Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3002
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Forord: Dette er utdrag fra en rapport jeg skrev i et annet forum for ca et år tilbake,
jeg har skrevet den om litt, og lagt til noen ekstra kommentarer.
I tillegg så har jeg lagt ved enda en post fra samme tråden, et svar på
en sammenligning av 5-meo-dmt og salvia.
De er helt klart forskjellige, spørsmålet er bare om
dere tolker rapporten på den måten jeg prøvde å få den frem på,
begrensningene av det skrevne ord er ei kjip greie.


Substanser: 5-MeO-DMT, Cannabis
Setting: Kjellerstue hos kompis
Tid: ca 1 time.

(Meg, J og V) Satt hjemme til V (trevegger, ganske koselig mørkt rom)
Alt stresset som hadde gitt oss flere forsinkelser på våre planer var endelig
over, og nå beundret vi posen med 200mg 5-Meo-DMT som lå på bordet forran oss.

Angående oppmålingen, må jeg si nå i ettertid (dette er over et år siden)
at selv om vi var forsiktige, så burde vi ha droppet hele greia inntill vi
fikk tak i en ordentlig vekt.


Jeg prøvde først, de nervøse vibbene fra tidligere i dag snek seg på meg,
jeg blir alltid litt ekstra spent og smånervøs når jeg skal teste et helt nytt
stoff, med denne gangen var det værre enn vanlig.
Vi snakker DMT her, den hellige gral av psykedelika, og 5-MeO-DMT
rapporteres å være mer intens enn n,n-DMT.

Jeg hadde en god grunn til å være litt edgy.


V holdt lighteren og skjeen, mens jeg holdt glasspipa.
han fyrte opp.. og det tok mye lengre tid for at greiene fordampet enn jeg
trodde, så jeg tror jeg fucka opp.. V sa han så røyk forsvinne på utsiden.
Jeg satte meg bakover.. og kjennte noe litt annerledes, nesten som den undrende
følelsen du får på lave doser LSA.

Nå var det V sin tur, jeg fikk ut en krystall på størrelsen med den jeg først tok,
siden jeg ikke fikk i meg alt turte vi ikke å øke dosen noe.
Jeg fyrte opp for ham, men jeg tror ikke jeg så noe (tydelig) røyk som gikk
igjennom pipa.
Han satte seg bakover i senga, og rapporterte noe prikking rundt om i kroppen,
og en euforisk deilig kroppsfølelse.

Da kom vi til at J skulle teste, jeg tok samme dosen som før, men et bittelite
korn til. Jeg tente på, og han trakk alt han hadde.
Jeg kunne nå se røyk vandre opp igjennom pipa. han rapporterte samme tingene
som V hadde opplevd, prikking og eufori, men ikke noe skikkelig heftig.

Vi satt å diskuterte litt, så la jeg frem ideen om at jeg skulle teste igjen,
siden det ikke virka som om jeg fikk i meg noe brukbart i det hele tatt.
Motargumentet var jo den raske oppbyggingen av toleranse, flere steder hadde vi
lest at man burde minst vente en time ellers var det ikke noe vits.
Men skitt au, "Det skader ikke å teste" sa V, og jeg var enig..

Jeg fant frem en krystall, som var litt større, la oss si 1.5x det vi hadde tatt.
(Noe vi i ettertid har regnet ut var litt over en light/common dose ca 4-6mg)
jeg la den i skjeen, J holdt i den og fyrte opp.
Etter 5 sekund kom det en passe brukbar røyksky igjennom pipa, jeg kjennte den kjemiske
smaken dra nedover halsen og inn i lungene, og VOSJ det strømmet på.
Jeg kjennte meg litt nummen i munnen, kroppen gled vekk, jeg husker jeg sa noe som
"å fy faen, det her funka", om det kom klart ut vet jeg ikke, munnen var vanskelig
å bevege, alt dette skjedde på et kvart sekund, jeg rakk akkurat å legge fra meg røret
og sette meg bakover før jeg var helt ubevegelig.

