Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7603
Sikkerhetsklarert
Har koblet venstre LNB på LNB2 porten på switchen.(sirius?)
Og høyre LNb på LNB2 port i switch (thor?).
Satt de opp på de respektive satelittene i tuner, men får da kun signal på LNB2. Og ikke noe på LNB.

Velger jeg sirius på begge LNB i tuner, får jeg samme signal på begge to. Dette tyder vel på at LNB`ene treffer samme punkt??
Begge kan ikke treffe samme punkt. Så snakker du om fra front eller bak? I alle fall så treffer du den andre satelitten med en gang hvis du treffer den første riktig..

Søk inn slik at du vet at den venstre satelitten sett forfra peker mot sirius
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
Den venstre sett forfra treffer sirius, har 70% signalstyrke og 100% signalkvalitet.

Når jeg går inn på den andre LNB, og setter den til thor, så har den 0% på begge, men setter jeg den også til Sirius, får jeg 70/100 der også... Så det virker som at de to treffer samme punkt, selv om dette er umulig.. Kortsluttning i DiSEq switch kanskje? Slik at den ene LNB`en signal blir sendt på begge kanalene inn til tuner?
[quote=Pjukern]Har koblet venstre LNB på LNB2 porten på switchen.(sirius?)
Og høyre LNb på LNB2 port i switch (thor?).
.......Du må jo ihvertfall koble dem i hver sitt inntak i switchen,en på hver side,og den i midten videre til tuneren.Når du da setter opp tuneren riktig skal det virke ok.Hvis ikke ---kjøp en ny switch(under en hundrings)Har egentlig aldri hørt om at en switch blir ødelagt,men ingenting er vel umulig....
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
Funnet ut at det ikke er switchen som er gåen.
Sirius fungerer fint, klarer bare ikke å finne signal fra Thor...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har også hatt problem med det samme.... men... i et lyst øyeblikk ramlet det ned i hodet mitt hva jeg gjorde feil ;

Sirius = det hodet som står lengst mot syd på parabolen
Thor = det hodet som står lengst mot øst

Jeg har holdt på i timesvis med det samme som du beskriver, men tenkte ikke på speileffekten i antenna. Bytt om på ledningene i boksen og vri litt på antenna.