Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Tror du på den teorien som er skrevet neden under?
Ja 35 64,81%
Nei 5 9,26%
Er ikke sikker 14 25,93%
Stemmegivere: 54. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  44 2937
Så på Discovery channel for en stund siden, der fortalte de om noen som hadde tatt seg inn på nedlagte area 51. De kom ut med en tegning av et hyper teknologisk fly. Det er vist ingen som vet om flyet finnes, men ved en millitær flyplass er det hørt høye smell fra noe som kan minnes om bryting av lydmur. det er også oppservert rare lys, men ingen er sikker på hva det er. På tegningen sto det at det var stealth og en topp fart på mach 5.
De viste tegningen, og så vidt jeg husker lignet den litt på blackbird.

Er det noen som tror på teorien?
Sist endret av Dweep; 28. juli 2002 kl. 14:59.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
usa driver med mye rart, hvorfor ikke dette?
Det kan nok kanskje være noe i dette, men...
Det siste jeg hørte var at Area51 ikke var nedlagt. Det som er kjent som Are51 er nemlig en liten del av en enorm AirForce base de har ute i Nevadaørkenen. Her har statene testet fly lenge, og vi snakker da omk U2, F-117, Blackbird mm.
Hva som egentlig ligger i Aurora kommer egentlig bare av en glipp de hadde i 98 (99?) da det på posten utviklingsprosjkter stod aurora (i statsbudsjettet). Året etter var denne posten ..'borte'...

Det er mange teorier jeg har hørt, men det blir litt for mye å ta med her. Det skulle i alle fall ikke forundre meg om ikke de har noe nytt på gang, F-117 er jo over 10 år gammel nå, så det er jo klart at de trenger noe nytt å bruke penger på...

:-)
spellingnazi
canonix's Avatar
Sett at Area51 var nedlagt, og noen tok seg inn der. Altså, jeg tviler veldig på at den amerikanske stat hadde lagt igjen noe så viktig, om ikke for å sette ut et rykte.
Dweep's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Canon2k
Sett at Area51 var nedlagt, og noen tok seg inn der. Altså, jeg tviler veldig på at den amerikanske stat hadde lagt igjen noe så viktig, om ikke for å sette ut et rykte.
Vis hele sitatet...
Mulig de har glemt/mistet noen. det er snakk om et enkelt papir.
Better than thou.
Sett at vil si tenk om. Area 51 er da ikke nedlagt.
Opprinnelig postet av Dweep


Mulig de har glemt/mistet noen. det er snakk om et enkelt papir.
Vis hele sitatet...
En slik sikkerhetsbrist ville aldri skje med slikt prosjekt som Aurora.

Det ligger en militærbase ved Groom Lake i Nevadaørkenen, som populært omtales som "Area-51/Dreamland". Denne basen eksisterer med 100% sikkerhet, og er fullt operativ. Dere finner kansje kommersielle satelittfotografier i lav oppløsning om dere leter litt.

Aurora prosjektet kjennetegnes vel egentlig bare ved sitt navn samt det at det eksisterer et utall teorier om prosjektet. Man vet ikke hva Aurora er, men det antas å være en betegnelse på en eller flere flyvedyktige "svarte" stridsfarkoster (bombefly/fighter) og eller bemannede overvåkningsfly med mulighet for å nå ekstrem høyde og hastighet. Ram-jet fremdriftssystemer (derav lyden), og ekstremt god stealth teknologi.

At karene der borte driver og utvikler ny teknologi til flyvåpenet er vel ikke så stort. Derimot er Groom Lake fritatt fra alle reguleringer, har ikke noe offentlig budsjett, alt personale som er arbeider ved basen må signere et absolutt taushetsløfte hvor man bekrefter at man innser at prosjektene det blir arbeidet med ved basen er vitale for nasjonal sikkerhet, og at ekstreme tiltak kan iverksettes for å hindre lekasje av informasjon fra basen. De ignorerer alle miljøreguleringer for flyplasser og dumper betydelige mengder industrielle kjemikalier, drifstoff, radioaktivt materiale rett i sanden. Noe som førte til at pentagon vagt bekreftet basens eksistens i sammenheng med et søksmål mot staten/forsvaret etter at personell ved basen fikk alvorlige skader som følge av forgiftninger og utsetning for toxiner og gifter. "Inntrengnings-Forsøk" fra nyskjerrige sivile kan og har(?) blitt straffet med uforholdsmessig store bøter, samt lange fengselsstraffer. Vaktene ved basen har også tillatelse til å bruke "extreme measures" / "deadly force" for å forhindre at ingen uvedkommende verken slipper inn eller ut av basen.

