Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8204
Jeg vet ikke hvor interessant denne er, men her er hvertfall en Triprapport fra min første ordentlige Sopptrip.


Tidligere ruserfaringer

Alkohol
Nikotin
Noen år med helgerøyking (Hash/Marihuana)
Kokain
LSA
Salvia
Magic Mushrooms
MDMA (Ecstasy)


Set and setting

Alene Fredag 9. April (Langfredag). Er i godt humør og har nettopp kommet hjem fra en rolig hyttetur med familien. Trippet på 1,85 g potent spiss fleinsopp på mandag, og dette var første gang jeg har fått skikkelig funk på sopp (fjerde gang jeg prøvde det). Da var jeg sammen med fire nyktre folk, og hadde ganske tydelige visuals, men de nyktre folkene "bugga" meg ut. Lite, på grensen til ingen, mind fuck.


Stoff inntatt

2,05 g potent Psilocybe Semilanceata (Spiss Fleinsopp)


Triprapport

Jeg koker opp te av soppen og nyter denne ca. klokken 15:15 mens jeg ser på MegaStructures på National Geographic Channel. Te må være den ultimate måten å innta sopp på, da man slipper å spise den gyselige soppen, pluss at mye av smaken er borte. Litt skog skal det jo smake når man tar sopp selvfølgelig.

Allerede etter ca. 20 min kjenner jeg at noe holder på å skje. Jeg blir litt småkvalm, men ikke nok til at jeg må spy. Bob Marley går på CD-spilleren, og jeg har Beatles og Jimi Hendrix i bakhånd til når trippen virkelig begynner. Etter hvert som jeg kjenner at jeg er på vei opp (ca. T+40min) setter jeg på Beatles og legger meg godt tilbake i Sofaen. Alle veggene rundt meg begynner å renne som en elv, og alle kvistene på treverket får et slags leopardmønster. Fargene ser ut til å være noe skarpere, men ikke på langt når så tydelig som når jeg tripper i mørke. Perspektivet blir også litt forandret, og armene mine virker veldig lange når jeg strekker de ut, noe som jeg ville tro var veldig fascinerende, men der og da synes jeg ikke det var så interessant.

Hallusinasjonene er atskillig kjedeligere om dagen enn om natten. Fargene blir ikke så skarpe siden alt er lyst. Musikken virker bredere og høyere enn vanlig, men når jeg tok meg en liten tur ut i sollyset merket jeg virkelig et forvrengt lydbilde. Jeg bor noen km fra byen med utsikt utover den, og hørte en konstant mekanisk lyd fra byen, som en motordur eller noe. Ved siden av huset er det en liten åpen skog, og jeg kunne høre en tydelig lyd fra et hus på andre siden av den, lyden av en sånn drømmefanger som klirrer i vinden eller noe. Skogen er bare 50 m tykk og ikke særlig tett, men allikevel var det veldig rart å høre den lyden så tydelig. Det var som om motorduren og den lyden var de eneste lydene jeg hørte.
Pga. at pupillene mine var så utvidet, var det ganske slitsomt å være i skarpt solskinn, så jeg var kun ute to ganger, og ikke lenge om gangen.

Det var en liten periode hvor jeg kjente at tankemønsteret mitt begynte å gå inn på litt dystre tanker tidlig på Beatles CD-en (”LOVE”), men jeg følte at jeg lett kunne styre tankene unna dette, og dessutten hadde jeg Bob Marley som en slags ”Get-out-of-Bad-Trip-Free Card” (som jeg aldri fikk bruk for).

Det var etter dette at soppen virkelig visste hvor fantastisk den var. Jeg kjente at selve oppturen var over, og var fornøyd med hva jeg hadde opplevd. Kvalmen hadde gradvis forsvunnet, og jeg var ikke lenger så slapp i kroppen. Jeg følte for å legge meg ned på stuegulvet, og etter hvert fant jeg meg selv liggende i bar overkroppen i sollyset mens jeg hørte på gode gamle Beatles-klassikere. Jeg strakk meg i pur eufori og kjente at jeg var veldig glad for alt. Det var nesten som den euforien man får av ecstasy, bortsett fra at jeg ikke kjente i hodet mitt at det var noe som hamra glede inn i meg. Det var på en måte mye mer naturlig, og min interesse for MDMA har blitt mindre etter denne turen, selv om jeg fortsatt synes det er et fantastisk stoff hvis det brukes ”riktig”.

I ca. en time lå jeg på stuegulvet mitt og strakk meg mens jeg stirret på bunnen av en potteplante og tenkte på alt og alle i livet mitt, men tiden mistet mye av sin mening og fem minutter kunne virke som en time i seg selv. Under hele turen var det som om hele universet gikk i slow motion, mens hjernen min spolte fremover i fire ganger hastighet. Jeg tenkte på utrolig mange forskjellige ting, men nå i ettertid husker særdeles lite av det. Jeg vurderte å hente en penn og et papir en gang i løpet av oppturen, men bestemte meg for at det var et for stort tiltak å lete etter det.

Etter hvert merker jeg at jeg sakte men sikkert kommer tilbake til min ”normale” tilstand, og jeg danser rundt i glede til Jimi Hendrix sanger mens jeg drikker appelsinjuice og tenker på ting og tang. Hjernen jobber fortsatt veldig fort, og jeg kjenner at jeg begynner å bli psykisk sliten. Slik fortsetter det til jeg er helt tilbake til baseline ca. 20:00-21:00 (T+ ca. 5 timer).


