Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2532
Ser etter titler på Snowboard filmer.. Kunne lastet ned alt jeg kommer over men vil helst laste ned filmer som er gode.. Noen som har noen å anbefale? Og mens jeg samtidig lager en post - noen som har noe rådeilige låter å kjøre til? Helst innenfor Hiphop eller Trance/Electronica..

Takker for alle svar!
Her er en del snowboard filmer, har sett noen. Men husker ikke navnene på disse i farten.
http://81.27.33.147/index.cgi?cid=22...tion&xpid=2201

Det du kan gjøre er og gå til nærmste snowboard butikk (ikke vanlige sportsbutikke som g-sport etc). Og spørre hva der har og anbefale for deg, som en siste nødløsning.
her er en del snowboard og skifilmer. går ikke an å laste ned (tror jeg). www.skifilm.no
Sitat av Leif Motorvei
går ikke an å laste ned (tror jeg). www.skifilm.no
Vis hele sitatet...
Joda, linken finner du hvis du søker i kildekoden på popupvinduet til en film etter du har valgt kvalitet. (Bare søk etter .wmv)
F.eks. mms://mms-icanal.nextra.no/iclubpub/skifilm/360Tail300.wmv
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Sitat av Leif Motorvei
her er en del snowboard og skifilmer. går ikke an å laste ned (tror jeg). www.skifilm.no
Vis hele sitatet...
Fant (nesten) bare skifilmer der jeg... Men for de som liker ski var det en god link..
skifilm.no er bare ski

Du kan jo ta en titt på
www.beatard.moo.no ( en ski/snowboard side jeg og noen venner lagde engang)
www.fieldproductions.com
www.happypro.com
www.imposivel.com (ski)

Nå tror jeg du har ski og brett filmer for en stund fremover

Sitat av Grantax
Joda, linken finner du hvis du søker i kildekoden på popupvinduet til en film etter du har valgt kvalitet. (Bare søk etter .wmv)
F.eks. mms://mms-icanal.nextra.no/iclubpub/skifilm/360Tail300.wmv
Vis hele sitatet...
Du trenger fortsatt et program for å laste det ned siden det er streame dritt på de nye filmene finner du her www.skifilm.info/flash
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Bump... Av den enkle grunn at jeg kunne tenkt meg noe musikk også ^^
Du MÅ se First Descent eller hvordan det skrives! Etter min mening tidenes snowboardfilm.

Når jeg kjører snowboard liker jeg å høre på rolig musikk, som Jimi Hendrix - Little Wing osv. Men om du vil ha litt punk er jo Misfits og Ramones knall.

Du ville ha hip-hop og trance ja. Lurt å lese
Alice in Videoland er fett å kjøre til, som Lay me Down eller Cut the Crap! Må bare nevne Shiny Toy Guns - Don't Cry Out i samme electronica-slengen.

Jeg skal faktisk være så kind at jeg legger ved min snowboardplaylist i iTunes, her er all mulig musikk: musikk som er morsom å kjøre til, når du er i køddehumør, og bare leker deg, en smule mer agressiv musikk som (hvis du liker den) hjelper deg å dra på litt mer, og mye musikk som jeg personlig elsker, som bare passer meg utrolig godt å kjøre til! Inneholder også noe chill musikk, hvis du er i det humøret. Av og til er det digg med litt deilig bakgrunnsmusikk syntes jeg.

--------

Angående filmer, som en litt for stor del av min fritid er dedikert til å titte på, kan jeg slenge inn mine personlige favoritter:

Robot Food Productions - Afterbang (!)
Absinthe Films - Pop
Standard Films - White Balance
Isenseven - Predicilous
Sandbox - Flavour County
Alterna Action Films - In Transit (!)
Forum snowboards - That
Mack Dawg Productions - Follow Me Around (Eero Ettala sin part BØR du se! Årets!)
Standard Films - Saturation
Absinthe Films - Future Proof (Gigi Rüf sin part bør du også se... Han svever!)

Tror du kan lete deg fram til de fleste av disse på en havn som vi alle kjenner til...
Har også hørt mye godt om en ny film som heter Bikecar... Den vil jeg ha!