Edit: Posten over beskriver hva man vet om Dreamland/A51 så kan man jo diskutere teoriene som er i omløp om hva som skjer "under overflaten". Hvis jeg ikke husker feil skal Dreamland opprettet uoffisielt som en midlertidig base for "Majestic" gruppen under navnet Area 51 etter at en "værballong" styrtet i ørkenen i New Mexico. A51 var da basen hvor delene av denne "værballongen" ble fraktet til...
Sist endret av plumRad; 28. juli 2002 kl. 15:57.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
tror dette kan være noe som USA driver med bare for å få flere til å tro at vi har det så bra, vi har så mye bedre utstyr enn dere, vi er overlegne osv.
Det er som regel sånn det er når f.eks CIA, FBI, USAF og alle de andre at dem viser oss at alt er så tip top, og at de ikke har lov til å vise oss alt av tingene pga at det er "top secret" men så står dem der å viser oss en brødrister.
Men, for all del, det kan godt hende at dem driver med noe på area 51 igjen. Men, da tvier jeg neppe på at dem bygger noe som ligner en Blackbird, siden dem har kommet mye lengre innen stealth, eksempelvis b2 og den andre shizen som jeg ikke husker hva heter. rawr..
Rullebanen skal vist være på mange mil, så allt er mulig, og det er vanskelig å skjule et mach 5 fly bak en brødrister.
De driver alltid med noe på are 51, hvorvidt det er utenomjordisk, eller jordiske superfly er bare fantasien som setter stopper for. area 51 spotters (folk som overvåker området fra utsiden av inngjerdingen døgnet rundt) sine teorier bygges på ren gjetting, og noe skjeve bilder....
STX: Tror området rundt basen er sperret av i ganske stor omkrins. 5mil, 10mil, jeg veit ikke, men man kommer ikke nærmere enn at man kan se annet enn gjerdet som stenger folk ute, samt kameraer og annet utstyr før de sender en patrulje ut som eskorterer "spotterne" bort i humvee'er.
Sist endret av plumRad; 28. juli 2002 kl. 17:46.
Opprinnelig postet av plumRad
...kameraer og annet utstyr før de sender en patrulje ut som eskorterer "sptterne" bort i humvee'ene sine med skarpladde M4 geværer og sinte ansikt.
Vis hele sitatet...
Det er det som gjør at de gidder og holde på. Men disse spotters sitter med kameraer som har en syk zoom... Uansett hvor langt unna gjerdet er satt, har det ikke skapt problemer for andre å ta seg ganske langt inn i basen.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
A51 er jo velkjent. Men at det har vært/er nedlagt er bare tull. Teknologien gjør stadig fremskritt så ett fly som Aurora er ikke utenkelig. Rullebanen som ble nevnt over er ekstremt lang, det ser du på satelitt fotografier osv.

For de som vil vite litt mer:
http://www.geocities.com/area51newme...1pictures.html
http://www.angelfire.com/wa/dsmUFO/area51.html
http://www.angelfire.com/wa/dsmUFO/pictures.html

Totto
PlumRad: Jeg tror vi har sett samme program på Discovery...
Det stemmer det at US-gov sier at de har den based, ved at de har fritatt A51 for alle miljøforeskrifter. Hvorfor vet vel egentlig ingen untatt de selv.

STX: tror rullebanene er mellom 5 og 6 km lange. Til sammenlikning er den lengste på Gardermoen litt over 3km.

Men uansett, værballonger, aurora X-Files osv gjør bare at de ekstreme trenger seg inn der de kan. Det er vel forklaringen på alle de store bøtene og straffene.

Kan jo bare ringe Bush'ærn og spørre... han vet sikkert ikke så mye mer han heller tenker jeg -slik at han på en overbevisende måte kan benekte alt som ikke "finnes"... :-P
Better than thou.
Det sto klart på siden som totto postet url til at den lengste banen der (på bildet) var 10 miles, altså ca. 16 kilometer.
Stifinner: Nei, ser ikke Discovery, var nødt til å undersøke litt når jeg spillte Majestic...
Dweep's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av STX


Det er det som gjør at de gidder og holde på. Men disse spotters sitter med kameraer som har en syk zoom... Uansett hvor langt unna gjerdet er satt, har det ikke skapt problemer for andre å ta seg ganske langt inn i basen.
Vis hele sitatet...
Det er føle sensorer, lyd sensorer og kamerer rundt hele området. Det er ikke så lett å komme seg langt inn i basen.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Meine at det stod ein del om Aurora i Illustrert Vitenskap eller
eit liknande blad for ei stund sidan....
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av Dweep


