Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  199 189120
Ketamin er et stoff verdig en egen tråd. Her tar jeg for meg det som trengs for å få et overblikk over stoffet og litt innsikt i hvordan man kan få mest ut av rusen. Kommentarer står i kursiv.

Basics:
Ketamin er et disassosiativt anestesimiddel brukt som bedøvelse både på dyr og mennesker. Stoffets egenskaper i lavere dosering har åpnet for rekreasjonell bruk, og ketamin har blitt brukt både som partydop og psykedelika. I Norge finnes ketamin i form av Ketalar, som er et legemiddel klassifisert som A-preparat og er kun tilgjengelig for anastesileger og veterinærer. Ketamin til rekreasjonell bruk smugles som regel inn, enten i form av pulver eller væske og prisene ligger på ca. 1000-1500 kr pr. gram på gata.

Mitt favorittbruksområde for ketamin er for å drepe nedturen fra andre rusmidler, slik som f.eks ecstasy.

Inntak:
Ketamin har mange inntaksmetoder, slik som oralt, rektalt, nasalt og intramuskulært. De to første har lengst virkning men krever høyest dosering, mens de to siste metodene har en mer kortvarig og intens rus med lavere dosering. Under er noen enkle beskrivelser for de ulike doseringsnivåene. Ikke ta det helt bokstavlig, da det kan variere fra person til person.
Lav: Man mister følelsen av å ha kropp.
Moderat: I tillegg til å miste følelsen av kroppen skjer det snåle forestillinger.
Høy: Man blir immobil, smelter sammen med ting, omgivelsene smelter, man sendes et annet sted.
K-hole: Her mister man all kontroll, og det skjer mye snålt. K-hole er vanskelig å treffe og man kan ende med å slukne uten å huske noe hvis man tar for mye. Opplevelsen kan også være ubehagelig, så ikke hiv deg nedi første gang.

Mer om dosering kan leses på erowid.

Min tidligere favoritt var nasalt, med dosering 100-150mg. Det er en fin tur på ca. 45 minutter med påfølgende bedøvet følelse i kroppen etterpå. I senere tid har jeg gått over til intramuskulært av ymse grunner, se under for mer informasjon.

Intramuskulær injeksjon (IM):
Ketamin injisert intramuskulært har en rekke fordeler, blant annet at det er mindre sjanse for kvalme og mer effektiv utnyttelse av stoffet. I forhold til nasalt sparer du også tennene, siden ketamin ikke renner inn i munnen din. Til IM skal du spørre etter gule sprøyter, av den typen som brukes til insulin. 1ml-varianten av disse kan helt fint brukes til IM ketamin og det koster typ. 250 kr for 100stk. Som injeksjonsvæske kan man bruke sterile flasker med vann og natriumklorid, som kan kjøpes på apoteket. Springvann er ikke å anbefale. Her er stegene forklart veldig simpelt. Her og her er videoer på youtube om hvordan man utfører. Under er stegene enkelt forklart:
1) Løs opp ketaminet i natriumklorid, med f.eks en konsentrasjon på 200mg/ml.
2) Trekk opp i pumpa.
3) Sett sprøyta inn i f.eks overarmen eller andre egnede steder. (Videoene viser hvor).
4) Injiser saaakte, ellers kan det gjøre litt vondt.

PS: Vær forsiktig og renslig om du velger å sette ketamin IM. Ingen liker infeksjoner. Nåler er svært billige, så bytt for hver injeksjon. Og for guds skyld, ikke del nål!

Intramuskulær injeksjon av denne typen er LANGT steg fra å sette et skudd heroin e.l. og kan aldeles ikke sammenliknes. Bare så det er sagt.

