Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 7247
Heisann.

Det er ikke så lenge til jeg skal en tur på danskebåten, og hadde planer om å kanskje ta med rundt en 5'er med hasj på båten, men er litt skeptisk når det gjelder sikkerheten på båten når det gjelder rusmidler.

Er det lett å bli tatt når man går på båten? .. Noen som har tidligere erfaringer med detta?

All informasjon blir mottatt med takk.
Når jeg var med var det ingen som så etter noe som helst... Så tror nokk det går greit
Er vel ikke når man går på som er stress, men derimot når man skal av igjen. Det er der tollerne står. De jeg vet om som har tatt med seg har hvertfall aldri kommet i noen form for trøbbel.
Vet at på noen av båtene som er det en brannalarm som også reagerer på hasj røyk, går sånn stille alarm ting greie til dem.
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Så det står ikke folk som sjekker "bagasjen" på veien INN på båten? .. For på veien ut er det mest sannsynlig ikke noe igjen av hasjen.

Jeg har sett vakter med "narko-hunder" før. Hvor godt er det dissa lukter, egentlig? Noen fare?
jo de lukter altfor godt Diox bare få en kompis til å sjekke om de har hunder først, hvis ikke er det jo bare å spasere gjennom.
Sitat av Diox
Jeg har sett vakter med "narko-hunder" før. Hvor godt er det dissa lukter, egentlig?
Vis hele sitatet...
De lukter helt jævlig, spesielt når hundene er våte. Men seriøst: spørsmålet ditt er helt nytteløst. Man KAN i prinsippet blir stoppa og sjekka når som helst, av narkohunder, tollere eller begge to samtidig. Det er ikke ofte man blir sjekka, men det KAN skje. Det er et sjansespill.
Om du skulle bli stoppet er det jo ikke verre enn å bare spise det. Bare del opp det dere har mellom dere, hadde det i lomma og om det skulle bli noe stress så spiser dere det. Da kan de ikke gjøre noe med dere. Om dere er keen på å være litt oppegående på overfarten råder jeg dere til å drikke en del vann, for så å forsøke å spy opp det dere har spist. Ellers kommer dere ikke til å være mye i partyhumør
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Okae. Tenker at jeg sender en til å sjekke først da og satser på å ikke bli tatt. =P

Jaja.. Takk for hjelpen =)
Hvis du skal røyke inne på båten så gjør det på do i lugaren. Der er det ventilasjon.
..Eller litt diskre, ute på dekk?
jeg vil ikke anbefale deg å ta med hasj ombord.. var nettopp på danskebåten jeg også, hunder som luktet ved ombordstigning og avstigning.. menmen, din risiko =)
hasj på danskebåten går fett, men ikke lurt å røyke ombord.. du klarer deg de 4-5 timene(?) det tar å komme seg til norge/danmark

pakk det godt inn så er du safe.. har en kompis som kjøpte med seg en femmer fra danmark, og det gikk helt fint.. null stress, men pakk det veldig godt inn så er du helt 100% sikker, med MINDRE du har tenkt å smugle kiloer

offtopic: heter danskebåten norskebåten på dansk?
Sist endret av samefaen; 22. november 2006 kl. 13:55.
jeg var med noen kamerater på danskebåten, først og fremst var jeg ett år under aldersgrensa, men vakta lot meg gå men han sa strengt "ikke noe tull på båten". vennen min hadde med seg vel rundt en 5 er, vi røyka opp nesten alt i lugaren, men etter kvelden på diskoen ble vi kjent med noen chippere og de kom til lugaren vår og så røykte vi sammen. vi bråkte en del og naboene meldte fra til vaktene, og de kom til oss for å be oss om å bli stille. vi sa da unnskyld og lovte å være stille resten av natta, men etter en stund gikk plutselig røyk alarmen og det ble helt panikk og kaos, chipperne løp inn i sin lugar og vaktene kom inn på lugaren vår igjen. de sa att de måtte bli strengere på sikkerheten da folk tar med seg hasj, de sa også att de kom til å tilkalle politiet på veg tilbake til norge.
da vi endelig hadde kommet frem til norge igjen, hadde han vennen min ca 1-2 gram igjen og politiet stod der med hunder.
det vi gjorde da, var att med en gang vi fikk øye på dem, gikk han som hadde hasjen litt tilbake og kastet klumpen langt bak på gulvet og vi spaserte gjennom uten noen problemer. mulig de hadde meldt fra, men politiet/tollerne tok oss hvertfall ikke, og på båten kunne vaktene heller ikke hindre oss i å røyke/eller ta fra oss hasjen bare vi ikke forstyrra naboene på natta. litt morsom historie som skjedde for 2-3 år siden. jeg røyker ikke mye lenger nå så, men tenkte å dele historien.
Sist endret av cspace; 22. november 2006 kl. 14:16.
▼ ... over et år senere ... ▼
Dere må ha meg må ha meg unnskyldt for å dra opp en gammel tråd

