Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 2693
Av 4 andre folk og meg selv, laget på andre året, Media og Kommunikasjon.

http://www.youtube.com/watch?v=S_561oh6SmY
Hehe, veldig bra

Er det beste jeg noensinne har sett komme ut av media og kommunikasjon, for å si det sånn. Måtte le når det gikk mot slutten
Ja, veldig bra. som ZrP sier, animasjonfilmen var det noe beste jeg har sett fra media og kommunikasjon. Hvordan fordelte dere arbeid på denne animasjonfilmen? Kunne alle modellere? For de fleste jeg kjenner som går i media kan ikke 3D engang.
Det var ikke så ille dette, iallefall ikke til å være fra media. Man lærer vel ikke 3d på media?
Ikke verst! Men lurer på en ting.. Er det pensum?
Jeg syntes var stilig. Genial film=D
Takk for svar og ros.

marsboer: Før vi begynte på denne animasjonsfilmen hadde vi vel to-tre uker med selvlæring på skolen i Maya, og lærte oss å modellere OK. Men det er ikke noe superfancy, som du ser... Men vi hadde jo en som var ansvarlig for teksturer, en for animasjon og en for dynamics. Disse tingene ble lært under selve prosjektet (varte vel i 1.5 måned).

Raymond: Nope, vi tok initiativ til å lære oss 3D under dette animasjonsprosjektet.

hedningen: nei, det er ikke pensum, og var noe vi fikk lov å gjøre kun pga. åpne og snille lærere
Den var kjempe bra laget, musikk, overgangene, alt passet. Kreativt!
Hvor lang tid brukte dere på dette prosjektet sammenlagt og hvilken karakter ble det?
Sitat av chouse
Den var kjempe bra laget, musikk, overgangene, alt passet. Kreativt!
Hvor lang tid brukte dere på dette prosjektet sammenlagt og hvilken karakter ble det?
Vis hele sitatet...
Takk takk

Vi brukte 1 og en halv måned, og det ble faktisk toppkarakter...
Sitat av RobbieWinters
Takk takk

Vi brukte 1 og en halv måned, og det ble faktisk toppkarakter...
Vis hele sitatet...
Det så jeg virkelig ikke bort ifra, nice!
Edit; Må legge til at dette minner om en proff animasjons film, som Toy Story, Monsterbedriften eller noe sånt.
Sist endret av Christian; 14. februar 2007 kl. 18:31.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hvis dere lager en litt lenger film, så kansje dere kunne ha tjent en del på den.

man ser jo godt her at dere både har kreativiteten som skal til, men også ferdighetene.

Stå på! Jeg regner med å høre mer om dere en gang senere i livet også =)
Dette er noe jeg kunne sett for meg som en musikkvideo eller noe Just add the music Bra jobb!
Konseptet er bra, teknisk sett så er det såklart ekstremt lavt nivå, men greit nok mtp. at dette bare er media. Stilen er generelt kul, dere har greid å lage modeller som fungerer bra på tross av at de er ekstremt enkle. Hvis dere alle virkelig startet uten noen som helst erfaring innen 3d-modellering er det imponerende at dere faktisk greide å levere dette etter så kort tid.
Det som jeg generelt synes var litt dårlig var kanskje teksturene/fargene, ble litt ensformig(selv om enkelt teksturer var bra).
Ah, dette var flott!
Det var slikt jeg ønsket å lære da jeg startet media, men jeg fant fort ut at jeg allerede kunne mer enn lærerne på det feltet. Imho burde det være opptaksprøver på media, òg de burde legge nivået litt høyere for de som ønsket det.
Sist endret av TheInternet; 18. februar 2007 kl. 10:36.
Godt å høre at folk er positive til filmen! Blir ferdig med en animasjonsfilm til her på media i løpet av noen måneder, og den blir mye bedre, ihvertfall teknisk Skal se om jeg husker å legge den ut her når den tid kommer...

@ TheGEEK: Er selvfølgelig klar over at rent 3D-teknisk hadde vi hatt godt av myyyye mer erfaring enn vi hadde på det tidspunktet. Modellene, spesielt "menneskene", ble veldig enkle. At uttrykket og fargene har en ensformig stil er derimot noe vi ønsket hele tiden. Passet veldig til tema budskap synes vi.

Sitat av TheInternet
Imho burde det være opptaksprøver på media, òg de burde legge nivået litt høyere for de som ønsket det.
Vis hele sitatet...
Jeg synes i første omgang at vi må få inn medielærere som faktisk kan de fagene de kan undervise i. Det var ikke moro å sitte hele det første året med en lærer som ikke kan en dritt om Photoshop, når jobben hennes var å lære oss nettopp det. Jeg tror at 90 % av det jeg har lært i dag av mediefagkunnskap er selvlært, spesielt når det gjelder det tekniske. Og dette er rett og slett fordi lærerne ikke kan det. Det aller viktigste er derimot at elevene får lov til å begynne å spesialisere seg allerede første året. Selvfølgelig må man lære om dramaturgi, lover og etikk, uttrykk, design og alt det der, men det er ikke noe vits i å kunne alt innenfor alle mediesjangre. I det året jeg er inne i nå (tredje) har jeg lærere som gir oss lov til nettopp dette, og motivasjonen og ferdighetene mine innenfor animasjon har skutt i været siden sommeren.

