Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 644
Greier ikke å finne noe om dette, mulig jeg søker helt feil, men håper noen tar seg bryet med å hjelpe meg litt.

Jeg har en stasjonær pc som er koblet opp trådløst mot en d-link DI-524, dette fungerer helt greit, nettverket er sikret.

Så kommer samboeren min hjem med en bærbar, med innebygget trådløst kort og slår på denne. Hun finner vårt nettverk og logger seg på, må da taste inn wep nøkkelen, når hun har gjort det er hun på nett. Men da vil ikke den stasjonære pc på nett. Hva kan være årsaken til dette? er det noen innstillinger jeg må endre på? forøvrig så er nettleverandøren get.

På forhånd takk for svar.
mulig ruteren har en sperre på antall enheter som logger seg på nettverket. det har min i alle fall. dlink. men litt merkelig at denne skulle være satt til en bruker.. hmmm.

men det går jo ant å prøve å "gå" inn i ruteren å sjekke.
Trådstarter
tenkte det kansje kunne være noe slikt. Men hav skal jeg se etter da?
Har en d-link jeg også, har egentlig ganske samme problem. Når den stasjonere er på kommer ingen av mine laptoper på nett..

Tror det bare er problemer med d-linken, kast den og kjøp en ny ruter..
har ikke det problemet med min.

men jeg vet dessverre ikke hva du skal se etter, er ikke koblet direkte til den trådløse ruteren nå. kan se utover kvelden om du har fått noe svar, ellers kan jeg koble meg opp og ta en titt men antar det er noe på setup menyen inne på ruteren. prøv å koble deg til ruteren du via internet explorer, også leter du litt rundt.


btw, d link er det beste. har ikke hatt noen problemer jeg.
Trådstarter
Installerte det på nytt igjen og nå fungerer det, mun kun hvis begge maskinene er i samme rom, eller ret ved hverandre, ruteren stå i stu. ca 6m fra den stasjonære. Hva kan det være? må både stasjonær og bærebar være rett ved hverandre?
Sitat av hyundai
Installerte det på nytt igjen og nå fungerer det, mun kun hvis begge maskinene er i samme rom, eller ret ved hverandre, ruteren stå i stu. ca 6m fra den stasjonære. Hva kan det være? må både stasjonær og bærebar være rett ved hverandre?
Vis hele sitatet...
dårlig ruter, eller dårlige mottakere.jeg kan på min ruter stille ned htz eller noe, som minsker rekkevidden. let litt rundt i manualene og på den der. 177.05.06.45.01.1 (random) adressen som adresserer ruteren din. og sørg for at denne står på fullt.

men 6 meter hørtes litt lite ut.


edit: viss du bruker en usb plugg i den stasjonære, kan du nesten være sikker på at det der ikke kommer til å fungere. har ikke annet en dårlige erfaringer. men den bærbare skulle det jo vært mulig å hatt litt lengre unna.

edit2: og den bærbare og den stasjonæres avstand til hverandre har ikke noe å si, så lenge de ikke er for langt unna ruteren.

sorry uryddig tråd..
Sist endret av mrniceguy; 7. mars 2007 kl. 23:10.
Hos meg er det 2 pc er. En stasjonær som har ledning fra routeren, og en som er koblet til trådløst. Når den stasjonære er på internett, fungerer ikke internettet til den andre pc en. Kansje noe av det samme problemet?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Noen som vet noe mer om dette? nå har vi tre maskiner, 2 bærbare og en stasjoner, alle med trådløst kort og en dlink di-524 router koblet til et get kabelmodem. Men det er kun en maskin som kan være på nettet samtidig.... hva kan jeg gjøre av innstillinger for at det skal fungere?