Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2002
One.com reklamerer for fri trafikk. Men i vilkårene deres står det:
Det er som utgangspunkt fri trafikk. Dog forutsettes en normal trafikkavvikling som ikke forstyrrer trafikken for andre
kunder. Såfremt kundens trafikk forstyrrer andre, har One.com rett til å lukke kundens webhotell uten forvarsel og/eller til å
oppkreve en særskilt avgift for trafikkforbruket. One.com har rett til enerådig å vurdere om overtredelse har funnet sted eller
ikke. Ved lukking av kundens webhotell refunderes ikke eventuelt resterende forutbetalt abonnement.
Vis hele sitatet...
Blir ikke dette litt falsk reklame? Hvordan i all verden skal du vite hvor mye trafikk man kan ha før det forstyrrer andre kunder da?

For ca. to år siden stengte de nettsiden min uten advarsel, fordi jeg hadde lagt ut et lite filmklipp i filarkivet på siden min som ble lastet ned noen ganger. Etter der fikk jeg også beskjed om å fjerne alle .mp3, .zip, .rar, etc.. Mye var backup av bildene mine som ikke hadde hatt noen annen trafikk enn da de ble lastet opp.
Det er ikke tillatt å ha større mengder filarkiver liggende til fri downloading eller visning uten forutgående avtale med
One.com. Hensikten er ikke å fungere som en ekstern harddisk for lagring av datafiler som zip, MP3, jpg, etc., men som
fremvisnings- /salgsplass for virksomheder og private.
Vis hele sitatet...
Jeg synes at om man har et webhotell på 4GB bør man kunne legge inn noen filer for eksempel backup av bilder.

Etter noen e-poster frem og tilbake med de i ettertid fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk ha filer for nedlasting på webhotellet. Da jeg spurte jeg hva jeg skulle med 4GB webhotell fikk jeg til svar fikk jeg at jeg i hovedsak kunne bare ha bilder. Men da jeg sa at bilder var jo også filer som ble lastet ned når man klikket på de fikk jeg ikke noe svar tilbake.

Grunnen til at jeg tar opp dette nå er for at de har en massiv reklame kampanje på nettet som jeg blir bare mer frustrert over for hver gang jeg ser. I tillegg til at en venn av meg la inn joomla på sitt webhotell hos one.com nettopp. Men siden var utrolig treig, så han gjorde det mest naturlig og klaget. Han spurte om de hadde problemer med serverne sine ettersom de var så treige. Tilbake fikk han svaret at joomla var et tungt system som stjal my båndbredde fra serverne deres. Da han sa til de hadde et serverproblem da. Tilbake fikk han som svar at det var joomla. Slik fortsatte diskusjonen i noen minutter. Denne mannen eier 21 webhoteller, bruker kun joomla, han har ET webhotell hos one.com og dette var første gang han hadde klaget på at joomla gikk treigt.

Dette var da min erfaring med one.com.

Mener dere at det er riktig å reklamere for fri trafikk når det i hovedsak ikke er det?
Er det ikke dumt at man ikke får bruke et webhotell til backup?
Noen flere som har dårlige erfaringer med one.com?
one.com er latterlig dårlig, etter min mening. Leste gjennom lisens avtalen og fant ut det var mye dritt der. Jeg har selv et web-hotell hos de og bruker det kun til å teste web-sider jeg prøver meg frem på. Ettersom jeg ikke enda har mulighet for å sette opp egen server. Om du i det hele tatt har tenkt å ha et ordentlig web-hotell vil jeg gjerne anbefale deg å finne en annen tilbyder. One.com er heller ikke lette å få tak i på kundeservice om det ikke er noe de kan tjene penger på.
One.com er samme som det som før var B-one. Hvis man søker litt på erfaringer med B-one her på forumet, vil man for det meste finne negative erfaringer. Det finnes vel ingen grunn til å begynne å bruke One.com bare fordi de har skiftet navn.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
i nesten alle tilfler så er "fri trafikk" på en web side på 4gb , vil tippe går det over 100gb data overføring at du vil få email om at du er stor bruker.

