Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 4562
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.2171358

Noen som vet hvor man finner dette? Har prøvd det osv? Hadde vært gøy å høre reaksjonene fra de som faktisk bruker disse stoffene.
Skummel side
Helt tullete opplegg da. Får noia av den snute greia som kommer opp :P
Det er jo helt idiotisk framstilt. Det er noe av det dummeste ever. "Creepy" musikk og snortelyder skremmer ikke meg fra å dra en liner hvis jeg vil. Sheesh, ungdom som -vil- ta dop, gjør det uansett. Dessuten blir man ikke så jævlig sløv av hasj. Horse og kola har jeg ikke prøvd. Man blir uansett ikke så heftig hjerneskada av f eks engangsbruk. Politiet og helsedirektoratet kødder bare rundt med stasj dem ikke har greie på.
"All PR er god PR" Digg at staten bruker skattepengene våre til å reklamere for dop liksom.

Men vi får se da, om det blir en helt sinnsvak nedgang i narkotika-forbruket i Norge etter denne kampanjen, slik som det har blitt etter tidligere slike kampanjer.

way to go
Den siden var bare plagsom etter min mening. Dem kan vel ikke seriøst mene at dette skal holde folk borte fra stoff?
For no søppel.. De nevnte ikke engang noen av de interessante stoffene.
Fikk bare lyst til å røyke masse kraftige hallusinogener av det her.
Wich I will...
vannvittig treig side da , dra 10kB/s på linja , og får opp en svart skjerm

kunne ikke staten finne noe ordentlige servere med en skikkelig linje eller
haha, også alle pop-upsene.. fengsel, sosiealkontoret, begravelsesbyrå, legevakten osv.

ed. Fikk svart skjerm jeg og til jeg tok av pop-up blokkeren
Sist endret av skolms; 2. april 2007 kl. 22:11.
Siden er så treig at jeg ikke gidder å vente på at den skal laste ferdig.
Skjedde ingenting etter to minutter...
Siden var bra lagd da Jeg fikk bare mer lyst til å prøve kola og hest
Mister all kredibilitet når den påstår at det er en betydelig avhengighetsrisiko ved cannabis. I neste holdningskampanje skal de påstå at det er en betydelig avhengighetsrisiko ved junkfood, dataspill, kaffe og spilleautomater også? Det er utrolig drøyt at staten kan pumpe ut argumenter som ikke har noe hold i virkeligheten. Hvorfor kan de ikke holde seg saklige?
Sist endret av Banzai; 3. april 2007 kl. 00:20.
Aiii.. Herregud så best..
genialt haha
Sitat av Banzai
Mister all kredibilitet når den påstår at det er en betydelig avhengighetsrisiko ved cannabis. I neste holdningskampanje skal de påstå at det er en betydelig avhengighetsrisiko ved junkfood, dataspill, kaffe og spilleautomater også? Det er utrolig drøyt at staten kan pumpe ut argumenter som ikke har noe hold i virkeligheten. Hvorfor kan de ikke holde seg saklige?
Vis hele sitatet...
Man blir jo faktisk langt mer avhengig av kaffe enn av cannabis. Junkfood = sukker, og man blir avhengig av sukker. Dataspill kan gi psykisk avhengighet, og samme med spilleautomater, så ja, man kan jo si alt dette, men om det vil ha en preventiv effekt er jo mulig å diskutere.
Sitat av effie
(...)Men vi får se da, om det blir en helt sinnsvak nedgang i narkotika-forbruket i Norge etter denne kampanjen, slik som det har blitt etter tidligere slike kampanjer.(...)
Vis hele sitatet...
Dersom bare en person får skrekken er har det allerede hjulpet. Denne personen har kanskje påvirkningskraft i tillegg. Holdningsendring-kampanjer er det desidert vanskeligste man kan lage i reklamesammenheng. Dette var bra jobba. En av de få bra tingene politiet har stått i sammenheng med, dette.
Haha! Morsomt faktisk. Men utrolig vanskelig å få lest no da. Tror staten hadde scora mer på å bare hatt ei helt vanelig informasjons side om skadevirkninger av narkotika. Den meldinga til politet var skummel ja! -Noia

- men helvete til popups da!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av lefsegokk
Dersom bare en person får skrekken er har det allerede hjulpet. Denne personen har kanskje påvirkningskraft i tillegg. Holdningsendring-kampanjer er det desidert vanskeligste man kan lage i reklamesammenheng. Dette var bra jobba. En av de få bra tingene politiet har stått i sammenheng med, dette.
Vis hele sitatet...
Ja, effektmessig så er siden ganske stilig, men ungdom som er litt mer opplyst enn gjennomsnittet og de som har smakt litt på de ulovlige varene vil hånflire av denne kamanjen deres.
Jeg klarte ikke en gang å lese hva som stod på endel av sidene om rusmidlene pga alle effektene, det er ren skremselspropaganda og når det ikke har virket de siste 30 årene, hvorfor skal det plutselig virke nå?
Vært nykter i 24 dager nå, og den siden gjorde at jeg fikk enda mer lyst på litt godteri.. Argh.
hehe - litt kul side da. forsøkte å trykke avslutt, men det ville den ikke, istedenfor dukker det opp x-antall sider fra kriminalomsorgen og sosialen :P
Fikk ikke dette greiene her til å funke i hverken Firefox, Camino eller Safari på macen. Da ser jeg på det som et heller verdiløst prosjekt frem til jeg gidder å finne ut av hvorfor :P

Uansett, så ser dette ut som bare ennå mer skremselspropaganda fra staten sin side.
sjekk ut denne linken for i mine øyne EFFEKTIV anti-dop reklame.