Tror dere det er kontroll der i helgene?
Sist endret av Dodecha; 1. desember 2008 kl. 19:28. Grunn: spørsmål om straff
De kan finne på å stå med hunder ved både av og påstigning, tollere ved avstigning vil selvsagt være der uansett. De har vel hyppigere kontroll i helgene, men kan fint finne på å ha kontroll på en hverdag.
Det som evt. kan gjøres for å være sikker på å få med noe trygt ombord er at en som ikke har noe på seg går ombord først for å se om det er kontroll, så kan han videre varsle de som står og venter på å gå ombord om det er "trygt". Skulle de stå med hunder så kan man ha noen på land som kan ta over varene slik at man slipper den risikoen. Går selvsagt ann å gjøre tilsvarende ved avstigning men da må man være forberedt på å måtte dumpe varene. Man kan ikke forsikre seg at man ikke blir stoppet av tollere så den risikoen kommer man seg ikke unna, det burde være mulig å sende brev fra båten via resepsjonen - men dette må igjen gjennom en toll.

Vaktene ombord kan fint ta beslag på slikt om det skulle være gyldig mistanke, de kan også sette folk på celle og overlevere til politi på land om de vil. Stortsett så er vaktene ombord hyggelige mennesker og blander seg ikke inn med mindre oppførselen er til sjenanse for andre passasjerer.
Når deg gjelder røyking i lugar så er det ikke å anbefale da de på broa vil kunne se med en gang om det foregår (med mindre røykvarsler blir tildekket) - de har full oversikt over temperatur, røyk, etc på samtlige lugarer. Blir røykvarsler tildekket så kan vedkommende som gjorde det forvente seg en bot på flere tusen om det blir oppdaget av vakter - heller ikke å anbefale ;-)

Det er vanligvis ikke sensorer på toalettene på lugarene, så det er i utgangspunktet det "tryggeste" alternativet innendørs. Ellers er vel ute på dekk det lureste. Men vær obs på at mange av båtene i dag har kameraer som dekker hver millimeter av offentlige områder som er på båten ;-)

Mye å tenke på ;-)
Sist endret av Dodecha; 1. desember 2008 kl. 19:28. Grunn: Straff greier fjernet
Takk for tips

Men hvis det er hunder er det vel bare å gå inn sammen med en stor flokk med folk, eller kommer hunden snikende bort uansett?
Trente hunder lukter seg fint frem i store folkemengder, så i utgangspunktet hjelper ikke det.

Skal man prøve å komme seg forbi hunder vil jeg anbefale å ha en embalasje som er så lukttett som overhodet mulig, gjerne flere lag. Bytt embalasje før ombord/avstigning og kast den gamle.

Fikk litt innføring i hvordan tollere jobber en gang, da skulle en slik hund lukte seg frem til noe narkotika (husker ikke type) som ble plasert på en av 15 personer. Hunden brukte 5 minutter på dette, det viste seg at narkotikaen var for godt pakket inn til at den skulle få teften på den med en gang.

Men jeg ville uansett ikke tatt sjansen ;-)
Når man skal pakke inn skikkelig godt er det veldig viktig at man ikke berører hasjen når du pakker den inn. Evt. at en pakker det inn og en annen tar det forbi tollen. Bra teit å bli tatt for smugling om man har pakket inn godt nok men blir felt av lukt på fingrene.
Vil det si at hvis jeg paffer feks. imorgen vil det lukte?
eller tenker vi på de timene før man pakker :P?
Sitat av Sinister Vis innlegg
Når man skal pakke inn skikkelig godt er det veldig viktig at man ikke berører hasjen når du pakker den inn. Evt. at en pakker det inn og en annen tar det forbi tollen. Bra teit å bli tatt for smugling om man har pakket inn godt nok men blir felt av lukt på fingrene.
Vis hele sitatet...
Takk, glemte å påpeke dette =)

Sitat av Kramer Vis innlegg
Vil det si at hvis jeg paffer feks. imorgen vil det lukte?
eller tenker vi på de timene før man pakker :P?
Vis hele sitatet...
Kan desverre ikke gi deg noe godt svar på når det vil være mest gunstig å pakke det godt inn ;-)
For at en trent hund ikke skal lukte hasjen din, må du ha pakket det inn i en fullstendig lufttom beholder, og sørge for at hasjen ikke har berørt beholderen på utsiden. Dette klarer ikke vanlige mennesker uansett.

