på nye videoer fremover!

Ellers skrev også Kreativt Forum om BiipTV i dag (og har snakket med flere andre medier også):
http://www.kreativtforum.no/sw11852.asp?newsID=6098

Edit: Nøyaktig hvilke formater som går har jeg ikke helt oversikt over akkurat nå - men vi støtter i hvert fall .mpg. Hvis det ikke fungerer, konvertér :-)
Sist endret av Stormen; 23. mai 2007 kl. 15:47.
Ok, her er bidraget mitt (en gammel videosnutt jeg lagde for 3 år siden):
http://www.biiptv.no/video/iLyROoaft6QX.html

(Videoen er foreløpig under behandling).

edit:
Nå ser jeg at videoen min er oppe. Men jeg kan hverken se videoen min (eller noen andre sin). Er det fordi jeg bruker Mac? Må jeg laste ned plugin?
Sist endret av marsboer; 23. mai 2007 kl. 15:56.
Skal knækkes
Golder's Avatar
http://www.biiptv.no/video/iLyROoaft6Qy.html
Tror dette er den aktuelle linken

1) Ja, jeg snakker fort og dialekt, skru opp lyden og lev med det.
2) Jeg blir sur om jeg ikke vinner
3) Jeg feiler i å være morsom ;(
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Et tips til dere alle, er å gjøre tittelen på videoen så interessant som mulig..

Marsboer, du lastet nettopp opp en veldig kul video hvor tittelen bare var "argh!"... Når jeg trekker den frem på forsiden, så er det bilde av deg + "argh". Ingen får lyst til å se det - men dersom du f.eks kaller videoen "Gutt blir kuttet i to med Lightsabre", sa blir det straks mer interessant :-)
Opplastinga mi feila. Jeg satt en fil på 130 megs på før jeg dro på jobb, men det står kodefeil nå. Filmen varer i 30 min. Er det slik at det ikke går med en viss lengde? I tillegg; mener du det er for lang film for å fatte interressen til målgruppen?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
lefsegokk, ærlig talt - jeg vet ikke, men jeg skal sjekke det opp :-)

Ellers så fikk Biip.no nettopp en ny avisomtale; som følge av videosatsningen vår (selv om riktignok artikkelen ikke nevner denne med et eneste ord)...

Check it out:
http://www.dagensmedier.no/index.asp?id=73501
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Bra jobba Stormen =) Du/dere har noe å være stolt over.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Faceprint! Bra jobba erling.
Sitat av OracIe
Her kommer en video som jeg mekka for 2 dager siden! Det er da underholdning!

Btw.. den er vel under "Behandling" hos Biip enda, men kommer vel..

Fiender
Vis hele sitatet...
Haha, den der lo jeg faen meg godt av, syns den var rimelig bra, den var iallefall morsom.
Sitat av Stormen
lefsegokk, ærlig talt - jeg vet ikke, men jeg skal sjekke det opp :-)

Ellers så fikk Biip.no nettopp en ny avisomtale; som følge av videosatsningen vår (selv om riktignok artikkelen ikke nevner denne med et eneste ord)...

Check it out:
http://www.dagensmedier.no/index.asp?id=73501
Vis hele sitatet...
Er det deg det er bilde av? Er du sjefseiern av biip? =)
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Takk, pure og comi. De gutta ringte helt plutselig i går og ville snakke om Biip; det var litt hyggelig, i og med at alle andre aviser som regel har et eget nettsamfunn (VG nettby, Dagbladet blink, osv..), og derfor ikke vil omtale Biip på grunn av konkurransehensyn. (kun facebook..)

max, det var jeg (på bilde) og to kamerater som startet og eier biip ja.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Det vel flere på forumet som er involvert så vidt jeg vet.
Sist endret av comi; 25. mai 2007 kl. 09:33.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Slenger opp en snutt jeg også.
http://www.biiptv.no/video/iLyROoaft6Tk.html
Sikkert under behandlig for øyeblikket men.
Haha! Du må da være gale syk, mkey.
Sitat av marsboer
Ok, her er bidraget mitt (en gammel videosnutt jeg lagde for 3 år siden):
http://www.biiptv.no/video/iLyROoaft6QX.html

(Videoen er foreløpig under behandling).

edit:
Nå ser jeg at videoen min er oppe. Men jeg kan hverken se videoen min (eller noen andre sin). Er det fordi jeg bruker Mac? Må jeg laste ned plugin?
Vis hele sitatet...

Hahaha, jeg digga han i bildet bak der !
Bob Sacamano
John B's Avatar
Et lite forslag;
kan dere vurdere å gjøre om fullskjermmodus til å fungere uten at et nytt vindu blir åpnet, noe àla metacafe\youtube har nå for tiden? Det hadde vært en fryd.
Legger opp en Ballong Bombe film jeg og en kompis(med lue) lagde for ca. et år siden. Er vel Thoryllo sin oppskrift vi brukte.

http://www.biiptv.no/video/iLyROoaft6Tq.html
Et lite tips til. Når man trykker på "pil ned" på tastaturet sitt hadde det vært fint om man fikk scrolla nedover, og ikke bare fikk opp "saken" sin inne i søkeboksen.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av solrikioo
Et lite tips til. Når man trykker på "pil ned" på tastaturet sitt hadde det vært fint om man fikk scrolla nedover, og ikke bare fikk opp "saken" sin inne i søkeboksen.
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Om du klikker innenfor søkeboksen kan du fint scrolle ned med hjelp av Pil ned-tasten?
Sist endret av Grimdoc; 28. mai 2007 kl. 01:26.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Han tenker at når du har trykket et sted på siden også trykker på pil ned, så voser den bare ting i søkeboksen. Den scroller ikke nedover på siden.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Kul konkurranse Stormen! Og bra side.
Her er mitt lille bidrag:

Det er en film av div. filmer jeg har filmet.
http://www.biiptv.no/video/iLyROoaft6Rv.html

(Ps. Ja er mamma som sier den fine kommentaren nesten til slutt, den med sykkelen)
Håper dere liker filmen

Når går tidsfristen ut? Jeg hadde planer om å lage en bedre film, men besøk og prøver har gjort det vanskelig.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Nice Thoryllo... Vi driver og lanserer BiipTV i dag/morgen/onsdag, så la oss si frem til onsdag kl 17:00... Da går jeg igjennom alle bidrag, også setter opp en avstemming her på nFF hvor det blir votering på hvem som vinner en iPod Nano (eller evnt. Shuffle) :-)
Sitat av Stormen
Nice Thoryllo... Vi driver og lanserer BiipTV i dag/morgen/onsdag,(...)
Vis hele sitatet...
Onsdag er i morgen