Effekt:
Jeg har tidligere prøvd å gi et generelt bilde av hva de ulike doseringene kan by på. Man blir generelt sett koblet fra eget kropp og sinn og tankene står svært stille. Denne effekten er det som gjør at misbrukspotensialet er stort, siden man lett flykter fra alle bekymringer mens man er påvirket. Her er en del kortfattede erfaringer med nasalt inntak jeg har samlet fra ulike mennesker:

(50 mg, nasalt): Personen spiser en krone-is, som plutselig skal spise han. Resultatet er at isen blir hevet på tvers av rommet.
(~50mg, nasalt): Triprapport fra Sinister her. Ikke akkurat K-hole, men interessant lesning allikevel.
(150mg, nasalt): Personen ble en liten mann som gikk mellom tastenene på tastaturet. Så ble han i ett med det istedenfor, før han ble i ett med dassen. Vedkomne kom til seg selv med ene armen nedi skåla.
(~160mg, nasalt): La filmen tale for seg selv, les mer her.
(200mg, nasalt): Personen satt og så på et Discovery-program om maurtuer og ble en del av maurflokken.
(300mg, nasalt): Personen ble til lysbryteren i rommet og kunne slå seg enten av eller på. Lyset i rommet skiftet når han gjorde dette.
(Ukjent høy dose, nasalt): Settingen er utendørs i en diger park med diverse statuer og skulpturer, hvor alt endte med å bli en liten kube på noen få centimeter. Bevegelse ble umuliggjort.
(200mg, intramuskulært) Personen kom dypt i k-hole og kom på et helt annet spirituelt plan. Et gjennobrudd som sendte personen i en 100% bevisst tilstand inn i en spasertur i sitt eget hode.

Jeg har skrevet litt om mine erfaringer med 100mg og 150mg nasalt her. Har også skrevet om en drøy ketamintur jeg har hatt.

Tips:
Etter å ha prøvd ketamin en del i høy dosering fant jeg ut at musikken hadde svært mye å si for hvor jeg ble tatt hen. Jeg takker frosthardr her på forumet for å ha introdusert meg for minimal techno da jeg prøvde ketamin for andre gang. Dette sendte meg lengre på bærtur med 100mg enn det 150mg og The Prodigy hadde gjort, rett og slett fordi musikken har en helt annen retning og bygger seg opp på en helt annen måte. Dette er perfekt for ketamin. Etter å ha forsket videre på dette kom jeg frem til den ultimate ketaminmusikken, soundtracket til det geniale spillet Vib Ribbon. Jeg anbefaler å legge track 2, 4 og 8 sist i spillelista sånn at de går når man er på peaken. Disse låtene vil få senga di til å spinne, rommet ditt til å bli en evig smørje av farger og vil gi deg en følelse av at effektene varer mye lengre.

Skal man være mer aktiv kan Chemical Brothers, hard house og techno (One Night in Hackney, the Ketamine anthem) gjøre susen.

Ketamin er så kraftig at det kan overdøve svært mange stoffer. Som tidligere skrevet har jeg brukt det til å drepe nedturer fra andre stoffer for å få sove godt. Det skal være nevnt at enkelte kjemikalier, f.eks 2C-T-2 og 2C-T-21 har såpass heftig virkning at man ved sin vanlige dosering ketamin vil få svært redusert effekt.

Ikke start med K-hole. Jeg sier ikke dette fordi K-hole kan være enormt skummelt og har gitt enkelte en kraftig smell, men fordi man gjerne ender med å ikke huske noe som helst fordi man har tatt mye. Start heller med det som er regnet med høy dose for din vekt hvis du liker å kaste deg ut i det.

Lenker:
Erowid, Wikipedia og DanceSafe.
Sist endret av Nichotin; 31. desember 2008 kl. 20:51.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Noe av det mest detaljerte angående egne erfaringer/dose med stoff her på forumet vil jeg si