Poenget med hunder er at de lukter på en fullstendig annen måte enn oss mennesker. De klarer å skille partikler fra hverandre, slik at det ikke har noe å si om du legger det i bensin eller hva du enn måtte finne på.

Dette har forøvrig vært tatt opp tusen ganger på forumet før, så det er bare å søke seg til det. Det som har blitt skrevet i denne tråden hittil er ihvertfall ukorrekt.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Vil det si at hvis jeg paffer feks. imorgen vil det lukte?
eller tenker vi på de timene før man pakker :P?
Vis hele sitatet...
Nå vet jo ikke jeg når du drar, men er smart å komme i klær som er rene, samt ta en dusj. Har hørt om folk som har blitt tatt flere uker etterpå pga. at de har vært i et rom hvor det har blitt røyket.
Sitat av minigolf Vis innlegg
For at en trent hund ikke skal lukte hasjen din, må du ha pakket det inn i en fullstendig lufttom beholder, og sørge for at hasjen ikke har berørt beholderen på utsiden. Dette klarer ikke vanlige mennesker uansett.

Poenget med hunder er at de lukter på en fullstendig annen måte enn oss mennesker. De klarer å skille partikler fra hverandre, slik at det ikke har noe å si om du legger det i bensin eller hva du enn måtte finne på.

Dette har forøvrig vært tatt opp tusen ganger på forumet før, så det er bare å søke seg til det. Det som har blitt skrevet i denne tråden hittil er ihvertfall ukorrekt.
Vis hele sitatet...
Dette er en av trådene der det har blitt tatt opp tusen ganger før ;-)

Har tidligere jobbet på danskebåter i noen år og kan bare uttale meg på grunnlag av den erfaringen jeg har fra de og hvordan det har fungert der, og det jeg har lært på kurs vi har hatt med tollere.

Når det gjelder hunden sin luftesans så er det bare bra med mer utfyllende informasjon ;-) Påpek gjerne hva du mener er ukorrekt informasjon =)
Sist endret av Zendelum; 1. desember 2008 kl. 22:48.
Leste en interressant artikkel:

''To gram hasj er trolig for lite til at narkohunden ville oppdaget det på avstand. Men det er ikke for lite til at mannen nå risikerer fengsel. ''

http://www.ba.no/nyheter/article2057173.ece
Sitat av otherside Vis innlegg
Vet at på noen av båtene som er det en brannalarm som også reagerer på hasj røyk, går sånn stille alarm ting greie til dem.
Vis hele sitatet...
En brannalarm (røykvarsler) reagere på all type røyk vis det en i konsentrert nok menge, da uavhengi om det er hasj eller ikke. Er ikke noen roykvarsler som er spesial lagd for og reagere på hasj. Og vis dette i tilfelle hadde funnes, ville de ikke vaert der, for dette vil hatt så stor verdi at det hadde vaert stjålet.
Jeg og en kompis blei tatt av tollvesenet da vi skulle inn på danmerks båten fra stavanger. Da stod de med hund inne i selve båten og kjekket alle passasjerene.
Det var hasjen hunden luktet, kompisene mine som hadde amfetamin og e gikk rett gjennom.
Når jeg skulle ta båten til England så satt vi i venterommet før båten skulle gå.
Det var da ca. 4 ansatte på plass ved døren til båten.
Venterommet er slik at du ser dørene på toalettene.
Ca. 10 minutter før avgang går 3 gutter inn på samme toalett, og det siver røyk ut ifra do.
Det lukter hasj lang vei i venterommet og 10 minutter etterpå velter alle guttene ut mens de ler. De har blodskutte øyer, oppfører seg rusa, man må være tilbakestående for å ikke skjønne hva disse gutta har gjort. Selv om man ikke hadde sett dem gå inn på do.

