Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 787
Hei!
Jeg har et lite problem. Jeg går på en skole hvor de har et eget domene, og låser derfor bærbarene våre til dette domenet! Jeg og en kompiss skulle prøve å koble datamaskinene i samme arbeider gruppe, og han endret da fra skolens domene til MSHOME arbeidergruppe. Nå klarer han ikke å logge på pc'n sin.
Hjelp?
Snakk med datasjefen på skolen. Er ikke værre.
Trådstarter
3 0
Sitat av typisk
Snakk med datasjefen på skolen. Er ikke værre.
Vis hele sitatet...
Har du ikke noe bedre å komme med kan du bare legge deg. IDIOT
Skal legge meg snart. Hvorfor er min løsning så ugunstig?
Trådstarter
3 0
Sitat av typisk
Skal legge meg snart. Hvorfor er min løsning så ugunstig?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg tenkte å gjøre noe med det ikveld?
Sitat av typisk
Snakk med datasjefen på skolen. Er ikke værre.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig
Du kan ikke gjøre annet enn å snakke med itansvarlig på skolen. Jeg ville også anbefale deg å unngå å kalle de som hjelper deg for idioter.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
What meitemark said. Hvis du vil ha hjelp, er det noe så inn i HELVETE dumt å fornærme de som faktisk er i stand til å tilby deg det.
Sorry at eg prøver å hjelpe deg!!.. du fortjener det ikke i det hele tatt.. snakker du dritt, kan du egentlig bare ha det så godt.
Systemgjennoppretting.. funker ikke det?
Sist endret av Fyllo; 26. april 2007 kl. 22:29.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vel, du kan ikke melde den inn i domenet hjemmefra uansett, såeh IDIOT :-)
Grunn til at du ikke kan logge på fordi du ikke har en lokal brukerkonto

Men det finnes nok av programvare som kan resete administrator passord hvis du kan få til og boote fra CD.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei, har samme problemet. Kan jeg fikse det når jeg er på skolen? Jævlig flaut og komme til han IT duden når jeg har holdt på med noe jeg ikke har greie på.
Jeg har skrevet ned domenet, så husker hva det heter.
Nei, du kommer deg ikke inn på domenet igjen uten hjelp fra en domeneadmin, tydeligvis kjent som IT-duden.
Sist endret av Mith; 18. september 2008 kl. 15:25.
Alt etter sikkerheten på domenet er det mulig du kan prøve å melde maskinen inn i domenet selv når du kommer inn i skolenettverket igjen. Du vil få spørsmål om brukernavn og passord, men om ditt ikke fungerer må du nok inn til "IT-duden".
Sitat av Jimmy Hoffa
Alt etter sikkerheten på domenet er det mulig du kan prøve å melde maskinen inn i domenet selv når du kommer inn i skolenettverket igjen. Du vil få spørsmål om brukernavn og passord, men om ditt ikke fungerer må du nok inn til "IT-duden".
Vis hele sitatet...
La oss si det slik, har de satt det opp slik at hvem som helst kan melde inn en maskin i domenet har de nok mange store sikkerhetshull i sitt oppsett.
Sitat av AtXbYeA
La oss si det slik, har de satt det opp slik at hvem som helst kan melde inn en maskin i domenet har de nok mange store sikkerhetshull i sitt oppsett.
Vis hele sitatet...
Tja. Om du allerede har brukernavn og passord til nettverket kan du ikke gjøre så mye mer skade om du melder maskinen inn i domenet. Til nød nå en del nettverksressurser som går på maskinpolicy og ikke brukerpolicy. Men igjen, om du vil nå slikt kan du alltids bruke en av skolemaskinene som uansett har samme rettighetene.

Hvorfor er dette så farlig? Jeg hadde ikke gjort det selv (siden alle maskiner jeg eventuelt skulle hatt installeres av seg selv og meldes inn av én bruker som ikke har andre rettigheter enn å melde maskiner inn i domenet). Men jeg kan ikke se noe galt i det.
Sitat av Jimmy Hoffa
Alt etter sikkerheten på domenet er det mulig du kan prøve å melde maskinen inn i domenet selv når du kommer inn i skolenettverket igjen. Du vil få spørsmål om brukernavn og passord, men om ditt ikke fungerer må du nok inn til "IT-duden".
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg dette?
Fant ut at jeg kunne logge inn med
brukernavn: administrator
passord ***

Er det da noe jeg kan gjøre?

edit: problemet er løst
Sist endret av jørgs; 18. september 2008 kl. 19:17.