Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1263
Hei

Jeg har kjøpt ett domene navn+webhotell hos egoria.no (tidl bkmedia) hvem er det som eier det domene navnet? Er det mitt for alltid da eller? Kan jeg fritt flytte det domene navnet som det gjelder til hvem jeg måtte ønske?

mvh D
Du eier det så lenge du betaler for det.
Sitat av Octavarium
Du eier det så lenge du betaler for det.
Vis hele sitatet...
Hos mange små billig isp`er så eier du faktisk ikke domenet selv, der er det selskapet du kjøper web-hotell fra som eier det og betaler for det. Synes dette er dårlig. Vet ikke hvordan dette er hos en isp`en du bruker, men du kan jo prøve å ta et whois søk f.eks på http://www.geektools.com og se hvem som faktisk eier det.
Administrative Contact:
Egoria Online Services AS
Bjorn Ove Kristiansen (domains@egoria.no)
+1.55706440
Fax: +47.55327391
Postboks 219, Sentrum
Bergen, 5804
NO

Technical Contact:
Egoria Online Services AS
Bjorn Ove Kristiansen (domains@egoria.no)
+1.55706440
Fax: +47.55327391
Postboks 219, Sentrum
Bergen, 5804
NO

Registrant Contact:
Egoria Online Services AS
Bjorn Ove Kristiansen (domains@egoria.no)
+1.55706440
Fax: +47.55327391
Postboks 219, Sentrum
Bergen, 5804
NO
Sitat av DrD.O.C
Administrative Contact:
Egoria Online Services AS
Bjorn Ove Kristiansen (domains@egoria.no)
+1.55706440
Fax: +47.55327391
Postboks 219, Sentrum
Bergen, 5804
NO

Technical Contact:
Egoria Online Services AS
Bjorn Ove Kristiansen (domains@egoria.no)
+1.55706440
Fax: +47.55327391
Postboks 219, Sentrum
Bergen, 5804
NO

Registrant Contact:
Egoria Online Services AS
Bjorn Ove Kristiansen (domains@egoria.no)
+1.55706440
Fax: +47.55327391
Postboks 219, Sentrum
Bergen, 5804
NO
Vis hele sitatet...
Da er det ikke du som eier domenenavnet ser det ut til.
Hvordan kan jeg kjøpe det domene som det gjelder (er ett privat domene som jeg ikke har lyst å nevne her ) ?

Kan ikke kjøpe det hos f eks domeneshop, siden egoria/bkmedia er "eier" ser det ut til

mvh D
Snakk med Egoria? Det er jo du som har betalt for det?
Heisann

jada, har sendt mail til dem, men får vel kanskje ikke svar før over helga uansett, takker alle for god info

mvh

D

edit, fant dette hos egoria "Brukeren har eierretten til domenet!

Enkelte typer domenenavn, samt domenenavn registrert 2004 og tidligere, kan ha Egoria oppført som innehaver som standard. På forespørsel vil kunden uten kostnader kunne få endret dette, slik at kunden selv står som eier av domenet. Dette forutsetter naturligvis at alle fakturaer knyttet til kundeforholdet er oppgjort."

da er det vel meg da som er eier? har betalt alt
Sist endret av DrD.O.C; 4. november 2006 kl. 17:37.
Sitat av DrD.O.C
da er det vel meg da som er eier? har betalt alt
Vis hele sitatet...
Jepp, da burde du bli eier av domenet.
Er jo en fordel at noen står som eier for deg da, hvis du skal kjøre litt "liberale" greier.
Men poenget er att jeg vil eie det domene, og har tenkt å flytte det til servemyweb.com der jeg har ett annet domene.

Siden jeg ikke er så veldig dyktig på å lage websider,så har cpanel hos servemyweb en "lokkende" deal for meg, direkte installasjon av forum/gjeste bok osv.

Men det kan jo være att noen her har annet syn på servemyweb? Erfaringer tas imot med takk

mvh D
ServeMyWeb er et godt valg