En ansatt går bort og snakker med dem i 30 sekunder når de står i køen for å gå på, og lar dem gå ombord i båten.
Jeg var helt rysta. Hvordan faen klarte de det..
En venninne av meg hadde oppbevart hasj i skoen sin i Danmark og ble luktet på da hun skulle gå i land i Norge. Hundene luktet og markerte på skoen hennes og noen øyeblikk senere ble hun ransaket (bla. intime områder), men siden verken hun eller venninnen hadde med seg eller var rusa ble de etter noen timer sluppet fri.


Sitat av Sinister Vis innlegg
Nå vet jo ikke jeg når du drar, men er smart å komme i klær som er rene, samt ta en dusj. Har hørt om folk som har blitt tatt flere uker etterpå pga. at de har vært i et rom hvor det har blitt røyket.
Vis hele sitatet...
Da hjelper det vel lite å ta seg en dusj? Hvis de som har blitt tatt har dusjet flere ganger etterpå, that is.. :P
Sitat av geekstar Vis innlegg
En venninne av meg hadde oppbevart hasj i skoen sin i Danmark og ble luktet på da hun skulle gå i land i Norge. Hundene luktet og markerte på skoen hennes og noen øyeblikk senere ble hun ransaket (bla. intime områder), men siden verken hun eller venninnen hadde med seg eller var rusa ble de etter noen timer sluppet fri.




Da hjelper det vel lite å ta seg en dusj? Hvis de som har blitt tatt har dusjet flere ganger etterpå, that is.. :P
Vis hele sitatet...
Glemte å si at de da hadde på seg samme klær, f.eks. en jakke som ikke var blitt vasket. Ang. dusjing så trenger man antagelig en lang og varm skrubb.
jeg reiser med danskebåten noen ganger i året, har ALDRI sett en eneste narkohund. Ved påstigning sjekker de ingenting, man kan rett og slett ha med seg store mengder med eksplosiver uten og bli merka for og si det sånn. Men det er i kristiansand da
en 5er blir vel ingen problem å smugle, så lenge du ikke er under 18 og prøver å kjøbe noe snus eller tobakk fra tax-freen så vil de ikke sjekke deg, og hvis de sjekker deg så er d bare til å gjemme 5eren en plass som det er vanskelig å finne. Det er ikke slik at de tar med seg hunder og kler av deg hvis du blir stoppa, de sjekker bare baggen din.
Jeg tok danskebåten i oktober og da var det både metalldetektor/røntgensjekk og narkohund når vi gikk på båten. Hadde både pot og rev på meg men ble ikke stoppet, men hadde nok ikke tatt den sjansen om jeg visste om det.
Sist endret av Slaktern; 4. desember 2008 kl. 14:27.
Vil det funke å surre masse plast rundt, putte oppi en pose med salt/kaffe ol. og putte det oppi ENDA en pose med salmiakk og knyte igjen?

Ville jo iallefall avlede hunden..?
Ca 4 år siden når jeg var på danskebåten ble alle som gikk om bor uten bil sjekket.
De grvde i bagasjen vår, det var endel purk med hunder der, vile nesten tro det var et eller annet som på gikk.
Det rare med det hele var at 2 bekjente som hadde bilen, der meste parten av bagasjen lå, kom helt fint gjenom uten noe som helst stress i det hele tatt.

2 år siden fant jeg meg på danskebåten igjen.
Denne gangen med 7 gram grønt med.
Bare nå satt jeg i bilen med tre venner.
På vei ut av landet ble vi stoppet i tolen, jeg tenkt selvfølgelig pokker nå har de meg!!
Men til min positive overraskelse sto det ingen hunder å ventet på oss.
De ba oss om å komme ut av bilen.
Spurte om vi hadde noe våpen, narkotika, eller sprengstoff med oss, vi svarte selvfølgelig nei på alle punkter.
De åpnet pansere på bilen, og sa at vi måte åpne bagasjerommet, nå begynte panniken virkelig å slå in.
Så vi åpnet bagasjerommet, der ser jeg bagen men med der grøne i.
De graver skikkelig i bagasjerommet, men uten å ta noe ut?
Tenkte jeg, mens vi står å forklare at det er en snus boks de har funnet i hanskeromet.
Etter vi har fått klart det med snusen sier de at vi kan kjøre videre.

Når vi var tilbake i norge gikk allt supert, det var bare en purk som vile sjekke passene våre.
Så ble vi vist vekk fra bryggen.
Var på danskebåten nå i helgen og hadde med en 4gram, jeg kjempefint ingen kontroller