Kudos nicho, kudos!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg fikk veldig lyst på kroneis. Fin tekst Nicho, god lesning for de av oss som ikke har erfaring med ketamin.
Meget god tråd. Har bare prøvd ketamin en gang, og da var det blandet i noen knips med MDMA i, men har lyst til å teste ketamin for seg selv. Høres akuratt ut som min kopp med te egentlig
Det lydklippet er det kuleste jeg noengang har hørt.
Du informerte ikke om hvor lenge det sitter i kroppen eller urin..Muligheta for å få vit det og?
Det ikke er et stoff som oppdages på de vanlige testene. Det sitter i kroppen 2-4 dager, og kan testes for hvis det er det de spesifikt leter etter.
For bra ketamin-musikk, om vi skal kalle det det, sjekk ut Border Community-records;

http://www.bordercommunity.com/

Droyt bra minimal techno. Ligger endel av de ute paa Oink.
Sist endret av Mullah; 6. mai 2007 kl. 01:13.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kanskje litt teit spørsmål, men uttales det "skjetamin" eller "ketamin"?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det uttales: Ke-Ta-Min, eller "ketamin" som du skrev, ikke skjetamin.
Høres ut som et interessant stoff fikk lyst å teste dette ut. Men samtidig hørtes dette ut som et stoff man skal være forsiktig med pga. psykoaktive virkninger. Er dette et potensielt "farlig" stoff i liket med sopp og LSD?
Kunne vært skrevet mer om farer/risiko. Er det noen grunn til at Ketamin står så høyt på denne listen?
http://www.forskning.no/Artikler/200.../1174652830.51

Avhengighetsdannende? Nevrotoksisk? Potensiale for overdose? Fare for psykose?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er avhengighetsdannende, og opplevelsene, hvis dosen er stor nok, kan være skremmende og life changing (hva nå det blir på Norsk).
Sist endret av Tias; 2. august 2007 kl. 23:18.
I og med at jeg har hatt lyst å teste psykoaktiver i et år nå men ikke tør siden jeg mener psyken min ikke vil tåle det. Dette fordi jeg har hatt endel kjipe ting i mitt liv som jeg ikke føler jeg enda har helt kotroll over.

Men ketamin virker som et stoff som kan gi halisunasjoner, men samt er lett og kontrollere doseringsmessig. Kan dette være et bra "prøvestoff"? Jeg har allerede planlagt å innta cubensis da dette flere ganger er blitt omtalt som et lett kontrollerbart stoff. Men har ikke lyst riktig enda.
Jeg mener at ketamin for det meste er ganske harmløst, det eneste er at det er et disassosiativt stoff og ikke vil være så enormt representerende i forhold til annen psykedelika. Det skal litt til før man får en skummel opplevelse på ketamin. Med mindre man er i k-hole opplever man stort sett ting man ikke skjønner noe av uansett. Det spørs også litt på hva slags setting man legger opp selv, jeg pleier som regel bare å legge meg ned til god minimal techno eller Vib Ribbon istedenfor å sprelle rundt.

murloc: Det skal en del til før det tilter egentlig. Ikke at man skal være uforsiktig, men det er ikke sånn at fortiden din automatisk kommer og hjemsøker deg. Det viktigste er at du har det bra i øyeblikket, for å være deppa for deretter å ta psykedelika er sjelden noen god idé.

Skyfex: Situasjonen i England er litt annerledes enn her. Der borte på øya brukes det mye ketamin på raveparties.

En artig observasjon jeg gjorde meg:
Ketamin kokt ut av legemiddelpreparat (altså, ikke helt rent) var en mye bedre opplevelse enn helt ren ketamin. Det andre aktive stoffet finnes i en svært liten dose, men hjelper til noe helt enormt mot kvalme og gjør at oppturen kommer mye kjappere og at man blir helt seg selv igjen mye fortere.
Sist endret av Nichotin; 2. august 2007 kl. 23:42.
Er Ketamin utbredt på markedet eller er det noe man er nødt til å lete lenge etter? Det har jo selvfølgelig mye med hvem du kjenner, kontakter osv.

Håper ikke spørsmålet mitt er litt på kanten i forhold til dette underforumets regler.
Det er noe du må lete lenge etter, ja. At gateprisen ligger på rundt 1200/g i Norge og noen hundrelapper i Hackney sier egentlig det meste.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hm, jeg finner ikke ketamin på narkotikalista, er det virkelig ikke klassifisert som narkotika eller er det oppført med et annet obskurt navn?