ENJOY!

edit: Må bare si meg litt uenig med nabb2k, da jeg syntes denne blir litt for lite gøy, og litt for mye film. For at en snowboardfilm skal falle i smak hos meg må det være bra kjøring, musikk som jeg skaffer meg i etterkant av filmen, og den skal være morsom! Syntes personlig First Descent mangler litt av den sistnevnte faktoren, menmen... Terje sin del i First Descent er jo egentli noe man også burde få med seg, så...
Sist endret av MannY; 11. mars 2007 kl. 01:28.
Lost in Transition snowboardfilm.En av de beste jeg har sett
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
For meg er White Balance filmen jeg kan snurre igjen og igjen og igjen uten å bli lei. Generelt sett er Standard Films sin portefølje vel verdt å skaffe seg. TB-filmene var alltid en höydare å se.
Perfect Moment - The contact er bra, men den inneholder jo alle former for ekstremsport da.

EDIT: den er fransk
First Descent

En film me Terje Håkonsen pluss en gjeng utenlandske folk, fra alle alderer.
Det er uten tvil den beste snowboard filmen jeg har sett. Og jeg har sett mange!

Terje snakker engelsk igjennom hele filmen, ganske morsomt å hørre på. Filmen varer i 1 time og 50 minutt, jeg storkoste meg igjennom hele filmen

Filmen anbelfales på det sterkeste!
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Sitat av MannY
Alice in Videoland er fett å kjøre til, som Lay me Down eller Cut the Crap! Må bare nevne Shiny Toy Guns - Don't Cry Out i samme electronica-slengen.

Jeg skal faktisk være så kind at jeg legger ved min snowboardplaylist i iTunes, her er all mulig musikk: musikk som er morsom å kjøre til, når du er i køddehumør, og bare leker deg, en smule mer agressiv musikk som (hvis du liker den) hjelper deg å dra på litt mer, og mye musikk som jeg personlig elsker, som bare passer meg utrolig godt å kjøre til! Inneholder også noe chill musikk, hvis du er i det humøret. Av og til er det digg med litt deilig bakgrunnsmusikk syntes jeg.

--------

Angående filmer, som en litt for stor del av min fritid er dedikert til å titte på, kan jeg slenge inn mine personlige favoritter:

Robot Food Productions - Afterbang (!)
Absinthe Films - Pop
Standard Films - White Balance
Isenseven - Predicilous
Sandbox - Flavour County
Alterna Action Films - In Transit (!)
Forum snowboards - That
Mack Dawg Productions - Follow Me Around (Eero Ettala sin part BØR du se! Årets!)
Standard Films - Saturation
Absinthe Films - Future Proof (Gigi Rüf sin part bør du også se... Han svever!)

Tror du kan lete deg fram til de fleste av disse på en havn som vi alle kjenner til...
Har også hørt mye godt om en ny film som heter Bikecar... Den vil jeg ha!


ENJOY!

edit: Må bare si meg litt uenig med nabb2k, da jeg syntes denne blir litt for lite gøy, og litt for mye film. For at en snowboardfilm skal falle i smak hos meg må det være bra kjøring, musikk som jeg skaffer meg i etterkant av filmen, og den skal være morsom! Syntes personlig First Descent mangler litt av den sistnevnte faktoren, menmen... Terje sin del i First Descent er jo egentli noe man også burde få med seg, så...
Vis hele sitatet...

Tusen!
Tusen!
TUSEN takk!

Men det var evig pain å lese gjennom den .txt Får opp masse skrift med få mellomrom - kan skimte noen sanger innimellom alle datoene og tidene.. Noen som har en smart måte å åpne den på?

**************************************************
**************************************************
Never Mind! Åpnet den i Microsoft Excel - funket dritbra! ^^
Jeg sier bare: sandbox..
Har en liste med titler til alle sangene som er blitt brukt i de store skifilmene og noen brett filmer gjennom tidene i vedlegget.

Kos dere
"First Descent" var en eneste stor skuffelse. Kanskje noe av det dårligste jeg har sett innen snowboardfilmer. Lite spennende kjøring der, og rett og slett en dørgende kjedelig film.

TB 1-4 er noe av det bedre, bl.a. i TB2 når Terje Håkonsen og Daniel Franck kjører.

Ellers så har du også en god gammel klassiker som heter "Roadkill" hvor det er sinnsykt mye bra kjøring.