Følelsen du får i kroppen er helt ubeskrivelig, altså for å sammenligne syre..
energiene flyr i kroppen din, opp, rundt inn og ut, de er deilige.. på 5-meo-dmt er
det ikke noe som flyter rundt.. det er helt dønn fast, du er låst i den følelsen,
nummenheten minner nesten om å få et elektrisk sjokk, å bli truffet av lynet.

Edit:
Dette er noe jeg i ettertid kan bekrefte, ettersom jeg fikk en saftig dose strøm i meg på jobb:
5-meo-dmt oppturen gir deg følelsen av å få strøm igjennom kroppen, nesten som å bli truffet av lynet altså.

Rushet fra trekket hadde begynnt å stillne (jeg husker jeg takket de gudommelige kreftene for det), jeg var på platået.. heldigvis skulle ikke ting bli mer intens enn de var nå tenkte jeg..
Jeg stirret rett frem, svetta som en GRIS, så antydninger til at ting vrengte seg litt her og der, men dette er ikke et stoff med visuelle hallusinasjoner, dette er mer et inner-space stoff..
"Dette var ikke så sykt ille" tenkte jeg til meg selv.. det var håndterbart, men jeg svaia liksom på ei grense kjentes det ut som. hele tiden ble kroppen tatt i bølger.. den "låst fast" følelsen var ikke der på samme måte.
Jeg så på klokka og det hadde gått 10 minutter siden jeg tok det, jeg repeterte i hodet mitt om at dette gikk helt bra og at om 20 minutter så er du temmelig på plan igjen.
I enda et forsøk på å forklare den totale virkningen: man er spaca.. så spaca som det i det hele tatt skal gå an å forestille seg, ikke "koselig" spaca som du blir på sopp og syre.. men "jeg skal røske deg til galaskens ytterste grenser og tilbake", altså jeg mistet ikke bevissthet.. jeg kunne se og høre ting klart.. men du er ALT for opptatt med hvordan du selv føler deg for å gi noe oppmerksomhet til noen andre/annet.

Gradvis dempa formen seg litt.. jeg kunne snakke igjen, og fortalte litt av hva jeg opplevde. noe av det første jeg sa var: "Dere vet ossen man alltid har lett etter the shit.. man prøver syre og sopp for å kunne presse seg så nærme kanten man tør eller klarer.. this is it sa jeg.. søken er over.. er man på utkikk etter å besøke denne grensen så..." også pekte jeg på posen. kompisene mine begynnte å le, og vi diskuterte mer angående saken.

Jeg var fremdeles ganske spaca, det hadde nå gått ca 30 min etter inntak, J mekka opp
noe hasj, så jeg fikk meg et trekk. Balansen var ikke helt i vater, men det gikk helt bra.

I de neste 30 minuttene var jeg fremdeles trippy, og jeg følte at alt ble mye bedre om jeg la meg ned, så jeg la meg ned i en 10-20 minutt, det var mye mer digg enn å sitte opp med øynene åpne.

Gradvis forsvant virkningene, jeg gikk hjem, var i skikkelig sløv form, og halsov med noe tv til jeg tilslutt gikk og la meg.

Jeg sitter her enda med blandede følelser.. dette var _sykt_, SYKT, S Y K T ! ! !
Dette er et stoff som fortjener den dypeste respekt man kan tenke seg, og jeg vet faktisk
ikke om jeg er kar nok om å teste det mer.. det blir ivertfall ikke de nærmeste dagene.


Ettertanker og sammenligning med salvia:


Jeg vet det har tatt en stund, men jeg fikk tilslutt prøvd noe 20x Salvia ekstrakt forleden, og her er mine tanker/meninger om forskjellene mellom det og 5-meo-dmt:

Salvia slår inn litt senere, men når det slår inn (holdt det lenge på lungene, puste ut også *PANG*)
så slår det skikkelig, på et brøkdelssekund vrengte rommet seg rundt som en blomst der kronbladene slukte meg, det var som om noe kommuniserte med meg, en realitet ble presentert til meg og jeg godtok den uten spørsmål: Vi skal ut på tur nå, si farvell til vennen din (Han sto i andre enden av rommet og så at jeg lo meg skakk), assosiasjonen jeg fikk med dette var noe som at jeg var en liten gutt og skulle få være med 'de store' ut på åkrene og se hva de jobbet med, mens 'vennen' min var en slags morfigur som vinket og sa 'hade vi sees igjen i kveld'.
Bodyloaden er totalt annerledes fra 5-meo-dmt, det er som noen.. kniver (med mangel på bedre ord) av salvia jobber seg gjennom kroppen, skarpe harde ting som tar tak i deg, men samtidig gjør det ikke vondt.
Jeg hadde akkurat klart å absorbere det som skjedde mentalt når kronbladene åpnet seg, 'entitetene' som kommuniserte med meg gled vekk, og jeg måtte bare le hysterisk i det jeg prøvde å forklare hva som hadde skjedd.

Nå til sammenligningen min: 5-meo-dmt får funk i det sekundet du har røyken på lungene, du rekker såvidt å puste ut i normal tilstand før det tar tak i deg.
Bodyloaden er 'overalt' et statisk lynnedslag av kjemisk karaktér (det er som om den kjemisk/gummi smaken er overalt, i munnen, nesa) treffer deg og nummer deg helt.
Ingen hallusinasjoner, imotsetning til salvia der hallusinasjonene spiller stor grad i å rive deg vekk.
I motsetning til salvia der jeg fikk en helt klar virkelighetsoppfatning om at disse entitetene skulle rive meg vekk og 'vise meg mye rart' og at jeg godtok dette helt klart uten å nøle, presenterte 5-meo-dmt aldri noe slikt.
Jeg fikk en følelse av jeg ikke ble likt av.. noe, som om dette var en tilstand der ikke alle var velkommne, en test som jeg tidligere sa, der du røskes til de ytterste grenser og tilbake.
Frykt var ikke et begrep engang i salvia, det stormet av entusiasme, av oppdagelsestrang, mens 5-meo-dmt var i noen sekunder, total frykt, etterfulgt av en følelse av å ha overlevd noe spesielt, å ha vært på 'grensen'.

Dette innlegget er noe rotete, men det er mine spontane tanker på sammenligningen.
Sist endret av Dodecha; 23. januar 2009 kl. 17:38.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Fin rapport Dodecha, jeg føler absolutt din ærefrykt!

Det med ekstrem svette er bare noe jeg har opplevd på salvia, og der har jeg til gjengjeld også hørt at det er flere som opplever dette. Vet du om det er noe som går igjen også med 5-MeO-DMT?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Correction:
En av de andre som prøvde det opplevde mye svette i tillegg til meg, det kan ha med at fyren vi var hos stiller ovnen konstant på 30 grader :P men jeg tror nok dmt'en hadde mye å si også.
De andre syntes opplevelsen var ubehagelig intens, bortsett fra en som beskrev peaken som 'en kosmisk orgasme' som varte i 10 minutter.
Han hadde prøvd å si noe som "Dette var helt sinnsykt", sitteren rapporterte senere at det han faktisk ytret var noe som "Vrraaæææoolll" :P

Definitivt et interessant stoff, men man må ha hue på rett sted for å ikke la seg skremme totalt av den intense oppuren, dette krever den ytterste respekt i min bok.
Sist endret av Dodecha; 3. mai 2007 kl. 03:17.
Hørtes spennende ut. God rapport. Er blant de få tingene som fortsatt står på "lista" mi.
Utrolig god rapport!

KP 4 u
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er som du sier ass! Den grensen... er ikke mange stoffer som tar deg til den grensen. Inntil man har opplevd den selv vet man ikke hvordan det føles! Jeg tror egentlig man ikke "vet/husker" helt hvordan det er med mindre man er der, er helt syk følelse! Trenger ikke å bææde helt fordi man er der, men man merker at man har kommet til et punkt hvor man selv føler at "Nå må jeg være forsiktig". Tenk så vanvittig kjipt å bli hengende igjen i en sånn sinnstilstand =P