Hvis ikke det er klassifisert som narkotika, hva slags implikasjoner har det hvis ketamin blir stoppet i tollen f.eks?
Ketamin er ihvertfal oppført på legemiddellisten. Litt merkelig at det ikke er oppført på narkotikalisten også, men du vil uansett få problemer i tollen..
Generelt sett er ketamin ganske følelsesløst for min del, men enkelte sanger, slik som Solomun & Gebrüder Ton - Bunte Blume, utløser en slags enhetsfølelse når de tar av. Denne forsterkes spesielt hvis det er noen i rommet sammen med meg som også er på ketamin, og det er vel kanskje en av de få gangene jeg finner på å bevege på meg under turen.

Konseptet er ganske fjernt, men jeg får prøve å forklare det allikevel. Har et begrep for det mens jeg er på ketamin, og det er at vi alle kjører den store schuwåken inn i gkhattehi. Oversatt til norsk betyr det at vi alle er en felles enhet som går i livets sirkel, og ofte har jeg beveget armene i en bue når dette skjer. Høres logisk ut, eller hva?
Mentalmelt: Jepp, visste at det var legemiddel og at de ikke hadde sluppet det gjennom tollen. Men er det å innføre legemidler "mindre seriøst" enn ting som er på narkotikalista? F.eks lavere straffer og lavere prioritering til å bedrive etterforskning for å få noen dømt osv?

Nichotin: jeg mener å ha lest at ketamin hemmer en del i hjernen som styrer frykt osv. Så selv om du får badtrip så er du fortsatt ikke redd, du bare vet at du burde være det eller noe. Var det det du tenkte på?
Sist endret av lampe; 9. desember 2007 kl. 19:48.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Rart hvordan denne tråden plutselig døde helt. Etter hva jeg ser så har f.eks ikke lampe fått svar på det han lurte på
Fikk nylig testet Ketamin. Må si meg litt skuffet. Fikk ikke veigd nøyaktig grunnet dårlig vekt... Men mellom 100 og 140mg. Skulle uansett vært nok til en god "trip". Fikk bodyload og kroppen føltes rar å bevege. Når det kom til visuals så var det bare litt omtåket på en måte. Heller ingen halliser. Etter det jeg hadde lest trodde jeg at det skulle være heftigere en det jeg opplevde.

Er det sånn at noen tåler mer en andre? Evt. i hvilken grad? Eller er det slik som med hasj/cannabis, at en kanskje ikke kjenner noe første gangen?
Sist endret av Trespasser; 6. mars 2008 kl. 00:44.
Lampe: Hvis du blir tatt for innførsel av kontrollerte legemidler så kan du i beste fall bli bedt om å fremvise en resept, noe som er uaktuelt med "narkotika". Om du ikke kan dette så er resultatet ofte kun at varene blir beslaglagt.

Så ja, det er nok noe tryggere å innføre legemidler enn knark, men det kommer selvsagt ann på hva slags legemidler det er snakk om. Jeg aner ikke hvor alvorlig de ser på ketamin for eksempel.



Jeg hadde en av de aller drøyeste opplevelsen min noen sinne på ketamin faktisk, sammen med Nichotin.

Vi gikk innover i en mørk skog i regnværet og inntok 150 mg ketamin nasalt i en grøftekant. Deretter sjanglet vi innover i buskaset langs en sti, og omtrent for hvert skritt vi tok ble alt mer og mer klossete og usammenhengende. Til slutt klarte vi ikke å gå lenger, så vi la oss bare ned på en svær stein og der lå vi i regnet i det som virket som flere timer.

Oppelvelsen jeg hadde på den steinen der var bare så fuckings utrolig drøy at det er helt håløst å skulle forklare det for noen. Bevissthetstilstanden min var så langt ifra normal som det går an å komme, tiden sto fulstendig stille en stund, og jeg innså en hel del relativt ubehagelige realiteter om hvordan virkeligheten vår faktisk er konstruert.

