Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1854
Har brukt speed de siste 4 dagene. Prøvd å ta det rolig for å ta vare på helsa til en viss grad (har gått på trynet noen ganger tidligere ja), med å få mest mulig søvn (roer ned på kvelden med benzo og hasj for å få sove), og passer på å få i meg litt næring. Lager smoothies av havregryn, biola, jordbær, blåbær, banan o.l. (perfekt konsistens når matlysten er dårlig) og passer på å få i meg litt av dette både morgen og kveld. Men av en eller annen grunn, til tross for at jeg faktisk spiser mye mindre enn i perioder uten speed, så har jeg faktisk gått opp 5 kilo på disse 4 dagene. Noen som har en forklaring på dette, for jeg har aldri opplevd dette før? Kan amfetamin binde vannet i kroppen slik at det faktisk er opphopning av væske i kroppen som gjør utslag på vekta? Jeg har drukket mye vann disse dagene og syns det er litt rart at jeg ikke må tisse oftere enn det jeg gjør. Noen som har en forklaring på dette fenomenet eller har vært borti noe lignende?
Jeg kan ingenting om dop og virkningen av forskjellige midler, men jeg vet hvertfall at kroppen vil holde på vannet i mye lenger tid hvis den ikke får nok vann. Man kaller det gjerne for vannvekt og kan faktisk være en god del kilo.

Så hvis du har drukket lite veske så er det nok en ganske logisk forklaring. Med veske så mener jeg vann. Alkohol, Coca-cola, te og kaffe er alle vannavdrivende, som kan føre til at kroppen går inn i sparemodus når det gjelder vannforbruket.
Sist endret av Deezire; 9. mars 2007 kl. 18:13.
Spacegirl's Avatar
Trådstarter
9 0
Tusen takk for svar. Jeg har med stor sannsynlighet drukket altfor lite vann de siste dagene når jeg tenker meg om. Går stadig rundt med vannflaska men glemmer jo å drikke. Og teorien din om at kroppen begynner å samle på væsken om den blir mangelvare høres så logisk ut at jeg kommer til å satse sterkt på å huske å drikke regelmessig og håper at det vil hjelpe. Det siste jeg vil er iallefall å gå opp i vekt (forfengelige kvinnfolket som jeg er hehe).
Selv om det er riktig at kroppen er en adaptiv organisme som vil jobbe i mot ethvert forsøk på å tørke den ut eller sulte den, så er det faktisk slik at amfetamin (som efedrin og mye annet) virker vanndrivende. Forbrenningen økes også signifikant. Om du har inntatt veldig mye energi kan nok dette være årsaken. Så lenge ikke inntaket av natrium var høyt har jeg vanskelig for å se for meg at det skyldes ekstracellulært vann.

Men, hvem vet;-)
Spacegirl's Avatar
Trådstarter
9 0
Kremt... øh...nå har jeg visst tabba meg ut igjen. Det viste seg at vekta viste 5 kilo allerede før noen sto på den. Og siden jeg stadig glemmer å sjekke de mest elementære tingene først, så styrte jeg noe jævlig med medisinske leksikoner og kontakta andre brukere for å finne ut om noen hadde opplevd noe lignende, før jeg til slutt posta en absolutt meningsløs tråd her om et ikke-eksisterende problem. Beklager dette. Er litt rar i hodet for tida (ikke først og fremst pga rus, men det har skjedd veldig mye negativt i det siste) så jeg har fått den dårlige vanen med å lage mye styr og tull rundt ting som egentlig ikke er et problem i det hele tatt. Jeg glemmer rett og slett å se etter den enkle løsningen på ting, og sånt blir det mye stress av.

Hilsen Fairy som er litt flau akkurat nå.
Sist endret av Spacegirl; 10. mars 2007 kl. 16:21. Grunn: skrivefeil
Ajaj! Det går bra :--) Høres jo ut som du, tross alt, prøver å ha litt kontroll på dette - få i deg næring, sove etc.
Det er lett å gjøre ting vanskelig - kunsten er å gjøre ting enkelt. Simplify! Gudd løkk :-)
du svetter masse på speed også så er viktig å få i seg vann