one.com er beregnet for små web sider som dem bare tjener på.

hvis ett web hosting firma skal selge (32 101gb) 100mbit for 10kr mnd er det noe feil.
en 100mbit koster liksom fort 10 000kr(eller mye mer) for dem.

i praksis vil det si at dem må ha 1000 kunder bare for og betale ned linja, for ikke og snakke om lønn til ansatte,moms,osv....
Sist endret av ranvik; 17. mai 2007 kl. 13:17.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av ranvik
i nesten alle tilfler så er "fri trafikk" på en web side på 4gb , vil tippe går det over 100gb data overføring at du vil få email om at du er stor bruker.

one.com er beregnet for små web sider som dem bare tjener på.

hvis ett web hosting firma skal selge (32 101gb) 100mbit for 10kr mnd er det noe feil.
en 100mbit koster liksom fort 10 000kr(eller mye mer) for dem.

i praksis vil det si at dem må ha 1000 kr bare for og betale ned linja, for ikke og snakke om lønn til ansatte,moms,osv....
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Men da må dem heller ikke advertere med fri bruk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ranvik
i nesten alle tilfler så er "fri trafikk" på en web side på 4gb , vil tippe går det over 100gb data overføring at du vil få email om at du er stor bruker.
Vis hele sitatet...
Dei er fullt klar over at stortsett alle som kjøper webhotell til den prisen der aldri vil bruke meir enn 20MB plass til HTML-sider og har 100 treff i måneden

Dei tillater ikkje download-sider (definert som sider som genererer meir enn 1MB trafikk pr. hit), og da er det jo omtrent umulig å fylle opp 4GB plass.

nso har vel sagt noko om at nFF var på et par GB om eg ikkje husker feil...

Så det dei satser på er enkelt og greit at 99% av brukerane ikkje har trafikk eller datamengde å snakke om, og takler heller den eine sære brukeren som fyller plassen sin og bruker 200GB/måned i BW, og greier å holde seg innenfor AUP.

T.d dreamhost er veldig åpne om at den dagen alle bruker all plassen dei har tilgjengelig, og all båndbredde, så taper dei penger. Men fleirtalet bruker aldri den plassen eller båndbredda, og derfor går det bra...
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei jeg ønsker også å si min mening om One.com. Dette firmaet er ett sikkelig møkkafirma. Jeg registrerte meg for mange år siden og det er også flere år siden jeg kontaktet de i Danmark etter å ha betalt noe jeg ikke fikk. Med det mener jeg at de fjernet min hjemmeside. Så har jeg fått nye reginger i posten. Jeg har slitt med at saken har havnet hos Intrum Justitia As. Der forklarer jeg til Inkassofirmaet at jeg har betaltregninger etter for 1 år etter at det var fjernet fra nett for å avslutte saken, men de fortsetter å sende hvert år. Jeg har snakket med de på tlf fra Danmark, der sa de at saken var avsluttet om jeg betalte inn mitt resterende. LØGNER!!! De fortsetter jo å sende ut reginger. Intrum Justitia As skulle kontakte One.com da de er mellomfirmaet i norge. Inkassofirmaet ba meg å avvente, så skulle jeg få ett brev i fra Intrum. Nå er det gått flere år. Har ikke hørt noe fra Intrum på ca 2 mnd. I dag er det 24.08.2010 Føler jeg ikke tør og ønsker å betale noe mere, da hjemmesiden min ikke har virket på flere år og jeg er redd for at betaler jeg, kommer det enda mere regninger i posten. Hadde vært fint å fremmet dette til forbrukerrådet.
Fint at folk skriver om hvor dritt useriøs ONE.COM er.
De er noen useriøse scammers, har selv blitt snytt av dem. Det er btw 06.09.2010 idag.
One.com er det verste søpplet du kan finne på internett. Da er det faktisk bedre å sette opp server selv. Min og andres anbefaling går til Hostgator. Fantastisk, har ingen dårlige erfaringer (enda).