Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2275
Hei, jeg har fått en trådløs router av en kompis som jeg vil bruke på psp'en min... Men problemet er at når jeg kobler den til internetten og det står (navnet på routeren) 100% på psp'en så har den en WEP nøkkel på seg... Den kompisen kunne selvfølgelig ikke den så jeg må finne den på egen hånd... Hvordan skal jeg greie det`?


Takker ;-)
Hva med å bare resette ruteren og sette ny nøkkel?
Sitat av Goophy
Hva med å bare resette ruteren og sette ny nøkkel?
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg det? jeg kan jo nevne at jeg har ikke trådløs nettverkskort på pc'en så psp'en er eneste tilkoblinga jeg har så koble routeren til pc'en for så å endre wep'en har streifa toppen et par ganger men det blir for dyrt Dessuten må jeg nok uansett vite den gamle
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Finn ut hva routeren heter, start browseren din på maskina, skriv inn www.google.no og søk litt der etter user manuals. Der vil det nok stå hvordan man resetter den og samtidig nullstiller WEP nøkkeln.
Sitat av Magisk
Finn ut hva routeren heter, start browseren din på maskina, skriv inn www.google.no og søk litt der etter user manuals. Der vil det nok stå hvordan man resetter den og samtidig nullstiller WEP nøkkeln.
Vis hele sitatet...
Jeg har trykke på en pitteliten knapp bak som heter reset, og holdt den inne i 10 sek... Funker fortsatt ikke
hva slags router er dette?

hva slags router er dette?
du må skrive det i hexadesimaler..
hvis du tenker at passordet ditt er "passordetmitt"..
altså "passordetmitt" = "706173736f726465746d697474" i hex..

http://www.paulschou.com/tools/xlate/ link til side du kan oversette til hex
Sitat av Harley
hva slags router er dette?

hva slags router er dette?
Vis hele sitatet...
Philips SNB6500 Wireless router er det.

Sitat av zitcon
du må skrive det i hexadesimaler..
hvis du tenker at passordet ditt er "passordetmitt"..
altså "passordetmitt" = "706173736f726465746d697474" i hex..

http://www.paulschou.com/tools/xlate/ link til side du kan oversette til hex
Vis hele sitatet...
Takk takk, men skjønner ikke hvordan detta hjelper meg jeg aner jo ikke passordet, om det er i hex eller på norsk
Når jeg skulle ha WEP key til ds'en min fant jeg ut hvordan ved hjelp av en guide på gamefaqs.com det som står er:

"make sure your wireless router is connected and ready. Open an internet browser,
and type in 192.168.1.1. You'll be prompted for a password, which should be
'admin'. If correct, your wireless router's configuration page will be
opened. You will be able to find it somewhere on this page, exactly where
depends on your router."
Sitat av Akuma
Når jeg skulle ha WEP key til ds'en min fant jeg ut hvordan ved hjelp av en guide på gamefaqs.com det som står er:

"make sure your wireless router is connected and ready. Open an internet browser,
and type in 192.168.1.1. You'll be prompted for a password, which should be
'admin'. If correct, your wireless router's configuration page will be
opened. You will be able to find it somewhere on this page, exactly where
depends on your router."
Vis hele sitatet...
Ja men da gjorde du det på pcen ikke sant? Jeg har ikke tilgang til det så alt må skje på routeren eller på selve psp'en Derfor det er så problematisk
http://testing.onlytherightanswers.c...e=print&sid=29

Har ikke peiling på psp, men det høres ut som det ikke er helt rett frem å 'gå inn på en webside'...
Den linken over forklarte noe om browsing, om det kan hjelpe.
Den du trenger er her
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Funger kjempe fint
Er bare å laste den ned og starte den så står det der :O
Hvis du har fått en pc fyr til og sette den opp er det ofte tlf. nummeret ditt med 47 foran....


EDIT: Skrivefeil
Sist endret av PsykoJoe; 17. januar 2007 kl. 20:38.
Det programmet det vil kun fungere på en pc som allerede har vært tilkoblet routern ( med key ).
Ok det fikk jeg ikke med deg :s
Men han må vel ha en pc tilkoblet?
Kan han ikke bare lese av passordet fra den?
Jo for passordet ligger i routeren ikke i pc'en og problemet er at jeg ikke vet dette passordet... Jeg har ikke trådløs nettverkskort så jeg får ikke lagt den inn på pcen... Gid det var så væl sier jeg... Så derfor leter jeg etter en default WEP nøkkel elns, bare en eller annen måte å finne nøkkelen på...
du må ha pc med LAN, som du kobler til router, gå på wlan under den og finn wep key.
står det bare ********* på wep key , høreklikk og "vis kilde kode" og søk etter ord som står rett før ***** så rett på bortsiden står keyen.

bare låne en laptop og koble til. siden du trenger bare det 1 gang. så har du key.