Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 862
Heisann, lurte på om noen her kunne lage et program/vet om et som automatisk skriver inn brukernavn og passord, eller som "husker" disse. Tingen er at jeg fikk nylig keylogger, noe som gjorde att wow accounten min ble stjålet, jeg får den nå tilbake av blizzard, og han som logga meg, sier at han har laget keyloggeren selv, så ingen antivirus finner den etc..

Cheers

edit: stress nå, har noia hver gang jeg skal logge inn, så har kopiert en og en bokstav fra vg.no å laget en txt fil som jeg har passordet og brukernavnet i, og må kopiere det hver gang.. stress..
Sist endret av karrage; 21. april 2007 kl. 12:48.
Litt OT: men vil ikke noen kunne "se" hva du skrive inn selv om du limer det inn da?
Keylogging er vel i bunn og grunn ulovlig, så du kan jo si at viss han ikkje fjerner den, så blir det anmelding...
Sitat av Lille My
Litt OT: men vil ikke noen kunne "se" hva du skrive inn selv om du limer det inn da?
Vis hele sitatet...

Tenk deg om før du skriver noe vidre nå MY, KEYlogger, smak på ordet.
Kan vell ikke se at du kopierer?. keylogger, key-logger.. lagrer kun tastetrykkene, ikke noe mer.
Opera, Firefox og Camino har dette bygd inn.
Sitat av ztaale
Tenk deg om før du skriver noe vidre nå MY, KEYlogger, smak på ordet.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg spør da fordi jeg var usikker! Om den så alt som ble "skrevet inn", altså om kopiert tekst også ble sett, eller om det kun var enkelt-trykk. Man spør fordi man ikke vet, ikke for få frekke svar slengt i seg.
Sitat av Lille My
Derfor jeg spør da fordi jeg var usikker! Om den så alt som ble "skrevet inn", altså om kopiert tekst også ble sett, eller om det kun var enkelt-trykk. Man spør fordi man ikke vet, ikke for få frekke svar slengt i seg.
Vis hele sitatet...
Du får en frekk tone fordi du ikke tenker før du snakker, gjør det så ordner det seg kanskje.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om det var ei maskin eg viste det var keylogger på så hadde eg øyeblikkelig anmeldt forholdet, spesielt om eg hadde prata med vedkommande, og eg hadde øyeblikkelig tatt reinstall av *all* software. Ei maskin som er kompromitert på ett punkt er usikker.
Sitat av karrage
Heisann, lurte på om noen her kunne lage et program/vet om et som automatisk skriver inn brukernavn og passord, eller som "husker" disse. Tingen er at jeg fikk nylig keylogger, noe som gjorde att wow accounten min ble stjålet, jeg får den nå tilbake av blizzard, og han som logga meg, sier at han har laget keyloggeren selv, så ingen antivirus finner den etc..

Cheers

edit: stress nå, har noia hver gang jeg skal logge inn, så har kopiert en og en bokstav fra vg.no å laget en txt fil som jeg har passordet og brukernavnet i, og må kopiere det hver gang.. stress..
Vis hele sitatet...
Hvordan får du snakket med han som stjal kontoen din? Ville ha vært en smule skeptisk på sannheten i det, "laget den selv, så ingen antivirus finner den etc." kan jo selvfølgelig være sant, men høres mere sansynlig ut at han bare prater dritt, du kan jo sjekke PCen din etter ukjennte prosesser, startupen og ukjente ikke-MS-services først. Han kan jo egentlig satt en fysisk keylogger på tastaturkabelen elns. kanskje du har logget deg på en annen maskin med keylogger også lurer han deg trill rundt. Kanskje han bare enkelt og greit har sett over skuldra di med kikkert inn vinduet ditt elns

Tenk over andre muligheter, ville ikke stolt på en person som har stjålet WOW-accounten min. Men hvordan får du snakket med han? Er det en kompis av deg, eller på IRC?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Han trenger ikke nødvendigvis snakke dritt. Skriver man en keylogger er det svært enkelt å skjule denne fra alt som heter antivirus. Er det en dll-hook blir disse som regel ikke trigget av antivirus, med mindre de skriver til minneområdet.