Det er føle sensorer, lyd sensorer og kamerer rundt hele området. Det er ikke så lett å komme seg langt inn i basen.
Vis hele sitatet...
Du kan begynne langt borte og grave deg under jorda til du
kommer fram. Eller blås av ei EMP kannon fra utkanten og
alle kamerar og sensorar vil slutte å fungera.
Eller blås av ei EMP kannon fra utkanten...
Vis hele sitatet...
Begynner man å blåse av emp kanoner tror jeg nok den patruljejeepen kommer temmelig fort.. gjerne eksortert av helikopter også...
EMP kanon er tingen!

Men må si dette var en ganske interresant diskusjon, og selv må jeg si at jeg tror at US goverment driver med masse bull som de ikke vil at andre finner ut.

F.eks dette med miljøfritak, er egentlig ganske sykt ....
Hadde alle land vært som norge, hatt minimal hærstyrke, konstante nedskjæringer i militær støtten ol., hadde verden vært et stillere sted spør du meg...

At us lager nye og bedre fly en dagens bak lås og slå skulle ikke forundre meg, når man egentlig tenker over hvor lett det er for et land å mekke en atombombe og sende den av gårde så er det ikke så vanskelig å se sitjuasjonen US er i....

men når vi er på området. us vil jo bygge et rakketskjold, hvordan vil egentlig dette funke? dem må ha ganske brei oversikt over himmelen hvis dem skal klare å skyte ned en atombombe med tanke på hvor langt radioaktivitet sprer seg...

mine ord...
Jeg så en BBC dokumentar om noen UFO tullinger i Nevada, under et "tokt" som disse UFO folka hadde kom de litt for nære Area 51 og en humvee kom kjørende mot dem. Det er klart det er noe der...

http://www.area51zone.com/base.shtml
http://www.area51researchcenter.com/area51.html

Ta det med en klype salt.

You can see the runway in the photo above. It runs through the whole picture. Some people say it's 12 miles long, some say it's 10, but I say it's 6. Of course, in this picture, it looks like it's 24 miles long, and maybe it is. The runway is rumored to be the longest in the world. It's even longer, some people say, than the length required to accomodate the landing of the space shuttle. What could such a long runway be used for? Nobody knows. Again, the rumors:

The Aurora, (or what I think, the scramjet) has a very high touchdown speed and requires a long runway, so the plane doesn't become a heap of trash after it lands.
Vis hele sitatet...
Well, sorry for my english, but you all say you know what the aurora is. You believe you saw it. But have you ever seen SR 71? The aurora has similar design. I know that it has a name - it's called SR 75 "Penetrator". The differences between SR 71 Blackbird and so called "aurora" (The Penetrator) are:
1. The type and location of vertical stabilizers (SR 71 has two whole-moving stabilators with tips to the centerline at the upper side of engine nacelles and Aurora (The Penetrator)has two stabilizers (i guess) with tips aimed outside and mounted at wing tips).
2. Of course the type of engines. No jets (as at SR 71), but some kind of pulse engines. No nacelles (it's engines or a part of them are in the fuselage, ). I don't know where the inlet (?) is.
3. The materials. I think it consists of ceramics and plastics (at least the leading edge of the wing - it looks black or very dark grey), and the whole plane is coloured "shining metal" like chrome.
4. SR 71 and aurora have very similar cross-sections design, but aurora is a bit (maybe 20%) larger. The crew is 2 or 3 men.
5. Aurora *could* carry drones. the upper side of aurora is totally flat, but with some kind of "bay" in the "center-end". Of course the drone is mounted externally, but the bay is used to retract "pylon" after drone launching. I guess the plane is suborbital. Perhaps it could be used to "low-space" flying.
6. Aurura's speed could be no less then 5 (or 6 maybe) Mach.
7. The base where it could be found is in Nevada, Arizona or Alaska (that is!). But not the "area 51" (it is "fake"), "area 51" is used to camouflage the true research facility. I guess the true base is also called "Groom Lake" but it is in Arizona.
8. I think it has flaps (i don't remember), but if it has none (as on SR 71), it would be very difficult to land even if you have the 6-miles runway. Of course it could have skids, but "i honestly don't know".