Legg da spesielt merke til filmene "Parents", "Boyfriend", "Bathtub", "Laundry Mat" & "Junkie Den" som iallefall jeg synes slår ekstra hardt
Sist endret av tor82; 3. april 2007 kl. 08:53.
finner ikke ord, håper de mislykkes så mye at folk faktisk ser på ulovlige stoffer litt mer positivt
Ikke den "NEI" innstillingen.

dop"mis"bruk er et livsvalg! ARRRGGH! #%!*.
Tor82: ja fy faen, selv om den er litt skremselspropaganda, så viser den ett veldig bra bilde av hvor galt det faktisk kan gå. Og meth er jo ett dop som overgår det meste i avhengihet og skadelighet.
Sitat av tor82
sjekk ut denne linken for i mine øyne EFFEKTIV anti-dop reklame.

Legg da spesielt merke til filmene "Parents", "Boyfriend", "Bathtub", "Laundry Mat" & "Junkie Den" som iallefall jeg synes slår ekstra hardt
Vis hele sitatet...
Nå så jeg bare en film akkurat nå, men virker jo som de viser hva som faktisk skjer når man misbruker dop og ikke "bruker" dop, slik jeg ville sagt mange her på forumet gjør. Og det er det som skremmer unge, se at sånt SKJER om man bruker for mye.

Kan sammeligne med trafikk-kampanje som mange ungdomsskoler har, folk som reiser rundt og forteller hvor jævlig den ulykka de var i, og hvor lite som skal til (et par øl kan være nok for enkelte å kjøre veldig dårlig/baksetet fullt av fulle ungdommer i tillegg som bare bråker og herjer hjelper ikke osv).

Ingen ville trodd på dem om det var "aldri kjør bil dere dør!1", men heller forteller HVA som går galt og HVORFOR, f eks fyllekjøring, kan lett unngås med å kjøre edru/stoppe venner fra å kjøre i fylla. Noen øyeblikks uoppmerksomhet i en trafikkert gate..

Det de burde gjør er å få med seg et par skikkelige narkiser (sånne man ser har bodd på gata lenge og som ser veldig fysisk ødelagte ut) og la de fortelle hvordan de begynte med hasj, men var dumme nok til å ta imot tilbud om sterkere ting uten å sette seg inn hva det var for noe, og dumme nok til å dro at "de hadde full kontroll hele tida" og endte helt på kjøret. At om de bare prøvde hasj et par ganger og ikke rotet seg oppi så mye annet, så ville de ikke endt på gata. At hasj lett kan få deg inn i andre miljøer, men man velger jo selv hvor man vil gå hen.

Jeg tror selv at det er mulig å ha et fornuftig bruk, om man vet hva man putter i seg først, og vet om man burde eller ikke (f eks enkelte stoffer kan føre til psykoser fordi som er psykisk ustabile fra før) og at man aldri har "full kontrol" men hele tida må følge med hvor mye man tar, om man begynner å ta for mye..
Nyahaaa, ler så jeg gråter av sånne sider. Tror jeg faktisk sikla ned i tastaturet mitt også ..

Menmen, det var jo et godt forsøk. Jeg er faktisk helt enig med Lille My, i denne saken.
Få frem litt virkelighet, ikke bare den forbannade skremselspropagandaen. Måten staten og helsedirektoratet driver dette på, gjør meg rett og slett flau over å være en Norsk statsborger.

Hadde det ikke vært for all bullshitten staten har slengt opp i ansiktet på meg, hadde jeg aldri rørt
noen form for rusmidler. Men så har det seg sånn, at jeg syntes at de overdrev så til de grader, at jeg måtte undersøke litt nærmere. Og gjett hva jeg kom fram til ..
lille nikotin: der er jeg veldig enig! Når man sier til ungdommer "ikke gjør det!" så gjør de det. Tror at om man testet dette på 2 ulike ungdomsskoler, info i 8 klasse til begge klassene så en anonym undersøkelse i 10.klasse om hvor mange som prøvde/ville prøve stoff.

Skole 1 får høre det alle hører idag: om at narko er farlig, aldri rør, du dør med engang!

