Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3294
Jeg har chippet wiien min og lastet ned en del spill, men jeg får ikke brent dem. Filen er på 4,3gb men når jeg legger den inn i Nero så blir den 4,7gb. jeg puttet inn en Traxdata DVD+R, men det stod at det ikke var nok plass på den. Hva må jeg gjøre? Kan det være at jeg må kjøpe Verbatim plater? Noen som har erfaring med å brenne Wii spill?

Tusen takk for svar
Du prøver å brenne som image file, ikke som data file?
Har prøvd Image-fil og noe som heter Wii-file :S
Sist endret av Christerium111; 12. mars 2007 kl. 18:27.
Sitat av olephb
lol. lykke til :P
Vis hele sitatet...
Saklig.

Sitat av Christerium111
Jeg har chippet wiien min og lastet ned en del spill, men jeg får ikke brent dem. Filen er på 4,3gb men når jeg legger den inn i Nero så blir den 4,7gb. jeg puttet inn en Traxdata DVD+R, men det stod at det ikke var nok plass på den. Hva må jeg gjøre? Kan det være at jeg må kjøpe Verbatim plater? Noen som har erfaring med å brenne Wii spill?
Vis hele sitatet...
Alt jeg vet er at man må ha forskjellige plater til forskjellige chip'er.

Men, en fil på 4.7GB lar seg ikke brenne på en DVD, så du kan jo sjekke om det ligger noen dokumentasjon (nfo, readme) med torrenten og også kommentarene til torrenten.

Hvilken chip er det du har forresten? Har en CycloWiz v2 som ligger klar til montering selv.
Sist endret av charz0r; 12. mars 2007 kl. 18:58.
Støtter wii 8,4gb plater da? Men du kan jo bruke nero og låne platen av en kompis og bare kopiere hele platen. Har gjort dette med masse ps2 spill


OF:
Har det kommet en softmod som bare er software?
Du må "unscramble" filen,
Filen skal være 4 699 979 776 bytes når den klar til å brennes.
Sitat av Scha
Du må "unscramble" filen,
Filen skal være 4 699 979 776 bytes når den klar til å brennes.
Vis hele sitatet...
Kunne du forklart hvordan man unscrambler?
Har forresten en Wiikey modchip.
Noen som kan si hvordan man får tak i chipper? (Til alle slags konsoller)
Regner bare med at det ikke ligger rundt på åpne steder som komplett.no fordi det er ulovlig.
Det er jo ikke ulovlig. Det må du jo forstå. Du bryter jo bare garantien med den konsollen du modifiserer.

Her har en bruker på et annet forum laget en liste for Cyclowiz.
http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/sho...69&postcount=2

Også har vi norske http://www.xunlock.com/
Sitat av Grantax
Noen som kan si hvordan man får tak i chipper? (Til alle slags konsoller)
Regner bare med at det ikke ligger rundt på åpne steder som komplett.no fordi det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
De er ganske smarte mange av dem, de selger chippene i butikken lovlig da de ikke kan spille brente spil(med mindre du oppgraderer firmwaren, tar 10 sek).
Derfor er det ofte oppdateringen eller firmaren som er ulovlig og ikke chippen.

Bare veit noen gjør det men om det fortsatt er ulovlig ogselge chipper er jeg ikke 100 sikker på. men mange ordentlige bra netbutikker gjør det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er ikkje ulovleg med chip. Det er heller ikkje ulovleg å ha chip som gjer deg i stand til å gjere ulovlege handlinger, aka spille brente spill.

Sammenlign med kjøkkenkniven: fullstendig lovlig å inneha, dog ikkje lovlig å plassere i legemet på andre mennesker.
Ok, f.eks. til PS2 så er chippen (ihvertfall den i min) en svart brikke med 6 (tror jeg) pins, hvordan skal jeg kunne oppgradere noe firmware på den? :P
Ingen som kan hjelpe meg?
Sitat av jibber111
Har forresten en Wiikey modchip.
Vis hele sitatet...

Hvis du klager over at ingen hjelper deg, så hjelper det kanskje og stille et spørsmål. Og er det over her et spørsmål? <---spørsmålstegn
Spurte i stad hvordan man unscrambler. Er ikke det er spørsmål, så vet ikke jeg hva et spørsmål er.
Unscrambler
Rename your unscrambled iso to backup.iso and put in the same
dir as our application. We'll bring a better gui version soon
Vis hele sitatet...
Skjønnerr ikke hvordan jeg unscrabler den:S
Sitat av jibber111
Spurte i stad hvordan man unscrambler.
Vis hele sitatet...
Hvorfor bruker du 2 kontoer da?
Har like lite peiling som deg, men prøv å hiv filen du vil unscramble oppå unscrambler.exe.
Sist endret av TanteSpiker; 13. mars 2007 kl. 14:05.
Vet ikke hvorfor det kommer 2 kontoer:S