Do not ask where i got this information.
Vis hele sitatet...
Ok, ta det med en STOR klype salt
Sist endret av kermit-; 28. juli 2002 kl. 22:56.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Lit om Area 51: heter egentlig Groom. Frem til 1994 ville ikke myndighetene vedkjenne seg basen. Det er antatt at 1500 til 2000 personer jobber der. 1994 var det en rettssak anlagt av 6 tidligere ansatte på basen som tvang myndighetene til å vedkjenne seg den. De saksøkte myndighetene siden de hadde fått kroniske ukjente sykdommer da de brant kjemikalier og farlig materialer i et åpent hull i bakken. Saken ble henvist av høyesterett med henvisning til rikets sikkerhet. Det er grunnen til at Groom-basen har dispensasjon fra all miljø lovgiving. (ingen andre kan saksøke dem på samme grunnlang)

Så litt om aurora: antatt toppfart 6000 km/t antas å bruke en pulsdetonasjonsmotor. (spesiell eksos ser ut som ulldotter på en snor) ble muligens observert så tidlig som i 89. av en britisk flykjenningsekspert mens den tanket over Nordsjøen.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hvis du sprenger en atombombe uten at uranet blir detonert (dvs kjedereaksjonen starter) blir det ikke no atomeksplosjon

så det ville ikke være noe problem å skyte ned en atombombe rett utenfor kysten (anna enn uranet som går i hytt og pine)
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av mongob0ffel
hvis du sprenger en atombombe uten at uranet blir detonert (dvs kjedereaksjonen starter) blir det ikke no atomeksplosjon
Vis hele sitatet...
men tror du ikke det er mulig å lage atombomber som detonerer når de blir sprengt også?
(det blir ihvertfall målet, når USA har fått opp sitt skjold)
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opprinnelig postet av tore-
men når vi er på området. us vil jo bygge et rakketskjold, hvordan vil egentlig dette funke? dem må ha ganske brei oversikt over himmelen hvis dem skal klare å skyte ned en atombombe med tanke på hvor langt radioaktivitet sprer seg...

mine ord...
Vis hele sitatet...
Det planlagte rakettskjoldet skal ha fire vern. Det ytterste vernet er satellitter med lasere som er kraftige nok til og nøytralisere en rakett 300 km unna.
Det andre vernet er såkalte THAAD raketter som skal stasjoneres rundt i verden de har en rekkevidde på 40 km.
Det tredje vernet er ombygde Boeing 747 (jumbojet) utstyrt med laser. Laseren frembringes av 8m lange og 2m brede titantanker. Når det dannes kjemiske forbindelser mellom to resonansspeil skapes det en laser stråle som er kraftig nok til og skyte ned en rakett på flere hundre kilometers avstand!
Det fjerde vernet er og skyte ned raketter med pack3 raketter (ombygde vanlige bakke til luft raketter) de er litt mer intelligente en patriot rakettene som forsvarte Israel under golfkrigen (dere vet hvordan det gikk…) vis ikke det virker har USA et problem … med dette systemet vil ikke kunne sikre USA mot et angrep fra en annen stor atommakt som rusland.
Dweep's Avatar
Trådstarter
fant Aurora bilder --> http://www.area51zone.com/gallery/Aircraft/Aurora/


hvis ikke det er et fett fly, kan jeg gå å legge meg nå med en gang!
www.abovetopsecret.com - gøy...

Edit: (...)Why does Title 14, Section 1211 of the Code of Federal Regulations, implemented on July 16, 1969, make it illegal for U.S. citizens to have any contact with extraterrestrials or their vehicles?

Amerikanske lover er syke...

Edit 2: B2-Northrop ser forresten mye tøffere ut en svartmalte, kjedlige Aurora.
Sist endret av plumRad; 29. juli 2002 kl. 00:38.
Opprinnelig postet av Dweep
fant Aurora bilder --> http://www.area51zone.com/gallery/Aircraft/Aurora/


hvis ikke det er et fett fly, kan jeg gå å legge meg nå med en gang!
Vis hele sitatet...
"Rare" bilder, ligner på et fly Illustrert vitenskap sa ville bli den nye romfergen...

tore-; Norge er ikke bare søte og snille heller, men slike prosjekt tror jeg vi kan se langt etter. Men uten millitærmakt vet jeg for pokker ikke hvilken verden vi ville ha bodd i. Men USA er unskyldt til en viss grad... De er store, og har mange fiender...