Edit: Glemte "The Garden" som er minst like bra som "Roadkill"
Sist endret av Wipeout; 11. mars 2007 kl. 21:57.
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Nettopp lastet ned store deler av MannY sin liste.. Fikk ett par gode der.. Noen som har noen flere Musikklister eller Sanger?
Du burde laste ned Isenseven-Prediculous. Den er morsom, veldig bra redigert, pluss noen lokale kjørere fra hakadal. Det er morsomt vettu

Ellers så syntes jeg Forum That er bra. Jeg så den for 2 måneder sin , så dro jeg på the arctic challnge , og der var 2 av kjørerne fra filmen. det var skøy :P
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Sitat av nabb2k
Du MÅ se First Descent eller hvordan det skrives! Etter min mening tidenes snowboardfilm.
Vis hele sitatet...
Nettopp sett den - litt mye snakking for min del.. Filmen virket til å gå ut på Snowboardets historie - Snakking, og offpiste kjøring.. Bittelitt Rail på slutten og litt Halfpipe i ny og ne..

Mer Musikk! Mer Action! Råe Triks!.. Det er det som må til!
Sjekk soundtracket til SSX on Tour - like deilig å høre på når man kjører som når man spiller.
Anbefaler disse på det høyeste:

"Diplo - Big Lost"
"Def Leppard - Let it Go"
"Fu Manchu - I Can't Hear You"
"Queens of the Stone Age - Medication"
Sist endret av charz0r; 12. mars 2007 kl. 19:17.
last ned white balance den er bare rå! etter det kommer the white album og first descent
white balance har ikke noe snakkiing nesten bare snowboard kule sanger og råe triks
Sist endret av gullerot; 13. mars 2007 kl. 19:26.
se på trailere på internett, finner det fort.
også, om du syntes filmen er kul, LAST DEN NED
Står selv på ski og litt snowboard. last ned push for alle ski elskere, filmen er sinnsykt bra og kul. fikk med whistlers jumpsession. må si jeg koste meg når jeg så den
Det er bare en film som gjelder. KingSize fra JDPictures/Marco Lutz. Snasne vfx, sjuke triks og masse masse offpiste.

Enestående film, enestående sondtrack.
Sist endret av maedhros; 13. mars 2007 kl. 19:38.
Angående snowboardfilm; Så en gang en film med Terje Håkonsen, tror det nesten bare var han som var i filmen. I filmen fikk man også se når Terje vokste opp, masse klipp som foreldra tok når Terje var liten gutt. På coveret var det en katt tror jeg. Noen som vet hvilken film dette er?? Er nok en av de feteste filmene jeg noen gang har sett! :-)
Så ikke at "Draw the line" og "The gap session" ble nevnt.. Bra filmer ass. The gap session er rå, bygger et latterlig stort hop og så inviterer noen av verdens beste kjører så har de en session og konkurranse. Første gang David Benedek satt frontside dobbel cork 1260 og Travis Rice tar dobbel back to fakie.
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg har sett en del snowboardfilmer men denne overgår de fleste. masse bra triks og kameravinkler. den er helt syk.
trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Q40KI...eature=related
Alt av F.O.D.T - Technine gjengen! Nyeste filmen heter Familia, de har også Cold World og One Love.

ISen7's Uebermovie
Picture this
Up in the Sky
Think Thank Thanks Brain
Optimistic
We're people too


Kun noen av mine favoritter
noAIRnoGRAB
Isenseven - Prediculous
Mack Dawg - Picture ThisHumbug
Defective Films - Child Support

Og når vi nevner First Descent skal det sies at dette er en dokumentar og ikke noen snowboard-"film"
www.rip.tv har en god del exsport filmer.
Dj Maj med Boogiroot er genial da http://www.youtube.com/watch?v=OFB5X...eature=related
Ellers er gillebos vedlegg dritbra!
Sist endret av homer666; 16. oktober 2008 kl. 22:55.
utenom filmene som ikke er nevnt her er True Life en favoritt.

Når det gjelder musikk sjekk ut alt av MOP passer perfekt til kjøring

http://video.google.com/videoplay?do...07360185471213


Soundtrack:

Intro - "BOB" by Outkast
Chris Dufficy - "93 Til' Infinity" by Souls of Mischief
Jeremy Jones - "Everything Turns Grey" by Agent Orange
Bjorn Leines - "Killing Spree" by Swollen Members
Nate Bozung/Mike Page - "Even If" by Method Man
Peter Line - "Mexican Radio" by Wall of Voodoo
Devun Walsh - "Back to Life" by Soul to Soul
Friends - "Come Ride Wit Us" by Kurupt
Joni Malmi - "Get it Right" by Offspring
JP Walker - "Ante Up" by MOP
Credits - "Just a Friend" by Biz Markie