Det var jævlig skummelt på et vis, men også ubeskrivelig interessant , og helt klart noe av det aller mest betydnigsfulle som har hendt meg. Jeg forsøkte å forklare noe av dette for Nicho som helt klart hadde mye mer kontroll på opplevelsen sin enn meg, men ordene som kom ut av munnen min var helt srcambled, og alle lyder fikk generelt en veldig fremmed og dissosiativt preget effekt, noe som gjorde kommunikasjon vanskelig.

Etter en god stund klarte jeg å karre meg opp med litt hjelp fra Nicho, og så vi snublet klossete ut av skogen. Resten av kvelden var jeg kvalm som faen, og lå rimelig ynkelig på et badegulv og bearbeidet opplevelsen min..
Sist endret av mentalmelt; 6. mars 2008 kl. 02:32.
Skjønner godt hva du mener mentalmelt. Kan være jævlig skummelt, men også ubeskrivelig interressant. For min del har jeg aldri blitt dritredd, men hatt veldig spesielle\ubehagelige vibber. Ganske skummelt, men man greier å fungere på et vis uten at frykten tar over, og i den tilstanden der kan man leke seg ganske mye med virkeligheten. Hvordan ting henger sammen, pushe på spesielle tanker, etc.

edit: Vel, ikke bare leke. Mye av det man lærer og forstår blir presset inn i huet enten man vil eller ikke.
Sist endret av Sinister; 6. mars 2008 kl. 01:44.
Får måle opp nøyaktig og heller prøve å øke dosen litt neste gang, om det blir noe neste gang. Høres ganske spennende ut. Mange rare opplevelser på denne substansen.

Vib Ribbon var forresten genial Ketamin-musikk! Hadde det veldig morsomt på trippen forresten...
Sist endret av Trespasser; 6. mars 2008 kl. 01:46.
mentalmelt: Det var en utrolig bra tur vi hadde der ja. Å gå ut i østmarka midt på svarteste regnfylte natta var hvertfall en suksess. For min del tok det også ganske overhånd, mens vi lå på steinen der ble jeg til en regndråpe og kunne føle åssen det var å gli sakte nedover steinen og etter hvert absorberes i jorda. Det som er dealen for meg er at når det først roer seg så blir jeg temmelig oppegående ganske fort igjen, så da sitter det ikke igjen alt for lenge i hodet.

Trespasser: Du får nesten prøve noe sånt som 150mg da. For min del gjør musikken svært mye av trippen, første gangen jeg prøvde ketamin hørte jeg på prodigy og da fikk 150mg meg bare til å føle meg rar. Andre gangen var jeg hos frosthardr som spilte div. minimal techno, og med 100mg ble jeg tatt med usannsynlig langt vekk uten at jeg var klar over det. Forskjellige individer trenger ulike doseringer, men 100-150mg skal være en ganske kraftig dose for de fleste. Snortet du, eller tok du det oralt? Om du tok det oralt kan det forsåvidt forklare hvorfor trippen din ble svak.
Tok det nasalt. Merkelig greier det der. Jaja, bedre lykke neste gang KP for Episode 6 forresten Nicho
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har lagt til litt om intramuskulær injeksjon.
Jeg mener å ha plukket opp at man ikke skal injisere seg selv med ketamin, da det er stor fare for å slukne innen man har fullført injeksjonen. Stemmer dette? Tror dette refererte til I.M injeksjon.
Nei, det refererer til intravenøs injeksjon, som krever et helt annet nivå av forsiktighet, peiling og forhåndsregler. Man setter ikke en sprøyte i en åre sånn helt uten videre.

Intramuskulær injeksjon, derimot, gir deg god tid. Onsetten er omtrent som når du snorter.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kor mangen/lenge holder 0.5g til for første gangsbrukere?
Det kommer veldig ann på hvor mye du veier. Ketamin-dosering er rimelig avhengig av kroppsmassen din. Jeg er selv en stor kar og må nærme meg 300mg før jeg når K-hole, mens en kompis av meg klarer seg med i underkant av 100mg.

