Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1765
Hvorfor går ikke South Park på norsk tv lenger? Det burde vært en gullgruve for TV2 eller NRK å sende serien daglig rundt 16-17 tiden. Er det noe vi kan gjøre for å få TV-bossene til å skjønne det? Det er jo mange sesonger å sende, så det burde være nok å hente til daglige sendinger.
Tror aldri den serien vil bli sendt på riksdekkende gratisTV her i Norge så tidlig på dagen...
Sitat av Eplepepsi
Tror aldri den serien vil bli sendt på riksdekkende gratisTV her i Norge så tidlig på dagen...
Vis hele sitatet...

Why? Kvalitet selger.
NRK gjorde det før; de sendte SouthPark rett før barne-tv, eller når det var. -Det samme med Ren & Stimpy, men det var vel flere år før der igjen..
Sitat av catch21
Why? Kvalitet selger.
Vis hele sitatet...
Southpark er ikke akkurat barnevennlig da. Men for all del en veldig god serie.
Sjekk ut www.mrtwig.net for all your southpark needs.
Sitat av snudebil
NRK gjorde det før; de sendte SouthPark rett før barne-tv, eller når det var. -Det samme med Ren & Stimpy, men det var vel flere år før der igjen..
Vis hele sitatet...

Savner Ren & Stimpy også
Går ikke southpark på Z-tv da? Men, nei... hold det langt unna nrk og barnetvtider. Så akkurat en episode der en kar gikk på kino og så "Fisting Firemen 9", for så å gå på "The white swallow spa" hehe, jeg lo jo, men hadde ikke latt eventuelle smårollinger se det. Selv om de ikke fatter engelsken, så var det en del visuelle sener jeg ville spart en uskyldig sjel for. De kommer til å se nok "dritt" etterhvert uansett.

Og så blir det jo så mye gøyere for dem når de en gang får se det, siden de vet de ikke har lov
Sitat av catch21
Hvorfor går ikke South Park på norsk tv lenger? Det burde vært en gullgruve for TV2 eller NRK å sende serien daglig rundt 16-17 tiden. Er det noe vi kan gjøre for å få TV-bossene til å skjønne det? Det er jo mange sesonger å sende, så det burde være nok å hente til daglige sendinger.
Vis hele sitatet...
Hva skal NRK med gullgruver? Forøvrig skader det ikke å tenke. En serie som vitser ganske grovt og sarkastisk rundt religion, rase og sex blir lite trolig sendt på dagtid rett før barnetv.
Alternativt kan man også sjekke ut www.parkedsouth.com for streaming fra Internett. Ikke topp kvalitet, men helt ok
NRK pleide å sende south park episoder 22:30 før i tiden, er vel en 4 år siden tror jeg
Sitat av egeulf
Hva skal NRK med gullgruver? Forøvrig skader det ikke å tenke. En serie som vitser ganske grovt og sarkastisk rundt religion, rase og sex blir lite trolig sendt på dagtid rett før barnetv.
Vis hele sitatet...

Det gjør da ingen ting at barn og ungdom får et mindre uhøtidlig og fordomsfullt syn på religion, rase og sex.
Sitat av catch21
Det gjør da ingen ting at barn og ungdom får et mindre uhøtidlig og fordomsfullt syn på religion, rase og sex.
Vis hele sitatet...
Jeg går ut ifra at du mente fordomsfritt? Uansett, ungdom, ja. Barn, nei. De forstår ikke ironi på samme måte som ungdom og voksne..
De fleste av hvilken som helst alder forstår da godt innholdet i det lavmåls, pølsesutter-opplegget som SouthPark er, ellers er de jo rent ut dårlig oppdratt, det sier seg jo selv.. --Er de ikke oppdratt til å forstå ting på det nivået, så er det _mangelen_ på den viten som er det ordentlige problemet, ikke _hva_ de misforstår pga. det..

("Lavmåls" sikter ikke til animasjonsprosessen og alt arbeidet det krever, men selve sluttproduktet..)
Sitat av mxyzptlk
Jeg går ut ifra at du mente fordomsfritt? Uansett, ungdom, ja. Barn, nei. De forstår ikke ironi på samme måte som ungdom og voksne..
Vis hele sitatet...

Jeg var litt usikker på gramatikken selv, men falt ned på at ettersom MINDRE står foran UHØYTIDLIG som binder sammen FORDOMSFULLT med en OG imellom, vil MINDRE gjelde for begge ordene.

