Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 812
Jeg sliter med en pc som ikke får noe kontakt med internett. Hvis jeg skriver inn f.eks www.vg.no, så finner ikke explorer siden, men hvis jeg skriver inn IP-adressen til vg så kommer siden opp, men mange av bildene kommer ikke opp. Det fungerer helt fint med en annen maskin. Har fjærnet en del virus og slikt, men kanskje det er noe som henger igjen.

Noen som har noe tips?
Kan virke som det er noe fucka i hostfila di, jeg ville sjekka denne.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva dns-server har du?

Nettverkstilkoblinger->Status på nettverkskortet ditt-> Detaljer. Da får du opp ca. følgende:
http://nff.bitsex.net/t/482

Kva står der under DNS-server?
Sist endret av vidarlo; 6. mai 2007 kl. 13:16.
Trådstarter
4 0
Under DNS-server står det 10.0.0.138. Telenor er leverandør av linja.
Har sjekka hosts fila, men der er helt lik som på den pc'n som funker.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Prøvd en sekundær browser for å sjekke om browseren din er lol?
Sitat av huogheisann
Under DNS-server står det 10.0.0.138. Telenor er leverandør av linja.
Har sjekka hosts fila, men der er helt lik som på den pc'n som funker.
Vis hele sitatet...
Ifølge det jeg fant (http://www.sysedata.no/doc/dns_smtp/) skal dns hos Telenor være 193.216.69.10 eller 148.122.161.3
Trådstarter
4 0
Har prøvd med Firefox, men d funka heller ikke. Får heller ikke logga meg på msn
hmm hadde problemer med IE for en stund siden men da var det bare å fjerne et kryss inne på lan-innstillingene
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Siden du har en 10.0.0.x adresse som dns vil jeg tippe at dns'en din er routeren din, oppgrader firmware\resett routern. :-)
Trådstarter
4 0
Men det funker jo helt fint med en annen masking. Routeren er helt ny da.
hmm..
selv om routeren er helt ny så er det ikke sikkert det er nyeste firmware..
gå inn på routeren og prøv å skrive inn brukernavn passord osv..
jeg hadde ikke internett for en stund siden og det viste seg at routeren hadde tilbakestilt seg så jeg måtte skrive inn passord og sette opp alt på nytt...

du kan kanskje prøve og bytte til en annen router?
Jeg har nesten akkurat samme problem som deg, kommer for eksempel ikke inn på sol.no da sier den bare "venter på svar" og står der evig, men hvis jeg for eksempel skriver google.no så kommer den inn og jeg kan søke men får bare åpnet slags 3 av 10 sider som kommer opp uansett hva jeg søker, de som ikke vil åpne seg stopper bare på "venter på svar" som de andre sidene.

Det er akkurat som om den bestemmer selv hvem sider som den vil innpå, noen ganger kommer jeg inn på sol.no men ikke finn.no og omvendt , prøver jeg og trykke reparer på lokal tilkobling så får jeg opp "handling som ikke kan fullføres ;Tømmer ARP-hurtigbuffer men hvis jeg trykker deaktiver og aktiverer den rett etter så funker alt fint rundt 10min kanskje litt mer kanskje litt mindre, så noen som vet hva som kan være gærnt?