Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 9951
Hopps!
Snus holder seg vell bedre i kalt miljø. som i et kjøleskap?
Men hva med Tobakk, bedre å ha den i kjøl/frys?
vet ikke det, men vet at hvis tobakken din er tørr kan du leggge en skive agurk i så blir den gudd to gåo!
Sitat av ANANEBANANE
vet ikke det, men vet at hvis tobakken din er tørr kan du leggge en skive agurk i så blir den gudd to gåo!
Vis hele sitatet...
Særr.? :P Agurk? :S Kan jo ikke skade å teste. selv om jeg har mine tvilsomheter
å legge agurk i tobakken for å forhindre ut tørkelse fungerer, men jeg gjør det alldri for jeg kjenner at det forandre smaken litt, og da kjøper jeg heller en ny pakke enn å bruke den "gammle"..

men hvis det er innkjøpt fra utlandet og ikke en "åpnet" kan den godt ligge i 2 - 3 mnd før du kjenner forskjell på tobakken.. men jeg vet ikke om lengre enn det.. pga alldri hatt noe så lenge
Tørr tobakk er jævelig. Husker en gang når broren min kjøpte en pakke rullings, tobakken var helt tørr selv om den var helt ny. Han tok å spruta vann på den og putta den i frysern i noen min. Helt ok etter det. Snus har jeg ikke så mye erfaring med men har hørt at man kan putte en 50 øre i boksen så holder den seg bedre. Tror egentlig det bare er bullshit men.
Snus holder seg selvfølgelig best i et kjøleskap. En åpnet boks med porsjonssnus er tørr etter to-tre dager utenfor kjøleskap.
Snusen holder seg lenge over datostemplingen hvis man leggern på frys..men hvis du tenker på åpnet boks så legger jeg den i kjøleskapet hver natt,holder seg fint da
Hmm.. Ville tippe at tobakk(altså, ikke sigaretter. Siden tobakk er "fersk" og sigarettene er tørre som frøloffer uansett) holder seg lenger i frysa.
I hvert fall så er det alle de som handler mye tobakk på grense o.l gjør.
Det skal ikke lang tid i rom-temp før tobakk blir tørr!

Men ja, som andre her sier. Så funker det til en viss grad å fukte tørr tobakk også fryse den.
Jeg har gjort det maange ganger! =P Og det har så og si funket hver gang. Bortsett fra når tobakken har vært "knusk"tørr og smuldret så og si helt opp.

Snus er jo også en "ferskvare" som faktisk blir oppbevart i kjølere hvor enn du kjøper det.

Konklusjon: Snus og Tobakk + fryser = lenger holdbarhet!

Correct me if i'm wrong!

EDIT: Utdypning her og der
Sist endret av t0g; 14. november 2006 kl. 06:33.
Sitat av boohaze
å legge agurk i tobakken for å forhindre ut tørkelse fungerer, men jeg gjør det alldri for jeg kjenner at det forandre smaken litt, og da kjøper jeg heller en ny pakke enn å bruke den "gammle"..
Vis hele sitatet...
Min kjære bestefar sa, før han døde selvfølgelig, at under krigen brukte de å bytte en tynn potetskive i tobakken og dette skulle hjelpe bra for å få tobakken mindre tørr. Har selv forsøkt dette, og det funker, men i likhet med agurk setter dette en viss smak på det hele.

Nå er jeg selv sluttet å røyke og vet faktisk ikke hva det koster for en pakke tobakk, men jeg gjetter på rundt 150,- + moms, porto og CO2 avgift. Så en litt mindre god smak skulle vel egentlig være verd det?
Sitat av ANANEBANANE
vet ikke det, men vet at hvis tobakken din er tørr kan du leggge en skive agurk i så blir den gudd to gåo!
Vis hele sitatet...

Funker også med en potetskive.. Funker vel sikkert med alle grønnsaker osv.

Sry. Leste ikke..
Sist endret av Untraile; 14. november 2006 kl. 12:17.
Takk skal dere ha for svar
Da blir snusen og tobakken min liggende i kjøl fremmover hehe
Å fukte tobakken når den er tørr er nok smart ja. tjener inn noen kroner.
Men har prøvd å fukte snus med litt vann, kan ikke si at det funket bra :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Robin1705
Takk skal dere ha for svar
Da blir snusen og tobakken min liggende i kjøl fremmover hehe
Å fukte tobakken når den er tørr er nok smart ja. tjener inn noen kroner.
Men har prøvd å fukte snus med litt vann, kan ikke si at det funket bra :P
Vis hele sitatet...
To-tre dråper vatn, la det ligge eit par timer, også ta den fram igjen funker fint det Sørg for å riste godt slik at det blir blanda.

Du kan også prøve å ha oppi nokre dråper sprit. Det fordeler seg raskare, og gir litt anna smak.
Har hørt at man også kan legge en eplebit i tobbakspakka hvis den er tørr. Har aldri gjort det, men funker nok
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hvis snusen blir tørr så sett en potetbåt i den
Kanskje litt usaklig(?), men går vanlige sigaretter ut på dato?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Robin1705
Takk skal dere ha for svar
Da blir snusen og tobakken min liggende i kjøl fremmover hehe
Å fukte tobakken når den er tørr er nok smart ja. tjener inn noen kroner.
Men har prøvd å fukte snus med litt vann, kan ikke si at det funket bra :P
Vis hele sitatet...
når det kommer til tørr snus, så må du legge oppi en bit med potet og slenge den i kjøleskapet siden parfymeringen av snusen er såpass sterk så endres smaken heller ikke
Sitat av vidarlo
To-tre dråper vatn, la det ligge eit par timer, også ta den fram igjen funker fint det Sørg for å riste godt slik at det blir blanda.

Du kan også prøve å ha oppi nokre dråper sprit. Det fordeler seg raskare, og gir litt anna smak.
Vis hele sitatet...

Er det mulig og få så mye sprit blandet i spriten at man eventuelt kunne få sjekket alkoholnivået i en blodprøve? bare lurer