Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1287
Hei! Jeg har et problem med at det piper i høytalerne mine. Det er lav, men irriterende skurring, og om jeg skrur opp lyden kan jeg høre "modempiping" (ikke konstant, men kommer ett pip i ny og ne). Det er i både høytalerne mine, headsettet mitt og et annet headsett, så regner med at det er PCen det er noe galt med. Skurrer også etter reinnstalasjon, så tror ikke det er feilen. Hovedkortet mitt er Asus P5L-VM 1394. Jeg har lydporter både foran og bak, og det er akkurat det samme om jeg bruker foran eller bak. Hvordan kan jeg fjerne denne lyden?
Mikrofoninngangen på min gamle støyet litt, du kan jo sjekke om din gjør det.
(høyreklikk på høytaleren nede til høyre > Åpne volumkontroll > Hake på Demp på mikrofonen)
Kan være en annen lydinngang støyer, prøv å dempe de andre tingene også.
Varierer lyden med hvor mye du bruker prosessoren?
Integrert lydkort?
Standard støy som du får i de fleste PC-er. Hvis det er slik som jeg har forstått det er det desverre ingen ting å gjøre med annet enn å kjøpe ett annet lydkort som ikke er integrert i hovedkortet.
Det skyldes strøm-støy.
Men nå er det mulig jeg har missforstått?
Tusen takk Henriken! Skrudde av "PC-Beep" i lydkontroll, og jammen tror du ikke all støyen ble borte