Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 860
Jeg trenger hjelp til å velge et CMS (Content Management System)

Jeg skal lage en liten side for en med en liten bedrift som driver innen bygg. Han vil i ettertid ha mulighet til å legge ut bilder og tekst etc på siden selv. Han er helt blank på alt som heter koding. Jeg trenger da et CMS som er lettstyrt. Som da ikke har 100 valg, eller muligheten til å endre mye på admin delen, slik at der ikke blir 300 knapper.

Den skal helst ha lett å enkelt innstillte themes som kan endres på. Siden skal ha et banner på toppen, og et menytre på venstre side

På nesten alle linkene der skal det først komme opp tekst, men det MÅ være mulig å ha et slags galleri på alle sidene, som at under teksten kan man legge 5-6 miniatyrbilder som man klikker på å får opp i større format som erstatter teksten, nesten som et flash gallery.



finnes det håp?
Hm... Du kan jo modifisere litt på Joomla, innstalere noen modifikasjoner og slikt. Skal være ganske enkelt fra før av, men kan gjøres enklere som sagt.
Trådstarter
21 1
Det skal være en av de beste da ja, Men jeg syntes den så ut som mye (veldig mye) overflødig dill og vanskelig å finne fram på.
TurboGears er min favoritt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig bruker jeg CMS dragonfly.
Wordpress. www.wordpress.org
En blogg som veldig lett kan gjøres om til CMS, bruker det på flere sider selv hvor brukerene er i samme situasjon.

(Har ikke Dragonfly veldig mange adminvalg da ?)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dragonfly er veldig flerfoldig ja, Forum, bildearkiv, blog, addons etc. Veldig praktisk til f.eks Guilds eller la oss fornorske det ordet til LAUG o_O
e107, google it, pent lite og lettfattelig CMS som kan customises til det ugjennkjennelige
Cutenews?
google it.