Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1295
To bilder jeg tok da jeg var i Vesterålen med madammen på sensommeren.
Jeg har beskåret og redigert litt på begge bildene.

Spor:
http://img89.imageshack.us/img89/6024/dscf2092mi6.th.jpg
ISO160, 1/750sec, 10.70mm, f/7.0
Fujifilm FinePix S5000


Hav:
http://img224.imageshack.us/img224/2221/dscf2118lg1.th.jpg
ISO160, 1/900sec, 5.70mm, f/8.0
Fujifilm FinePix S5000


Konstruktiv kritikk og generelle tilbakemeldinger- kjør på!
På første bildet føler jeg at du burde flyttet kameraet ned mot høyre, får å få med mer av utsikten og mindre av det klippfisk stilaset eller hva det nå enn er.
Noe av det samme gjelder det andre bildet, men der ville jeg gått litt lenger frem får å få med mer av fjellet og mindre av stilaset. Ellers fikk jeg en stille og tidløs stemning av å se på bildene. Likte meget godt måten sanden var brudt opp på første bildet. Koselig å se på, men ikke prikkfritt. Keep up the good work.
Likte bilde to, fikk ganske feelingen fra lost med sanden i gresset, og det grønnlige vannet ved stranden. Fin horisontlinje, men kanskje du skulle fått med litt mer av husken (der hvor tauet er festet?).

På bilde en ser jeg at det står en person foran disse fiskestativene. Du har ikke redigert henne inn, har du? Det ser litt rart ut i mine øyne, hadde det vært meg skulle du tatt vekk hele personen bak. Skal du på død og liv ha en person bak der, ville jeg valgt en annen farge på beltet enn hvitt, og fått mer lys på håret slik at det ble mer synlig.
En ting jeg lurer på: Det som er gjort med sanden i forgrunnen, er det steiner, eller er det sand som er formet slik?

Alt i alt likte jeg bildene veldig godt, hadde du hatt et annerledes antrekk på personen som var litt Lost-inspirert kunne det nesten vært en reklame for den serien.
På det andre bildet så det på en måte ut som om hu jenta var klippet inn i bildet.
Synes du har knipsa mer bilder enn å tatt bilder. sorry min mening, også synes jeg det ble litt mye elementer og rot i det første bildet. Det andre bildet var litt merkelig med tanke på at jenta ser ut som er klippa inn ved hjelp av photoshop..
Takk for gode tilbakemeldinger!
Hun jenta er ikke klippet inn, hva gjør at du synes det ser slik ut?

Ellers har jeg prøvd å fokusere på komposisjonen på bildene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Likte bilde 2, jeg..

Kan ikke noe om iso og sånt noe, så je kan bare si hva jeg personlig synes.
Det første jeg tenkte når jeg så bilde 2 var at hu jenta var limt inn, så når jeg stirra på det en stund vble jeg usikker.
Det første bildet er veldig rotete, jeg finner ikke helt noe å hvile øynene på, og stort sett gir det meg lite eller ingen ting. Det andre bildet, derimot, er veldig fint komponert, rimelig bra eksponert og det gir et veldig eksotisk inntrykk. Fjellene i bakgrunnen, den lyse sanden og alt i det hele gjør det veldig fint.