Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1282
Jeg vet at det er mange tråder om dette her på forumet, jeg har gravd og gravd men har ikke funnet en skikkelig "step by step sette opp din egen cs server"

Jeg snakker ikke om Dedicated server men allt annet... en kamerat av meg hadde brukt noe som hete standalone eller noe men mer husker jeg ikke, dette er jeg ganske sikker på kan bli nyttig for mange ivrige Cs spillere....
Last ned dedicated server fra Steam Powered og fyr opp. Er ikke værre en det. Jeg antar det er til Windows siden du ikke sier noe annet; og jeg tviler på at du er særlig dreven på *nix.
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=373795

Du får det ikke mer Step by Step enn dette tror jeg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hey, er det noen som vet hvordan man legger til feks. Fy_Buzzkill eller Fy_bridgearena på en Steam Source Dedicated server???
Sist endret av isars; 27. mai 2007 kl. 14:49.
Du må kopiere maps fra /counter-strike source/cstrike/maps/ til /source dedicated server/cstrike/maps/.
Dårlig ordning spør du meg.
Sist endret av TanteSpiker; 27. mai 2007 kl. 15:19.
Takker mange ganger, har hørt det var langt mere komplisert, men dette var jo gjort på noen sekunder! 1000 Takk for Hintet xD
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har dedicatet server men ingen kan komme inn det står server don't respons, hva kan jeg gjør med det?
Jeg har Modem og netgear router. ISP: Telia sonera.

ingen som vet?
Jeg har åpna 3 porter som det står på portforward men der står det at jeg f.eks må skrive inn 192.168.0.4 men det går ikke jeg må skrive inn 192.168.1.4. og det er kun den porten der som funker til utorrent:S noe annet jeg kan gjør?

ingen som vet?
Sitat av FaLcOn
jeg må skrive inn 192.168.1.4. og det er kun den porten der som funker til utorrent:S
Vis hele sitatet...
192.168.XXX.XXX er ikke en port. Det er en lokal ip på nettverket ditt. Mest sansynlig din pc, siden du sa den virket for Utorrent. Asso la meg forklare hva port forwarding er:

Når du åpner en port / porter, må du fortelle hvor porten(e) skal ende. F.eks :

Port "13744" Skal Åpnes til En pc på nettverket med lokal ip : "192.168.1.4".

I Ditt tillfelle : La oss si at CSSedicated Server trenger port "9944"
Så må du si til modemet ditt at port "9944" skal være åpen til "192.168.1.4".


Gå på www.portforward.com å finn ut hvilke porter CSS:Server'n trenger. Så åpner du porter TIL DIN lokal ip. vet du ikke lokal ip'n din, Gå på START - Kjør / Run - skriv: cmd og trykk enter. Da skal det sprette opp en svart rute. Skriv inn: ipconfig og let etter
IP ADDRESS. Til høyre for den er din LOKALE ip.
Sitat av fiNk
Gå på www.portforward.com å finn ut hvilke porter CSS:Server'n trenger.
Vis hele sitatet...
Det finns bare til Counter Strike der (1.6) og jeg har prøvd alle de å åpna men det funka heller ikke:`\

Men takk for hjelpen ihvertfall
DU har vel ikke tilfeldighvis IP telefoni, eller en switch / hub?

Ifyes : så må du forwarde alle sammen.
Sist endret av fiNk; 23. februar 2008 kl. 00:31.
Sitat av fiNk
DU har vel ikke tilfeldighvis IP telefoni, eller en switch / hub?

Ifyes : så må du forwarde alle sammen.
Vis hele sitatet...

ip telefonihvordan forwarder jeg alle sammen?
Sist endret av FaLcOn; 23. februar 2008 kl. 00:55.
Sitat av FaLcOn
ip telefonihvordan forwarder jeg alle sammen?
Vis hele sitatet...

Da må du forwarde ip telefoni boksen også. Du må gjøre på den akuratt som du gjorde på modemet ditt.. Hvordan du finner ip til den boksen uten å koble deg rett i den, er utenfor min kunnskap, men jeg har self startet en tråd om dette for LLOOOONNGGG ago her, så besøk profilen min å sjekk der.


( Me had the same problem )
Sitat av fiNk
Da må du forwarde ip telefoni boksen også. Du må gjøre på den akuratt som du gjorde på modemet ditt.. Hvordan du finner ip til den boksen uten å koble deg rett i den, er utenfor min kunnskap, men jeg har self startet en tråd om dette for LLOOOONNGGG ago her, så besøk profilen min å sjekk der.


( Me had the same problem )
Vis hele sitatet...

men du jeg har ingen box til ip telfonien routeren er den boxen jeg fikk med
Ah. Tele2? En stor grå boks?
Sitat av fiNk
Ah. Tele2? En stor grå boks?
Vis hele sitatet...

Nei. MegaPhone heter det. Jeg har kun modemet til ISP min (telia) og routeren jeg fikk med megaphone det er en netgear WGR614v7.