Opptaksprøver... Tja... Når jeg begynte på media ante jeg ikke hva jeg kom til, og jeg hadde ikke noe av hverken arbeider eller ferdigheter å vise til. Jeg hadde bare lyst på tre morsomme år som førte til studiekompetanse. Og har man interesse for faget lærer man fort. Men det burde helt klart være et mål å få opp seriøsiteten på den linja, for det trengs sårt!
Denne filmen var seriøst imponerende til å bare ha blitt brukt 1.5 måneder på å lære greia.

Jeg går selv på medier og kommunikasjon og sier meg enig i at medier burde ha opptaksprøver. Vi har også meget dårligere lærere.
Utrolig bra, har selv sittet å plundret en del med Maya, men det ble aldri noe seriøst ut av det. Keep it up!
kjempebra! All ros til deg Fortsett med dette, og du/dere kan komme langt :P
Nice, veldig imponerende med de forkunnskapene dere hadde
Du har alene endret min oppfatning av medieelever
Super bra film Jeg lurer bare på hvilket program dere brukte og om dere lagte et og et bilde som på gamle disneyfilmer, eler om dere hadde figurene å la dem inn på bakgrunnen osv.... Er ikke ekspert men kan litt flash Er det samme prinsippet som med symbols på flash?
tipper programmet heter maya siden campod sa at han hadde plundret litt met det.
Bare ikke maya er ei jente da :O hehe
Sitat av Forconin
Nice, veldig imponerende med de forkunnskapene dere hadde
Du har alene endret min oppfatning av medieelever
Vis hele sitatet...
Takk! Hehe, ja, det er som regel de kunnskapsløse lærerne på media det er noe galt med! Er ikke rart mange elever ikke utvikler seg noe da.

@salathode: Vi brukte programmet Maya. Jeg har ikke brukt Flash før, og vet ikke hva symbols er, men i Maya brukes keyframes. Det vil si at du etter frame 1 bestemmer at et objekt skal stå på et bestemt sted, og for eksempel på frame 50 står den et annet sted. Maya lager da framene 2-49 for deg automatisk, ved at objektet beveger seg fra utgangsposisjonen til den siste posisjonen i animasjonen i løpet av 50 bilder.

Sikkert vanskelig å forstå noe av det der, det lureste du kan gjøre er å prøve selv.
Du er min venn
niigu's Avatar
Veldig "South Park Racing"-preg på det, veldig stilig! Var selvfølgelig noe å pirke på, men jeg sitter i stillhet, for dette er det beste jeg har sett komme ut av folk fra MK.
Generelt er medie elver veeldig late, går vk1 på Nesodden (Medier og kommunikasjon) og merker fort at man har mer fritid en man har godt av :P Du får evig lang tid på prosjekter og det blir fort til at man ikke klarer og konsentrere seg men bare tar pauser, siden vi nettopp kan ta pauser så ofte vi vill.. men alikevell viser det jo utslag på karakterene på hvem som faktisk er seriøse og jobber.

I motsettning til dere skole kan lærerne våres "Noen få av dem =P" faktisk endel av det de lærer. og til å begynne med klarte de og lære de i klassen som ikke kunne PS, ILU osv.. Men til dere som ikke har fått så mye hjelp å klarte dette er sykt, drit bra Nice jobb!
Bra film. så den tre ganger.
Det med lærerne er noe dritt da men hva skal man gjøre med det? kanskje noen gidder å si fra til noen som har med det å gjøre sånn at vi får lærere som veit hva de driver med. Jeg vurderer å gå medie og kommunikasjon selv, men ble litt skeptisk når jeg hørte om det med lærerne.. har hørt flere ganger før at MK bare er noe tull fordi man
bare lærer alt fra å skru på data'en til å skrive i word.
Vis hele sitatet...
jeg tar den påstanden med en klype salt men likkavel. det er jo noe rart her.


Sitat av The Nordic Dj
tipper programmet heter maya siden campod sa at han hadde plundret litt met det.
Bare ikke maya er ei jente da :O hehe
Vis hele sitatet...

OT:Jeg har en gitar.. Maya er merket på den, den hundre år gammal though..
Det var utrolig kult! Ikke bare var animasjonene ganske stilige, men storyen var jo og ganske OK. Litt sånn det føles at samfunnet fungerer av og til.
Dere bør jobbe litt mere med den, og sende den ut til filmfestivaler osv. De har jo stort sett egne kategorier for kortfilmer og animasjonsfilmer.