Offtopic: Det er blitt sagt at Kennedy ble skutt av CIA fordi han visste for mye om A-51.... Klype salt...
Dweep's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av STX
Offtopic: Det er blitt sagt at Kennedy ble skutt av CIA fordi han visste for mye om A-51.... Klype salt...
Vis hele sitatet...
CIA skyter sin egen president? Det høres litt for utrolig ut.

tror presidenten vet hva som foregår der inne!
Opprinnelig postet av metrom
men tror du ikke det er mulig å lage atombomber som detonerer når de blir sprengt også?
Vis hele sitatet...
Man kan bruke en 'dirty bomb', uran og TNT i f.eks. en koffert.
Det blir jo ikke noen rakett av det da...

Dweep: Ingen garanti, presidenten i filmen Independence Day visste ikke om det
Gammelt nytt

Hvis du har sett X-Files episode 1
Opprinnelig postet av Dweep


CIA skyter sin egen president? Det høres litt for utrolig ut.

tror presidenten vet hva som foregår der inne!
Vis hele sitatet...

Vel vel - på 60-tallet hadde CIA sjefer som kunne gjøre hva som helst. Kennedy ble sannsynligvis skutt fordi han var for cuba-vennlig.
Dweep's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av catmat



Vel vel - på 60-tallet hadde CIA sjefer som kunne gjøre hva som helst. Kennedy ble sannsynligvis skutt fordi han var for cuba-vennlig.
Vis hele sitatet...
jaja, noen CIA sjefer er vell stygge i hode sitt. Men å drepe John F. Kennedy, fordi han var Cuba-venn, syns jeg høres litt rart ut...

Men verden er RAR...
Jeg sier vi samler 40 000 mennekser, minst og springer so gale alle sammen inn mot der basen skal være. Eller vi kan samle noen millioner og lage en menneske-lenke rundt hele området og minske lenken litt for litt. Er man mange nok mennesker kan ikke noen bare skyte deg liksom.

litt mer seriøst tror jeg det hele er oppspinn for å la folk som vil finne noe "Hemmelig" lete der istedenfor der tingene virkelig er. Klart de driver med merkelige ting, men ikke der. Kansje i alaska et sted som ingen har hørt om noen gang. Om alle UFO-jegerne osv. leter i nevada er det bare fint for USA.
Sist endret av foolish; 30. juli 2002 kl. 01:55.
Tror for mange her har sett på x-files
Men uansett, såklart driver usa med ting dem ikke vil vise til andre, er jo ikke noe rart med det, de fleste land/ store bedrifter har hemmeligheter dem ikke vil utgi til konkurentene sine..
Og at area 51 er en dekkbase synes jeg høres litt drøyt ut,
for i og med at en slik base ikke er lett å skjule..
(Fra satelitter blant annet) Er ikke lett å skjule en stor landingsbane f.eks..
Så hvis man tenker at dem er nødt til å ha en tilsvarende base, med mange miles med landingsbanse, dem er nødt til å dekke alt til med presening når en satelitt flyr over (som er ganske ofte),
da tror jeg lite på at det er en dekkbase, men uansett det dem driver med er sikkert hemmelig, men tror ikke akkurat dem sitter der og utveksler teknologi med aliens som mange folk nesten tror.
Dweep's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av foolish
Jeg sier vi samler 40 000 mennekser, minst og springer so gale alle sammen inn mot der basen skal være. Eller vi kan samle noen millioner og lage en menneske-lenke rundt hele området og minske lenken litt for litt. Er man mange nok mennesker kan ikke noen bare skyte deg liksom.
Vis hele sitatet...
USA kunne ha skutt millioner hvis av mennesker bare for 10$
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av Dweep


USA kunne ha skutt millioner hvis av mennesker bare for 10$
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig du ikke tror det...
Dweep's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av DarkStaar


Jeg håper virkelig du ikke tror det...
Vis hele sitatet...
Det var liksom en overdrivelse på at USA er et sykt land
Better than thou.
I'm so smart! S M R T.
fins sikkert det fly der
http://www.abovetopsecret.com/images/aurora.gif

Denne siden har en del spennende konspirasjonsteorier å komme med.... og selvfølgelig full dekning av Aurora
Opprinnelig postet av crusher
fins sikkert det fly der
Vis hele sitatet...
Rullebane hvorfor der være...
det flyet var smooth, det er vel til militær bruk ?
Opprinnelig postet av reallife
det flyet var smooth, det er vel til militær bruk ?
Vis hele sitatet...
Ja tipper det. Er litt rart med et stealth passasjerfly som ingen vet om finnes.
ja, det er sant hadde vært tøft og se det da..