Ingenting skjer. Noen som vet hvordan jeg unscrambler?
Kan denne hjelpe deg? Det mest relevante jeg fant på google.
Fikk brent den, men klarte ikke å spille spilelt =( kom opp på wiien bilde av spillet og sånn men når jeg gikk inn så ville den ikke åpne seg.
Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Hva skjer når du klikker start? Kun sort skjerm? Hvilket spill er det du prøver (hvordan region og hvem sin release er det). Prøv å brenn på nytt å se om det hjelper. DVD-R plater skal vist være bedre enn DVD+R, du kan jo prøve med det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har erfart at om jeg brenner spillene på for høy fart, så øker også muligheten for at de ikke virker. Derfor brenner jeg spillene på 6X, som ser ut til å virke veldig bra. Føler det er verdt den ekstra ventinga.
▼ ... over et år senere ... ▼
Har et spill som kun er på litt over en Gig stort... Har hørt alle spillene til wii må være 4 og noe... Dette er et gamecubespill om det har noe å si ?

Er det bare å brenne selv om filen er forliten for å starte opp med GCOS cden først..
Har et spill som kun er på litt over en Gig stort... Har hørt alle spillene til wii må være 4 og noe... Dette er et gamecubespill om det har noe å si ?

Er det bare å brenne selv om filen er forliten for å starte opp med GCOS cden først..
Sitat av beltespenna
Har et spill som kun er på litt over en Gig stort... Har hørt alle spillene til wii må være 4 og noe... Dette er et gamecubespill om det har noe å si ?

Er det bare å brenne selv om filen er forliten for å starte opp med GCOS cden først..
Vis hele sitatet...
Gamecube spillene kommer originalt på 80mm DVDer, derfor skal de være rundt 1GB. Så det er ikke noe problem å brenne ut spillet og starte opp med GCOS.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hei. Kjøpte meg en brukt nintendo wii med D2Pro v3 chip. Alle brennte spill jeg har fått med virker som bare det, men når jeg skal brenne nye spill virker de ikke. Kommer ikke opp på skjermen engang. Laster ned PAL spill, brenner iso filen på 1x hastighet med Imgburn. Bruker TDK, Dvd-R (var billige på OBS). Også prøvd med Philips, Dvd+R. Noen som har tips til hvordan jeg skal få de til å virke? Er chippen bra? Og noen som vet hvordan jeg får oppdatert chippen? Bør jeg oppdatere Wii konsollen?
Jeg bruker Verbatim dvd+r advanced azo+ 16x certified, de fungerer bra når jeg brenner på 4x hastighet.
ok. Får kjøpe meg noen sånne. Men er det ikke sånn at du helst bør bruke Dvd-R? Selve brenningen gjør jeg riktig sant?

Men noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken fireware (eller hva det heter, hvilken oppdatering jeg har) det er?
Eg brenner ut på Verbatim DVD-R. Brukar IMGburn på 4x til å brenne ut.
Om du setter inn spelet og det står at det er noko gale med spelet, prøv å boote det med GeckoOS
Noen dvd spillere kan være kresne på dvd plater. Noen virker/virker ikke osv., dvd-r ser ut som virker best på disse spillerene.
Dessuten så er det ett par Mb ekstra på dvd-r plater.
Jeg har hatt ett tilfelle da jeg skulle brenne ett xbox spill at det ikke gikk å brenne spillet pga av plassmangel. Men da jeg brukte dvd-r så funket det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Får ikke brennt ett eneste spill... Er det slik at filen må ende på .wii
Mine ender på .iso.. Men får ikke til å endre dem ?

Noen som har peilig på hva jeg snakker om her ?
Sist endret av beltespenna; 11. desember 2008 kl. 22:46.
Til deg som lurer på hvor du får tak i chipper og slikt, sjekk www.modnet.no
Unscrabler er bullshit, har aldri brukt noe som heter unscrambler brenner bare isoen på 3x hastighet noe man alltid skal gjøre og kjører spillet fra wiigators backuplauncher.
Funker alltid fett som faen det.
Som sagt tidligere: Verbatim DVD-R. DVDR-R er det beste for Wii.

ImgBurn funker fint. 2-4x er passende fart.

beltespenna: Nei, det skal ikke ende med .wii? *.iso og *.img er det vanligste. Jeg har ikke sett noe annet, og jeg har en god del.
Ikke F... om jeg får brent noe..
Er så utrolig irriterende da jeg har fått det til før (lenge siden)...

Får feilmeldinger fra brenneren hele tiden også, men de få gangene brenninga er vellykket virker spillene fortsatt ikke... Bruker Verbatim DVD-R samt et par andre... Har prøvd hastigheter mellom 2 - 6x og 4 forskjellige spill med forskjellige programmer og fremgangsmåter :S

Skjønner ingenting nå.. Kan brenneren bli utslitt av IMG/iso filer ? Den brenner fint andre format...
det kan hende ut du har pakka ut isoen med winrar, ta en printscreen av filene. å legg sleng det opp her.
Sist endret av iwannarock; 16. desember 2008 kl. 23:48.