Det du burde gjøre er å ta dette opp med han i egen person i stedet for over nett. Vel, forutsatt at dere bor i samme by? Folk har en tendens til å bli en rass over tcp/ip.
Sist endret av m0b; 21. april 2007 kl. 15:04.
Hva med å kjøpe deg en slik fingeravtrykk leser. Jeg har prøvd det og det fungerer faktisk veldig bra.
Sitat av boogeyman
Hva med å kjøpe deg en slik fingeravtrykk leser. Jeg har prøvd det og det fungerer faktisk veldig bra.
Vis hele sitatet...
For å lure keyloggeren er det lite vits i kjøpe utstyr når man kan bruke Firefox (el.l) sin "passord-huske-greie" som jo er gratis.

Du må vel ha motatt en fil fra han? Uansett ville jeg sjekket brannmuren og hva den tillatter av traffik og se litt når og hvor trafikken går fra maskinen din. Regner med at loggeren sender til en FTP server eller lignende, dette vil gi utslag på nettovervåkere...
Trådstarter
76 1
Sitat av BakkiZ
Hvordan får du snakket med han som stjal kontoen din? Ville ha vært en smule skeptisk på sannheten i det, "laget den selv, så ingen antivirus finner den etc." kan jo selvfølgelig være sant, men høres mere sansynlig ut at han bare prater dritt, du kan jo sjekke PCen din etter ukjennte prosesser, startupen og ukjente ikke-MS-services først. Han kan jo egentlig satt en fysisk keylogger på tastaturkabelen elns. kanskje du har logget deg på en annen maskin med keylogger også lurer han deg trill rundt. Kanskje han bare enkelt og greit har sett over skuldra di med kikkert inn vinduet ditt elns

Tenk over andre muligheter, ville ikke stolt på en person som har stjålet WOW-accounten min. Men hvordan får du snakket med han? Er det en kompis av deg, eller på IRC?
Vis hele sitatet...

Stemmer, er kompis(er) som prater med han osv..

Sitat av |d13m0b
Han trenger ikke nødvendigvis snakke dritt. Skriver man en keylogger er det svært enkelt å skjule denne fra alt som heter antivirus. Er det en dll-hook blir disse som regel ikke trigget av antivirus, med mindre de skriver til minneområdet.

Det du burde gjøre er å ta dette opp med han i egen person i stedet for over nett. Vel, forutsatt at dere bor i samme by? Folk har en tendens til å bli en rass over tcp/ip.
Vis hele sitatet...

Han er svensk:/ blir jeg stress og reise utenlands for og banke en kødd!





men d som var, jeg lasta ned en addon el.no..
Prøv å slett filen du lasta ned. Hva slags filformat var det?
Trådstarter
76 1
Sitat av devotio
Prøv å slett filen du lasta ned. Hva slags filformat var det?
Vis hele sitatet...

var en crack til et programm.. .exe sletta filen med en gang jeg merket at det ikke virket... sletta deretter hele mappa den lå i (som programmet var i).

har spam kjørt AVG, S&D, adaware, og et anna prog som kalles sysclean elns, crewet på et lan installerte det for og skjekke pc etter virus.
Om den registrerer hva du kopierer kommer ann på programmet.
Altså hvis de som lager den tenker nok, så kan programmet lett legge til i loggen hva som ble kopiert.
Men siden det er en keylogger så tror jeg at du kan skrive f.eks. tredje bokstav først, så bruke musen til å gå bak og skrive inn den første og andre.. osv..

Men hvis du vet hvem det er, så burde du anmelde ham med en gang.
jeg lurte på om det fantes en programm/mal som jeg kan bruke til å lage kontrakter. jeg skriver dette her siden vi er inne på programmer