Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 862
Hei

Programering er ikke noe nytt for meg. Har drevet med ActionScript i Flash i over 2 år nå.
Og har jobbet litt med PHP og litte granne C++.

Så det jeg vil vite, siden jeg synes den beste måten å lære seg programering er å lage noe, er om noen kan si meg noen ting som ikke er for vanskelige å lage i C++?
Ikke noe "hello world" program.

Takk for at dere tokk dere tid!
gå gjennom en bok kapittel for kapittel og gjør alle oppgavene, så prøver du å lage noe selv ved å bruke det du har lært.
Lag en ircklient, det lærer deg en hel umasse ting på veien til ferdig produkt
Hvis du har lyst til å drive med noe annet en kommandolinje, kan en god måte å lære Windows programmering i C++ være å bruke tutorials (se f.eks. denne) og sette seg som mål å lage f.eks. en Notepad klone. Dette burde være ganske enkelt, og hvis du ikke er helt blank fra begynnelsen av burde dette være i boks etter en måned eller to.

Hvis du ikke vet hva pekere er og føler deg 100% komfortabel med disse anbefaler jeg å jobbe litt i kommandolinje først inntil du har mestret det grunnleggende før du begynner med GUI programmering. Se f.eks. posten til Helgefar for passende tutorial.