Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1095
Jeg lurte på om dere på forumet vet om noen bra Overklokkinsprogram siden jeg ikke vet hvor jeg gjør det via bios.

Pls ikke gi meg kritikk for å ikke kunne dette
Clockgen...
Skal ikke kritisere, og beklager for å gå offtopic. Om du har en hovedkort-manual tipper jeg det står der.
bruker et som heter trixx men det var på en cd som fulgte med datadelene så det passer sikkert ikke til alle.
kanskje greit å nevne hvilken pc-komponent du ønsker å overklokke?
antar at du mener prosessoren, og om det er tilfelle - så AMD eller Intel?

--> give enough info; get great answers <--
inferno, trixx er vel ikke blitt oppdatert siden begynnelsen av siste kvartal i 05'? pluss at det er lagd for ATI-kort (hovedsakelig sapphire baserte kort).
ja har ati og saphire basert - men hvis du har et bedre forslag for meg så fyr løs...
litt tvisting her i henhold til hvordan du setter inn produsentnavnene inferno, men om du ikke er fornøyd med trixx så er ATITool sterkt å anbefale for ditt ATI-kort.

http://www.techpowerup.com/atitool
ok takker og bukker
bare hyggelig, inferno. ikke nøl med å spørre - og lykke til!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du skal overklokke CPU\FSB o.l må hovedkortet ditt støtte at du gjør dette fra windows dog.

Dersom du har et hovedkort som er nyere en 2005 vil du sansyneligvis ha dette.
les litt her, inferno: http://support.ati.com/ics/support/d...asp?deptID=894
1. vennligst oppgradèr fra catalyst 5.8 til 7.4
2. det står ikke direkte hvilket skjermkort du bruker, men anbefaler deg til å laste ned Everest (prog som forteller deg type, produsent osv på alle kompononentene og ikke minst potensielle oppdateringer for det våkne øyet.
linkedink: http://www.lavalys.com <--- Everest

navnet på skjermkortet ditt er ATI Sapphire Radeon `xxx´
finn navnet/numrene og fyll ut "xxx".
vis forsiktighet, inferno.
inntil videre, g'night :]
Eg vil ikkje anbefale deg å begynne og overklokke noke vist du ikkje klara og gjere det manuelt (dvs frå bios) Eg har sett ganske mange pca som blir svidd fordi folk bare har smurt fsb slidere opp i slike overklokkingsprogram, så mitt råd er å sette seg litt inn i det med overklokking før du begynner å overklokke. (er vell alltids en autofunksjon men kva er vell morrosamt med det?
Men vist du skal prøve øk gradvis fsb. Ikkje bare hopp 50 mhz fsb opp, men ta det gradevis med steg på feks 5 mhz fsb til og begynne med.
En annen ting og merke seg er at ofte ytelsen på maskinen kan gå ned vist du overklokker på litt feil måte, på de fleste hovedkort står minne divideren til auto. dvs at når du overklokker fsben din vil minnet ikkje gå over det minnet er spesifisrt for, og mest sannsynli bli underklokket, for og løse dette må du sette en manuell divider (1/1f.eks).. (veit ikkje heilt korleis dette er i nye ddr2 system)

Lykke til.
mvh. cja
Butthead's Avatar
Trådstarter
ja sitter på en extremt gammel pc å tenkte at jeg kanskje kunne få litt mere fart på den...

sorry men vet ikke mer enn : Intel Pentium III 654MHz og GeForce Ti 4200 skjermkort

hovedkortet er gammelt, vet ikke hva det heter - er enten Asus eller MSI
Sist endret av Butthead; 4. mai 2007 kl. 13:14.
du må nok til med bios klokking på gamle pcer tror jeg.
få programmer som støtter gammel hardware fullt
Nei, må flytte på jumpere eller lodde om.
Veldig, veldig få hovedkort med BIOS som hadde mulighet for å stille på sånt den gang.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kan fortelle deg at med stock kjøler på denne (regner med det er en SLOT1 CPU, vil du klare å dra den til kanskje 700-750MHz.
Butthead's Avatar
Trådstarter
Er ikke stock kjøler på denne.

Skal snart kjøpe ny, er det lurt å overklokke når den er helt ny eller bør man vente?
klokk når det trengs.
men investerer du 10k så trengs ikke klokking.