Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 9120
Hei !
Har akkurat fått skrevet ut resept på Cipralex som er et anti-depresiva & sosial angst medikament =)
I samråd med psykologen min fant vi ut at dette kunne være en løsning på mine problemer,
jeg har åpent fortalt om mitt rusbruk på hasj og kun det, men i vedlegget som fulgte med pakken sto det ingen ting om bruk av hasj og cipralex, dog det sto at alkohol og cipralex ikke burde blandes; så lurer jeg på om det gjelder for stoff og? Kanskje dette er basic knowledge?
Vet ikke, men det var en måned hvor jeg var uten hasj og alkohol og da kjente jeg virkelig de positive effektene av pillene, men jeg vil liksom røyke & drikke :P
Håper noen kan hjelpe meg litt på vei her, det er ihvertfall utvilsomt at jeg har fått problemer siden jeg startet & drikke & fyre.
Vel her er min erfaring.
Hasj i seg selv er ikke helt bra om du lider av sosial angst. Alkohol er i seg selv til hjelp mot dette, men bakrusen er vond psykisk om man ikke er komfortabel med alt som hendte i fylla som følge av falsk selvtillit.

Jeg går selv på Cipralex og røyker hasj (kun en liten joint for å få sove), alkohol har jeg vært nødt til å kutte drastisk ned på, da kombinasjonen cipralex og alkohol i store mengder rett og slett gjør meg ganske manisk, og jeg lettere mister kontroll, noe jeg ikke ønsker.

Jeg foreslår at du prøver deg frem forsiktig og finner ut hva som er best for deg.

Jeg har for øvrig aldri sett at det står noe om blanding av medikament med ulovlige rusmidler i noen pakningsvedlegg.
Fikk i meg et par piller Cipralex en kveld jeg og et par kompisser var ute på livet. Hadde inntatt en hel del alkohol, og et par bøtter. Ble ganske screwed.
Vet ikke hvem som ga meg pillene, eller hvorfor. Vet ihvertfall ikke hvorfor jeg tok dem, men det ble no ihvertfall sånn.

En plass mellom 6 og 9 på morgenen våknet jeg, og følte meg ekstremt sjuk. Råtten mage og en fæl kvalme. Fant fram ei bøtte og satte meg på dass. Hadde svært kraftige brekninger, og oppkastet inneholdt en del blod. Vet ikke hvor lenge det holdt på, men vil tro det holdt på et par timer.

Fant plastikken til pillene i lomma, og søkte opp navnet Cipralex. Skjønte fint lite av hvorfor jeg hadde fått i meg anti-deprissivum.
Blir som regel ikke særlig dårlig av alkohol og/eller hasj, så er ganske sikker på hva det skyltes.
Går på cipralex selv, og har røyka daglig de siste 3 månedene.. har gått greit det men det er kanskje ikke det smarteste å gjøre, ødelegger vel litt av hensikten med medisinen.
hadde ikke noe problemer med og kombinere de to,eneste var at cipralex ikke funka på meg, hadde et lite røykeopphold for og se om de funka,men det gjorde de ikke. men har ikke hatt problemer med og kombinere andre medikamenter med røykings.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ikke no problem, har gAtt selv paa cipralex 4 aar, og alttid drekki, rOyka tjall og skyti hero og metadon+ tatt de fleste benzoer uten noe "motvirkning" mot cipralex..

sA ikke no problem det,som de fleste andre sier her ogsa!!

men som sakt ogsaa, alle reagere annerledes, men det skulle IKKE vAre no problem i det hele tatt!
▼ ... over et år senere ... ▼
Men hvordan er det å kombinere cipralex og amfetamin?
Antidepressiva forminsker effekt av amfetamin og psykedelica.
Når det gjelder bruk av hasj så kan dette i seg selv forværre lidelsen(e), og medisinen/behandlingen vil gjøre mindre nytte av seg. Det er derimot ikke farlig i den forstand, å røyke hasj og bruke medisiner, det vil ikke ha noe effekt på hverandre, men som sagt hasj kan lett forsterke psykiske problemer.. Hold deg unna daglig bruk.
Oki. Så cipralex+amfetamin blir ikke en "veldig farlig" kombinasjon.
Nei, farlig er det ikke. En venn av en venn av meg merket ingen forskjell. Men alt med måte.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg tviler på at det er mer farlig å bruke cipralex med rusmidler, enn det å bruke rusmidler i det heletatt.
Men har man først en psykisk plage skla det sies at verken Hasj eller Amfetamin hjelper på å bli bedre. Regner med at det er en grunn til at disse tablettene i det heletatt er utskrevet, og at du spiser dem.
Er du intr. i å bli frisk vil jeg etter min egen erfaring tatt en pause med hasjrøykingen.
Den hjelper i hvertfall ikke til å bli noe bedre, bare så det er sagt. Da spesielt med tanke på fast, daglig røyking.
Det samme gjelder Amfetamin og storsett alle rusmidler.
Men hasj og amfetamin, samt Ecstasy er kjent for å slite en del på psyken. Da spesielt etter gjevlig bruk. Hasj er vel den største "ulven".
Selv om sikkert mange "uvitende <for hasj personer>" kan være uenig i dette.

Hasj hver dag, flere ganger for dagen går bra for noen. Men langt i fra alle. Og da snakker jeg om mine egne og kjentes erfaringer som har (mis)brukt Cannabis gjevnlig i flere årrekker.
8 av 10 har f.eks utviklet deperisjoner, sosial angst, og andre små ting.
Så jeg ville har brukt Cipramil alene og utsatt røykingen en periode. Om du absolutt skal røyke; gjør det i hvertfall til en sjelden gang.
Men, folk er forskjellig. Er bare èn måte å finne det ut på.
Slik jeg har opplevd det er ikke cannabis så farlig å blande me noe som helst.. Jeg har aldri fått en "ekkel-rus" eller noe slik påvirket av cannabis og evnt andre stoffer. Min tanke er at cannabis kan du blande me alt, men hvis man beveger seg oppover mot sterkere stoffer så bør man starte å være forsiktig og tenke seg om.