Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2214
hei.

Hadde igrunn bare et spørsmål å stille.

De fleste vet at heroin ofte blir omtalt som minus. Men jet vet mange som bruker minus å pluss bare som en betegnelse på hva stoffet gjør med kroppen din. Altså speed F.eks vil være pluss siden du får masse energi. Valium vil være minus siden man blir rolig av det.

noen meninger om hva som er rett, og/eller om jeg er helt på trynet hær?


beklager hvis dette har vært tatt opp før men prøvde å søke. men fant 9 sider med tråder å d ble for mye å lese igjennom for å finne noe spesefikt om dette.

takk på forhånd
Heroin blir kalt minus, men her bruker folk også "minus" som beroligene! men skjønner som oftes hva de mener i sammenhengen som de sier det
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
hehe ok, så man bruker det altså til begge. Og er enig i at i de fleste tilfellene så vil man skjønne hva det er snakk om
Jeg har aldri hørt Minus bli brukt om noe annet enn heroin, alt annet blir vel oftest kalt for "ned-dop".. Men det er sikkert forskjeller rundt om i landet, jeg vet om flere steder hvor hasj blit kalt "G", men jeg har aldri hørt noen si det i Oslo-området, utenom av innflyttere eller besøkende, og mange ville ikke skjønt hva du mente engang. Sier noen "minus" her i området regner jeg automatisk med at det er heroin det er snakk om.
Hvorfor ikke bare være litt internasjonale? "Uppers" og "downers" er da umulig å misforstå..? Eller er dette kanskje unødig anglofisering av det vakre norske språk?

edit: tastetrykkfeil...
Tror folk ser litt anderledes på deg hvis du sier du har fått på minus enn at du har f.eks. spist en valium.... 'uppers & downers' heter det