Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2023
Litt generell info tik deg som vil hacke skolens nettverket:

1.
Det nettet du sitter på og lærerenes/administrasjonens nett er to forskjellige nett. Det er helt fysisk adskilt, altså du må rive ned en vegg eller noen å koble seg på deres kabler, noe som ikke går så bra for i dag brukes det stjernetopologi med TP kabler. Ikke busstopologi med coax som det er bare til å skru seg inni. Du kan altså gi opp å kjøre ett magisk "hacker program" fra en maskin du har tilgang til, for å gjør noe annet enn å lage kvalm

Dette gjelder alle barne/ungdom og videregående skoler. Det er et krav fra datatilsynet.
Vis hele sitatet...
Jaja, er ikke alltid lærene man skal hacke, ville vært kjekt å gjøre noe kvalme på skolen no den siste mnd jeg går der. Lærerne bruker også elevmaskiner btw.

Jeg har nå tilgang til cmd og jeg bruker "at 23:34 /interactive "cmd.exe" og stopper explorer.exe og starter den opp via cmd igjen for å få litt bedre tilgang, men detter er jo selvfølgelig et 2000 system så artige komandoer som shutdown -m //xxxxxx virker jo ikke.(Vil stenge av en ekstern maskin i nettverket på skolen min). Så jeg er ute etter noen tips til å lage litt kvalme. Jeg har laget noen .bat filer som kan være til kvalme som jeg gjerne skulle hatt inn i oppstarten hvis noen vet hvordan jeg kan få gjort det.

Så jeg er bare ute etter noen tips for å ha det gøy på skolenettet mitt, men komandoen må virke for Win2k, takker for alle tips som kan få meg satt ned i oppførsel den siste mnd på skolen
Trådstarter
Neida artig det, iallefall midt under examen, det er dummt men artig spesielt når du går i klasse med noen som ikke forstår data i dethele tatt. Lager en rask liten .bat fil så løper jo de bak og trekker ut alle kablene som finnes på pcen :P
Jeg regner med det er barneskole det er snakk om her?
Trådstarter
Nei desverre
Spre virus. Surf på tvilsomme sider, installer alt av ActiveX du kommer over så skjer det vel noe etter en stund : - )
Sist endret av esl; 16. mai 2007 kl. 00:10.
Trådstarter
Ne har moonscape protection får ikke skrudd det av uten pw, har nok prøvd det:P
Folkens!
Han spør om tips!
ikke om han bør gjøre det eller ikke!
Trådstarter
Tenkte på å skrive det ja men de får klage så mye de vil takk
De har jo moonscape, hva kan gå galt ?
*tråd ryddet i henhold til regel 7 og 13*
Sist endret av meitemark; 16. mai 2007 kl. 14:50.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Kjør en net send i loop. Det driver de fleste til galskap.
Gjorde det på skolen nylig, og folk ble rimelig irriterte.
Ikke sikkert det vil virke for deg, da de antakelig har skrudd av messenger tjenesten som lar maskinen motta slike meldinger. Jeg gjorde det på et lukket nettverk hvor jeg hadde admin tilgang på maskinene.
1. skaff deg lokal administratorbruker på maskinene, dette kan du gjøre ved å boote en linux cd og hente ut sam-filen for så å stikke hjem og cracke den med f.eks saminiside.
2. når du er logget på med lokal administrator kan du egentlig gjøre hva du vil. f.eks legge inn trojaner, keyloggere osv.

Det er også en stor sjangse for at alle maskinene har samme lokale administratorpassord, da kan du lage et script som automatisk kobler seg til de sjulte windows-sharene til de andre maskinene og legge inn trojaner der også.

Mulig mye av denne informasjonen er utdatert, lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen og drev med slikt.

Uansett, en av de mest fancye tingene jeg gjorde "i min tid" var å lage et program med en pacman som spiste skjermbildet, og så fikk jeg det til å startet akkurat på samme tidspunkt på alle maskinene på skolen, akkurat som i hackers!


Edit: oh, forøvrig, her er en liten mini-howto for å få tilgang til lærer-nettet:

1. Sett opp en server på internet som kan ta imot en connection fra en ring-hjem-trojan.
2. Brenn trojanen ferdigkonfigurert over på en cd og få trojanen til å være autostart på cd'n.
3. Etter skolen er ferdig og de har låst klasserommene, stikk til skolekontoret og fortell at det er noe veldig viktig du må skrive ut og at du har dårlig tid for du må rekke bussen. Om de henviser deg til datarommet fortell at du ikke får til å logge deg inn med din bruker på nettverket så derfor hadde det vært fint om de kunne skrive det ut for deg. Når de går med på å skrive ut filen for deg og du skal til å gi de cd'en så avbryter du deg selv og forklar at det er mye rart på cd'n så du kan kanskje finne filen for de. Nå kjapper du deg å velge å kjøre autostarten til cd'n når du får spørsmål om det, og mens maskinen blir infisert skriver du ut filen din og stikker igjen. Du har nå kontroll over en maskin på lærer-nettet.
Sist endret av TheInternet; 19. mai 2007 kl. 23:59.
moonscape gjør at alle endringer du gjør ikke blir permanente. se på det som en image løsning som resetter seg hver kveld.
Sitat av siggen_
Ne har moonscape protection får ikke skrudd det av uten pw, har nok prøvd det:P
Vis hele sitatet...
Bruteforce? eller keylogger?

Noe som er kjekkt er og skrive: shutdown -r i en .bat fil og legge i win.ini e.l. (enkelt, men great morsomt)
Sitat av eXpergefacio
Bruteforce? eller keylogger?

Noe som er kjekkt er og skrive: shutdown -r i en .bat fil og legge i win.ini e.l. (enkelt, men great morsomt)
Vis hele sitatet...
Og med en gang maskinen starter opp igjen, vil den kommandoen være borte. Joda, virkelig gøy.
Det hadde vært fet om du klarte å installerte Last Measure OS på maskinene da.

http://sam.zoy.org/lmos/
Sist endret av pyramide; 20. mai 2007 kl. 16:48.
Kan man gjøre noe med moonscape om man monterer disken fra en linux-live-cd da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kommer vel an på om det er software eller hardware moonscape.
fyr opp den her på skole nettverket du http://www.home.no/soloko/spybot/spybot.c krever noe kunnskaper om c tho
Sist endret av Vesica; 20. mai 2007 kl. 17:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Etter ett kort overblikk av den filen ser det ut som den kun fungerer på win9x systemer.
den funker på xp pro og 2003 server, har ikke testa den på vista.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har en idè om hvordan man får skrudd av Moonscape. Hver gang de skal legge inn noe nytt restarter de dataen. Det er også umulig å se/huske passordet de skriver inn. BTW har bare noen uker igjen på skolen nå, så blir nokk ikke noe hacking på meg.
Kommer til å poste en guide om hvordan man fjerneer moonscape om noen dager, har skrevet ferdig halve, skal bare skrive resten
Gleder meg eNzONE
Trådstarter
Yiha, er det ikke bare keyloggere da snart ferdig på skolen da *hurry*