Regner meg at dette ikke er det siste vi ser fra dere?
Her vor jeg går er det egentlig helt ok lærere, noen kan mer en andre men slik vil det jo alltid være..

Du kan være heldig, du kan være uheldig med lærerne..

No Offence : Men det tar faktisk ganske lang tid å lære redigeringprogrammer som PS, Illustrator, final cut osv med jenter.. ikke diskriminerende, men jentene i våres klasse i hvertfall gjør at vi må lære alt to ganger får at endel av dem skal få det med seg..

På den måten føler man at man ikke lærer så mye.. Derfor så de som kan disse programmene osv lærer ikke effekter osv og allt sånn som jeg trudde.. trudde faktisk jeg skulle bli skilla i PS før jeg starta, men viste seg at man ikke lærer seg så mye mer en basic for å behandle et bilde.

Man lærer det man trenger, ikke mer - bruk fantasien for å bli bedre, og lær på egenhold..

Men seff, det er en drit chill linje, og man lager faktisk mye kult..

Holder på med musikk video og radio nå
Sitat av The Nordic Dj
tipper programmet heter maya siden campod sa at han hadde plundret litt met det.
Bare ikke maya er ei jente da :O hehe
Vis hele sitatet...
hehe, nei desverre. Du kan lese mer om maya her er ikke så vanskelig å sette seg inn i.
Sitat av lanze
Regner meg at dette ikke er det siste vi ser fra dere?
Vis hele sitatet...
Takk for svar, først og fremst. Holder på med en ny og mer avansert kortfilm nå. Så får jeg se om jeg husker å legge den ut her.

Sitat av Restyle
Du kan være heldig, du kan være uheldig med lærerne..
Vis hele sitatet...
Nettopp. Og det er vel ikke sånn det burde være?
Kan vel slenge med i denne tråden at vi nettopp ble nominert til Amandus-prisen i Lillehammer med filmen vår: http://amandus.hil.no/amandus/amandu...joner_er_klare
Dette var veldig imponerende. Skulle ønske vi og fikk sjansen til å lage noe sånt på media.

Media her hos oss er egentlig dritdårlig, jeg kan mer enn samtlige lærere i alle programmene de har oss i, og alt nytt jeg har lært har jeg funnet ut selv. Lærerne skulle vært mer erfarne, synes jeg.
Meget meget imponerende til andre året MK. Går førsteåret selv, men nekter å tro at noen av lærerne har kompetanse til å lære oss å lage slikt.

Muttern er forresten MK lærer, og tipper hun kommer til å bruke den som noen form for eksempel i fagene sine. Hu var imponert, og det første hu sa var "De hadde jo faktisk en story".

Flott jobba folkens

Sitat av agrsiv
Dette var veldig imponerende. Skulle ønske vi og fikk sjansen til å lage noe sånt på media.

Media her hos oss er egentlig dritdårlig, jeg kan mer enn samtlige lærere i alle programmene de har oss i, og alt nytt jeg har lært har jeg funnet ut selv. Lærerne skulle vært mer erfarne, synes jeg.
Vis hele sitatet...

/sign. Eneste jeg har lært mer i er litt kjedelig men nødvendig teori, samt at jeg har en flash/php freak 4-6 timer i uka. Så lærer meg endel php / flash
Vi har egentlig Flash i pensum, men det blir aldri noe av. Eneste vi bruker fast er Photoshop og Indesign. Final Cut til redigering, noe jeg kunne fra før. Hadde vært så jævla kult å fått lært 3D og flash litt mer. Det er noe nødvendig teori om komposisjon osv ang fotografering og PS, men ellers er teorien ganske unødvendig, iallefall den vi har. Da tenker jeg på teorien ang bruken av programmene, som er grunnleggende som faen, det er sånn hvordan åpne en photoshop fil osv. Men noe av teorien om etikk osv i media er ganske interessant. Men egentlig skulle jeg ønske linjen var bedre.
Dette var en SUPERBRA film! Stå på!
Kjempe bra! kreativt! Karakter dere fikk?
veldig bra film. går selv på Media og Kommunikasjon første år. Men vi har 3D animasjon som en del av pensum. Morsomt å holde på med
Drit bra!
Hva er det man egentlig lærer på Media og kouminikasjon?
▼ ... over en uke senere ... ▼
thorstein: Vi lærer mye om teorien rundt medier og sånt... Og mye generelt teknisk om film, bilde, avis, osv. Også får du forhåpentligvis fordypet deg i det du er mest interessert i etterhvert.

Om dere syntes filmen var bra er det ingen som hindrer dere i å trykke på "klikk her for å stemme"-knappen på denne siden: http://blink.dagbladet.no/amandus/?o...tentid=1176044
▼ ... noen uker senere ... ▼
så nettop filmen på nrk-amandus prisen. tøft.
KP til deg.
haha, råe film.