Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1339
Heey. har akuratt fått photoshop cs2 og er helt fersk.noen som har noen fete tips og triks? kan skifte farge på bestemte områder:P er vell det eneste eg kan til no:S
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
du kan begynne på http://www.good-tutorials.com
Helt merkelig at folk fortsetter å stille sånne spørsmål her..
"hvordan lager jeg nettsider"
"hvordan bruker jeg photoshop"

Det er ingen som gidder å lære deg photoshop i en post her på forumet,
utrolig rart at ingen greier å prøve selv, eller se på sider som har med
opplæring i photoshop å gjøre.

Dessuten kunne du jo søkt litt i forumet, siden det sikkert finnes hundre
poster om tips og triks i photoshop.

Mener ikke å flame deg, bare lei av å høre de samme spørsmåla her
om igjen og om igjen. Les noen tutorials for å komme igang i stede.

-coin
www.pixel2life.com synes jeg svært bra, de har neste den samme tutorialene som www.good-tutorials.com men også noen egne.
Sitat av englishman
Heey. har akuratt fått photoshop cs2 og er helt fersk.noen som har noen fete tips og triks? kan skifte farge på bestemte områder:P er vell det eneste eg kan til no:S
Vis hele sitatet...
Les Adobes dokumentasjon (F1)... Gjør de tutorialene som er der.

Den beste måten å lære seg "trix" på er å følge tutorials slavisk. Gjør de en tre fire ganger etter oppskriften, så begynner du å eksperimentere. Sørg for at du har en mus som går jevnt, godt humør og mange kopper med en god kaffe (eller te).
www.xg-design.net er en side for photoshop. mange bra tutorials der og
Insanitation er min side, og det er foreløpig kun én PS tutorial der, men flere kommer.
Jeg, en ærfaren photoshop bruker lærte det aller, aller meste av det jeg kan i dag på
www.good-tutorials.com
Hadde du giddi å søkt litt, så hadde du finni 73645943576 andre som har svart det samma på sånne tåpelige tråder som den du nettop lagde...


Sitat av redkite
www.xg-design.net er en side for photoshop. mange bra tutorials der og
Vis hele sitatet...
Edit:
Haha, jeg trodde først det sto xp-design i linken din, og ble med ett veldig sint
det er døfødt å bare sette seg ned og lære photoshop, det er det ingen som kan. Du må sette deg et mål, eller gjerne flere små mål av gangen. Ta f.eks et bilde du skal manipulere et annet ansikt på. Deretter tar du det derifra og setter deg mål og forandringer du vil gjøre med bilde. For ingen kan "lære deg" photoshop - du må lære selv etter behov
du, det finnes da strengt tatt videotutorials på DVD, der en herremann sitter og lærer deg photoshop, så det du påstår om at ingen kan lære deg photoshop er feil, unge mann.
joda, har selv DVD-tutorials på PC-en. Men han lærer ikke (selvfølgelig i relativ stand) av å sitte å se på DVD-er eller å lese blindt fra et forum, han er nødt til å jobbe med det. Det jeg mente var at gutten må jobbe med noe bestem, slik at han finner ut funksjonene og hvor og når de kan brukse.

For ingen kan lære deg photoshop helt uten videre - bare se på spørsmålene trådstarter kommer med. Tips og triks, tips og triks til hva da? Bruk masker, kjempetriks! Han kan selvsagt lære av videoer og internettekster, men hvor mye han husker av det er tvilsomt, så jeg kommer med forslag til studieteknikk. Men dette er jo selvfølgelig min subjektive mening. Unge mann.
hvordan resizer jeg et bilde fra stort til lite uten å tape masse kvalitet på det?
Du kan ikke gjøre et mindre bilde stort uten å tape kvalitet, funker ikke sånn

Foreslår at du bruker søke funksjonen etter tutorials her på NFF.
Tråden " http://www.freakforum.nu/forum/showt...shop+tutorials "
er det blant annet ganske godt med tutorials.
Hvis du har noe spørsmål er det vel bare poste her eller sende meg en pm

Foreslår at du tar mange tutorials, da lærer du fort hvordan photoshop funker, lykke til!
tenkte jeg skulle gjøre et stort bilde mindre
Da er det vel bare ta Image > Image Size og velge en mindre størrelse. Taper vel neppe noe kvalitet på å gjøre bildet mindre Kan evt. gjøre det for deg om du har lastet opp bildet ;p
Sitat av evolution
hvordan resizer jeg et bilde fra stort til lite uten å tape masse kvalitet på det?
Vis hele sitatet...
Dette kommer an på hvilket format vi snakker om. Det finnes flere "lossless"formater du kan vri å vende på til krampa tar deg uten at du vil tape kvalitet. .png og .tif er to slike formater.
.gif og .jpeg er to formater som ikke er slik, og det er blant de mest brukte på nettet.

Som mushy sa må du sette deg noen mål, og finne ut hvilken sti du vil følge. Photoshop kan brukes til mange ting. Noen nyttige for noen, totalt unyttige for andre. Du må finne ut hva du vil lage, og så lese deg fram, prøve og feile. I tillegg må du ha en god estetisk sans, som til dels er medfødt og langt ifra alle har en slik sans.

Enjoy!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I praksis er ikkje tap ved generering av thumbs et problem, sidan thumbs er dårlegare oppløysing på og dermed er tapet lite synlig

Ellers ville jo fila blitt like stor...
Takk hedning!

Jeg brukte gif, og da blei kvaliteten mye dårligere..

Men når jeg kommer hjem fra jobb prøver jeg png. eller tif. og håper på det beste!
Men når jeg forminser den i selve photoshop blir det bare crappy, før jeg lagrer den!