Her kan du se en enkel rettningslinje for dosering basert på kroppsvekt: http://www.erowid.org/chemicals/keta...ine_dose.shtml
Sist endret av hillgiant; 16. juni 2008 kl. 19:38.
Sitat av toreid
kor mangen/lenge holder 0.5g til for første gangsbrukere?
Vis hele sitatet...
Spørs jo hvilken inntaksmetode du bruker. Ved nasalt inntak har jeg lest og erfart at det som oftest holder med 100-150mg for å nærme seg/være i k-hole. For mitt vedkommende har jeg snortet 100mg to ganger med en time imellom og nådd k-hole ganske bra, og rundt 150mg på rappen ved en annen anledning med k-hullete resultat. Jeg vil si at 100-150 fungerer for de fleste =)
Sist endret av Sky; 16. juni 2008 kl. 21:09.
okay. satt litt pillefjerne når eg skreiv de, kunne ikkje forstå koss de kunne var 10-20 doser i ett gram, når eg trodde ett gram var 100 mg og ikke 1000mg. hehe
o shit waddup
Man må jo også definere en "dose" her. Det er folk som snorter ~30 mg i bumps på raves, og så er det folk som hiver i seg 150 ++ og k-holer. Hva en dose er avhenger hva man vil oppnå med rusen.
Vet ikke om det stå i tråden, men ketamin brukes til bedøvelse av hester i Norge pga. styrken
Sist endret av Koilboil; 17. juni 2008 kl. 01:29.
o shit waddup
Sitat av Koilboil
Vet ikke om det stå i tråden, men ketamin brukes til bedøvelse av hester i Norge pga. styrken
Vis hele sitatet...
Det brukes da vitterlig til bedøvelse av hester (og annet, som for eksempel mennesker) pga stoffets bedøvende egenskaper, lave helsemessige risiko og relativt korte virkningstid.
Sist endret av ulldott; 17. juni 2008 kl. 02:47.
Det kan også brukes som bedøvelse på mennesker. De psykadeliske effektene kommer kun ved underdosering. Ved bruk av ketamin som en narkose får man i seg en betydelig større mengde enn den man tar om man skal ture.
Men er det kun Ketalar som kan gi denne effekten av div. veterinærpreparater? Evn. hvilke andre?
Og noen andre som gir annen effekt? (altså av ting veterinærer bruker og har tilgang til)
o shit waddup
Sitat av vacant
Men er det kun Ketalar som kan gi denne effekten av div. veterinærpreparater? Evn. hvilke andre?
Og noen andre som gir annen effekt? (altså av ting veterinærer bruker og har tilgang til)
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men det er kun ketalar og andre ketaminpreparater som gir effekten til ketamin, ja. Om en veterinær har tilgang på opioder/opiater vet jeg ikke. De har det mest sannsynlig, men med begrensninger. Jeg har også lest om benzoer skrevet ut til dyr, så de har vel også tilgang på det. Dette er dog ketamintråden, og jeg synes vi bør holde oss noenlunde på tema
Sist endret av ulldott; 17. juni 2008 kl. 21:21.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er ketamin som oftest lite/ikke blandet ut med andre stoffer?
Her i Norge er mesteparten av Ketaminen enten stjålet fra veterinærkontor og lignende eller så kommer det rent fra utlandet, så det meste vil nok være rent. I UK og andre land hvor det brukes langt hyppigere som partydop er det ofte bøffet ut, though.
Sist endret av spQ; 28. juli 2008 kl. 14:14. Grunn: endret meskalin til Ketamin :)
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Tror nok heller at ketaminen i Norge kommer igjenom Inet-providers eller folk som smugler det fra litt lenger sør/øst(og litt vest) i Europa.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da jeg gikk på videregående (jordbruksskole) kan jeg huske at det stod ett apotekerglass med Ketamin i medisinskapet Eneste grunnen til at jeg visste hva det var, va pga av filmen kids. Der har hun jenten fått i seg special K... Gikk ikke lenge før vg hadde en artikkel om det nye dødsdopet. Tok ikke lang tid før glasset var vel plassert i safen på kontoret til fjøsmesteren da.