Skole 2 lærer at du ikke dør med engang, men det er veldig stor forskjell på stoffene, og på hvem som bruker dem hvor mye de tåler, så om dere absolutt skal teste ting, vær klar til det psykisk (og statistikk over hvor mange årlig som "tipper over" pga narkotikabruk og blir innlagt), og fysiske skader (at speed kan gjøre deg veldig tynn fort, men man bør ikke bruke det pga av...) Og at selv om en dose har fungert den dagen fint på kompisen din, så kan samme dosen en annen dag være veldig farlig for deg.

Og at alkohol og dop ikke hører sammen! Og at medisiner på resept er der for en grunn, man bør ikke ta dem før man trenger dem pga bivirkningen og avhenginghetsfaren. Og huske å nevne alle reglene som har med narko å gjøre, hvor lite som skal til før man blir straffet (i teorien) og hva boten blir, og at så lenge de er under 15/18 så får foreldrene vite om det.

Så burde man ha med den stygge statistikken over hvor mange som dør av overdoser årlig, og hvorfor. de fleste dør vel pga de glemmer ut at etter lange perioder uten stoff (f eks fengsel) tåler ikke kroppen samme dosene igjen, vet mange har dødd av å sette den "vanlige" dosen sin, som da ble en overdose. Og at noen tar overdose med vilje, fordi ikke orker mer! at psyken ble ødelagt helt, mistet familie og venner pga lyving og stjeling av penger kanskje..

helst ha med lokale statisikker, da blir det mer nært enn om "1000 stk i hele landet døde i fjor bla bla bla.." men om en liten by har mistet 50 stk det siste året, så reagerer folk mer. og spesielt ha med statistikker (om det er å få tak i) hvor mange som har kjørt i rus og drept/skadet noen, minne elevene på at det er ikke BARE deg selv du kan skade.. at man må tenke seg litt om. (her kan man også legge inn at man ikke må kjøre i alkoholrus heller, det er like ille!)
så hvis jeg sjønner riktig lille nikotin så er staten skyldig i ditt rus misbruk?
- men ja skremsels propaganda er bullshit og jeg tror det har lite effekt.
Sist endret av VitaminC; 3. april 2007 kl. 14:02.
Fikk lyst til å teste ut narkotiske stoffer jeg nå
De kan ikke skremme ungdom vekk fra dop. De må få de til å forstå risikoen så de selv kan ta et standpunkt.

Det er mye greiere å følge noe du selv har bestemt deg for, i forhold til noe du har blitt fortalt av staten.

Dessuten virker det mindre troverdig når man veit at det de vil er å skremme deg vekk fra dop, ikke å informere deg med hele sannheten.
seriøst.. den ene linken der var jammen ekkel
Når det gjelder den filmen, så er er det om METH og ikke narkotika generelt.
Det som kan virke som skremselspropaganda er faktisk ganske nærme sannheten.
Meth begynner å bli ett veldig stort problem i USA, og når det gjelder det å "prøve ting 1 gang" så har det vel aldri gått så galt for så mange enn for folk som prøver meth.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lille My
At alkohol og dop ikke hører sammen!
Vis hele sitatet...
Å kombinere en flere stoffer er jo en risiko, men å fremme bildet om at alkohol er i en helt annen gruppe enn 'narkotika' blir helt feil.

Så burde man ha med den stygge statistikken over hvor mange som dør av overdoser årlig, og hvorfor.
Vis hele sitatet...
Mesteparten av Norge tror (og det blir værre med alderen) at narkotika tar livet av flere mennesker årlig enn alkohol noe som er veldig feil, sjekk tallene.
Får ikke dette til jeg:S Står: Skaffer narkotika: 100% elns.. Så blir det helt svart... Dermed står det:
Transferring data from www.provnarkotika.com...
Nederst i firefox...
Dodecha: Ja det er jo sant at uansett hva man blander så er det en risiko, dette bør man ihvertfall nevne. Og angående dødsfall, klart alkohol er skadelig, men når jeg selv er oppvokst i Haugesund,som vel er ganske høyt på lista (var ihvertfall det i mange år) over antall overdoser i løpet av et år, så er det det jeg tenker på. Altfor mange unge dør både der og i nabokommunen Karmøy, så der hadde kanskje den infoen satt en "støkk" i de unge at såpass mange dør. Ofte ulykker med rusede sjåfører også..

Alkoholmisbruk er heller ikke noe bra, men flertallet som bruker alkohol i Norge bruker det ca hver helg uten å falle utenfor helt. Klart mange dødsfall og ødelagte familier kommer av dette stoffet, som kanskje blir bagatellisert for mye, det kan jeg være enig i.
Prøv å les den heroinsida når du er bakfjern. :O

Jeg lo meg skakk! ;D

Og den methsida syns jeg også var teit.
Iallefall "not even once".
Har tatt det tre ganger før (to måneder siden nå), og jeg har ikke følt noen trang for å prøve det noe mer.
Sist endret av Blindlespe; 3. april 2007 kl. 18:02.
Siden funker ikke i firefox her heller, men funker fint i explorer når du slår av popuppsperren.
Funker fint i Firefox på Mac her.
meh, jeg vil ha tilbake de minuttene av livet mitt jeg kasta bort på det tullet.