Konklusjon

Alt i alt var det en særdeles flott opplevelse, selv om jeg ikke følte at jeg lærte så mye som jeg hadde håpet. Det er så å si umulig å huske de tingene jeg tenkte på under trippen, så penn og papir burde vært funnet frem på forhånd.

Jeg var noe nervøs for å trippe alene, og hadde også lest anbefalinger imot dette, blant annet i The Psychedelic Experience FAQ, men det visste seg å gå bra. Jeg likte å være alene, og jeg følte at jeg kunne strekke meg som jeg ville og gjøre alt mulig tåpelig uten at noen brydde seg.

Ser allerede frem til neste tur, men skal la hjerne få hvile en måneds tid først.
Hørtes ut som en fin tur!
Hørtes ganske så kos ut ja
Ahhh. Det hørtes deilig ut.
Slaktern's Avatar
Trådstarter
Du trenger:
Psilocybin-holdig sopp
To kopper
Sil
Kjele
DiHydrogenMonOksid (DHMO/Vann)


Fremgangsmåte:

Mål opp en halv kopp med vann, og kok denne opp i kjelen (dette går veldig fort), Samtidig legger du ønsket mengde sopp i den ene koppen. Når vannet koker heller du dette i koppen med soppen i. Ha deretter oppi en ny halv kopp med vann i kjelen, men ikke kok det riktig enda. Når soppen har ligget i vann i ca. fem minutter (det er strengt tatt ikke nødvendig å la det ligge så lenge) siler du det over i den andre koppen, og legger soppen tilbake i den samme koppen som den var i. Kok opp resten av vannet og hell dette over soppen igjen, la det ligge i fem minutter og sil det over til resten av vannet.

Dette nytes til god musikk en dag hvor du ikke har noen gjøremål, eller kan bli forstyrret. Happy trippin'
Flott rapport slaktern, neste gang jeg skal spise sopp skal jeg prøve ut te-metoden.

Turet selv på 3g tørket thai pink buffalo på lørdag- alene, mens jeg så blant annet filmen "Night At The Museum". Personlig synes jeg ikke det er så farlig å ture alene, så lenge man har en del erfaring med psykedelika i bakhånd og et fornuftig sinne. Filmen var forøvrig jævlig morsom, med mye "3D-effekter" (pga soppen), og ansiktet til Ben Stiller ble veldig interessant til tider når det vrengte seg.
Hørtes ut som en skikkelig koselig og avslappet tripp :-)

Jeg har enda til gode å trippe alene, tror ikke det er noe jeg tør å gjøre med det første.. Sart sinn og lett for å bli småparanoid :-(

En metode for å innta (tørket) sopp som jeg har sansen for:
Grind soppen i en grinder (weed-grinder) eller knus den i småbiter på annen måte. Tilsett soppen i en yoghurt og spis i vei. Smaker veldig godt, minner faktisk om muslien i god-morgen yoghurten.
har trippa alene en gang, og det var utrolig spennende..
Hadde egentlig en litt dårlig dag, og tenkte at jeg kanskje kom til å deppe og sånt, men istedetfor fikk jeg virkelig tenkt igjennom ting og fikk skikkelig klarhet i det uten at andre forstyrra meg.

Og jeg hadde klar ett par episoder med South park om jeg skulle begynne å noiie, og jeg fikk litt noiia av noe,og satte på en episode. Krøyp rundt på gulvet og hylflirte helt ute av stand til å reise meg opp. Hver gang jeg så opp på skjermen og så Eric Cartman lo jeg så hardt at jeg hadde store problemer meg å puste.. haha.
Var inntresant å lese.

Men er det egentlig farlig å trippe alene? Er det sånn at du kan få slike syke tanker som for deg til å f eks å hoppe ned fra en høy bro, eller gjøre noe anne farlig?
Mister Kenneth: Ikke noe mer farlig enn å trippe med andre. Eneste når man tripper alene er at det kan være vanskeligere å tenke positivt om man kommer i en negativ tankerekke. Er man sammen noen andre har man noe annet å fokusere tankene på.
Og den gamle myten om folk som hopper ut av vinduer o.l. på syre er nettopp det, en myte. Slike og lignende ting har skjed ytterst få ganger i historien. Da gjerne under påvirkning av andre ting en de tradisjonelle hallusinogenene.
Moralen: Skal man ture på syre, gjør det i 1. etasje...

En annen syre-myte jeg hørte første gang rundt '97, og igjen i '05, var han som trodde han var en appelsin og var redd for at politiet som nettopp hadde raidet huset hans skulle skrelle han...
Sitat av peta
Moralen: Skal man ture på syre, gjør det i 1. etasje...

En annen syre-myte jeg hørte første gang rundt '97, og igjen i '05, var han som trodde han var en appelsin og var redd for at politiet som nettopp hadde raidet huset hans skulle skrelle han...
Vis hele sitatet...
Huff ja, utrolig mange variasjoner på denne myten Tydeligvis har den levd helt siden 60-tallet, egentlig ganske utrolig!
http://www.snopes.com/horrors/drugs/orange.asp
Slaktern's Avatar
Trådstarter
Og selvfølgelig har vi de som kidnappet noe de trodde var en gnom:
http://www.snopes.com/horrors/drugs/closet.asp

Og barnevakten som setter babyen i ovnen:
http://www.snopes.com/horrors/drugs/babysitter.asp