Skulle handlet litt mer beslutsomt den gangen ja

Dette var forresten i 1997 eller 1998...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Her er en meget velskrevet kronikk jeg kom over på verdensveven:

http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=35993

Mye sant i det som der står skrevet...
Noen her som har erfaring med å feste på ket? Hvordan er det?
Det skal fungere helt fint så lenge du holder lave doseringer helst under 50mg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde satt pris på en litt bredere forklaring på hvordan effekten er av ketamin hvis man skal ta det i festsammenheng.

Mer presist lurer jeg på erfaringer rundt å bruke K som festedop.
Ca. hvor mye tar man og hvor ofte (i løpet av kvelden)?
Hvordan føler man seg på dansegulvet etter en gitt partydose?

Får ikke alle tankene rundt dette ned på papiret i skrivende stund, men det meste av erfaringer tar jeg gledelig imot!
Personlig synes jeg enhver som sitter og snorter minidoser K for å ruse seg på party er helt bak mål. Men det er et fritt land, selv om det er ulovlig...

I små doser (20-50 mg.) gjør Ketaminen deg mer avslappet, og senker intensiteten av de fleste følelser. Dette kan sikkert fungere for å fjerne sosialangst og andre former for stress i sosiale sammenhenger. Kordinasjon og tale kan bli litt dårligere enn normalt, men ikke noe stort problem i de doseringene.

På den negative siden så senkes evnen til å registrere lyder i høyoppløsning. Med andre ord musikk kan fort høres flatt og cruddy ut. Hjertebank og svak kvalme kan også forekomme.

Effekten på så små doseringer varer ca. en time. man kan redosere, men jo mer man redoserer jo lengre etterpå vil man være "Kayed over" (tett i hodet, slapp i musklene, generelt sliten.) Det kan i værste fall sitte i mange dager.

Også er jo alltid faren der for at en eller annen noldus overdoserer og får seg en ORDENTLIG K-tur uplanlagt. Tror meg, det er ikke bare bare.
K setter deg i kontakt med deler av sinnet og deler av virkeligheten som kan være svært skremmende/ubehagelig og er absolutt ikke noe å anbefale for alle og enhver. Kun spesiellt interesserte med et modent sinn, et velutviklet livsperspektiv og en stabil livstilstand kan føle seg helt trygg mot hvaenn som er der inne i K-hølet.

Smådoseringer av K minner på mange måter om alkoholrus, og jeg tør påstå at om man skal på party så kan man likesågodt drikke litt alkohol og finne formen der istede.
Intramuskulær injeksjon (IM):
Ketamin injisert intramuskulært har en rekke fordeler, blant annet at det er mindre sjanse for kvalme og mer effektiv utnyttelse av stoffet. I forhold til nasalt sparer du også tennene, siden ketamin ikke renner inn i munnen din. Til IM skal du spørre etter gule sprøyter, av den typen som brukes til insulin. 1ml-varianten av disse kan helt fint brukes til IM ketamin og det koster typ. 250 kr for 100stk. Som injeksjonsvæske kan man bruke sterile flasker med vann og natriumklorid, som kan kjøpes på apoteket. Springvann er ikke å anbefale. Her er stegene forklart veldig simpelt. Her og her er videoer på youtube om hvordan man utfører. Under er stegene enkelt forklart:
1) Løs opp ketaminet i natriumklorid, med f.eks en konsentrasjon på 200mg/ml.
2) Trekk opp i pumpa.
3) Sett sprøyta inn i f.eks overarmen eller andre egnede steder. (Videoene viser hvor).
4) Injiser saaakte, ellers kan det gjøre litt vondt.
Vis hele sitatet...

Er det sånn pulver man får på gata man blander med natriumklorid og setter i muskelen ? funker det fint eller er det litt noia ?
Sist endret av Nichotin; 31. desember 2008 kl. 20:58. Grunn: Fikset sitat