Arrester meg om jeg tar feil. Det er mange år siden jeg gikk ut niende ;-)
Sitat av catch21
Hvorfor går ikke South Park på norsk tv lenger? Det burde vært en gullgruve for TV2 eller NRK å sende serien daglig rundt 16-17 tiden. Er det noe vi kan gjøre for å få TV-bossene til å skjønne det? Det er jo mange sesonger å sende, så det burde være nok å hente til daglige sendinger.
Vis hele sitatet...
dude.. http://www.allsp.com
Sitat av snudebil
De fleste av hvilken som helst alder forstår da godt innholdet i det lavmåls, pølsesutter-opplegget som SouthPark er, ellers er de jo rent ut dårlig oppdratt, det sier seg jo selv.. --Er de ikke oppdratt til å forstå ting på det nivået, så er det _mangelen_ på den viten som er det ordentlige problemet, ikke _hva_ de misforstår pga. det..

("Lavmåls" sikter ikke til animasjonsprosessen og alt arbeidet det krever, men selve sluttproduktet..)
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor mye du har sett av South Park, men det er faktisk meget intelligent satire - særlig de senere årene. Selvsagt har de flere barnslige innslag også, men det er nå engang sånn den serien er.
Du har neppe sett de siste sesongene snudebil. Trey Parker og Matt Stone klarer å få frem en utrolig bra satire på diverse saker som har vært på den politiske dagsordenen de siste årene. At du kaller det lavmåls syns jeg er veldig merkelig. Hvis du bare har sett de tre første sesongene ellerhva du har gjort, så har du ikke noe grunnlag til å kalle Southpark lavmål.
Jeg mener å huske at NRK sendte det kl 23-24 på en eller annen hverdag før...
Jeg skjønner ikke hvorfor tegneserier for voksne (Eldre enn barn) har slått igjennom enda.. (Utenom Simpsons da). Filmer som "slipp jimmi fri", Terkel i knipe og serier som southpark er jo bare genialt!
Det går på Canal+ også. Den tiende sesongen starter der i morgen.
D går jo på mtv kvar dag frå 21.30 - 23.30
Riktig, men dette var snakk om norske kanaler!

btw: det går ikke hver dag!
Jeg ser South Park på internett. Jeg ser på soutparkzone. Helt ok kvalitet, men langt ifra bra. Episodene kommer med en gang osv. Genial side vil jeg si! Har lyst å finne en slik me simpsons!
En slik side med simpsons, south park, futurama osv finnes. Akkurat for øyeblikket er den nede, vet ikke når den kommer opp igjen. http://www.rapetheweb.com
Hvorfor skal den egentlig vises på norsk TV? Jeg hadde antagelivis erget meg grønn over dårlig teksting, alle fjortisene som ville likt det pga at de banner og at en dør hele tiden...hvis man ikke klarer å skaffe seg South Park på noe vis, fortjener man ikke og se Dets genialitet.

Pope: IKKE sammenlign South Park med Terkel i Knipe...vær så snill. South Park har genial humor, Terkel har teit humor.
Sitat av Viva la Opium
Hvorfor skal den egentlig vises på norsk TV? Jeg hadde antagelivis erget meg grønn over dårlig teksting, alle fjortisene som ville likt det pga at de banner og at en dør hele tiden...hvis man ikke klarer å skaffe seg South Park på noe vis, fortjener man ikke og se Dets genialitet.

Pope: IKKE sammenlign South Park med Terkel i Knipe...vær så snill. South Park har genial humor, Terkel har teit humor.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ha South Park på norsk TV fordi jeg ikke har utenlandske kanaler.

Ellers påstår jeg at de som irriterer seg over inneholdet og seriens hysrerisk treffende og morsomme satire selv føler seg truffet.(eller burde gjøre det)

Bak den uhøytidelige og tilsynelatende barnslige fremstillingen, stikker dyp og ofte mørk samfunnskritikk. Formen S P har valgt gjør at de kan belyse samfunnstabuer få underholdningsforumer tør ta i.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Viva la Opium

Pope: IKKE sammenlign South Park med Terkel i Knipe...vær så snill. South Park har genial humor, Terkel har teit humor.
Vis hele sitatet...
Smak og Behag.

Det er heeelt opp til en og enhver om hva som er best av Terkel i knipe og South Park, selv mener jeg at begge delene er god underholdning!