Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6669
Om jeg f.eks før har sniffet en del over tid, kommer hodet noen gang til å bli bedre eller er hodet ødelagt for alltid?
Sist endret av Mullah; 23. oktober 2006 kl. 01:28.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Røyke, sniffe eller sprøyte - det er rusmisbruk med konsekvenser uansett hvordan du gjør det. Først må du fortelle oss hva du har sniffet, for ikke å snakke om hva du generelt stapper i deg.

Personlig tror jeg du er en lost case.
Sist endret av Mullah; 23. oktober 2006 kl. 01:30.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
"Løsemiddelskade kan ikke helbredes - bare unngås"

Helt enkelt sagt ødelegger vel løsemidler celler i hjernen som ikke kan fornyes/bygges opp igjen.
Sist endret av z0p; 23. oktober 2006 kl. 01:33.
Langvarig sniffing kan iallefall føre til svinn av hjernesubstans eller cerebral atrofi om du vil. Det høres jo ganske ekkelt ut da, og denne hjernesubstasen har nok ikke tenkt seg tilbake igjen. Om det er bensin du har sniffet så kan blyforgiftning skape adferdsforandringer som heller ikke går bort med det første.
Så svaret på spørsmålet ditt blir nok at hodet mest sannsynlig har pådratt seg uhelbredelige skader i en eller annen grad, men uansett kan det være greit og ikke forverre de skadene.
Sist endret av Sot-Jo; 23. oktober 2006 kl. 01:40. Grunn: Skriveleif
Marokk's Avatar
Trådstarter
Bensin og lightergass.
Så nå er hodet mitt ødelagt for alltid og ingen vei tilbake?
For jeg kan ikke klare og leve med disse skadene.
Jeg var helt uvitende om Narkotika generelt og rus når jeg prøvde sniffing første gangen. Og nå forstår jeg virkelig hvor dumt og farlig bensin er.(Har gjort det lenge og)
Sist endret av Marokk; 23. oktober 2006 kl. 01:58.
Kan du kanskje beskrive skadene litt?
Alt håp er aldri ute!
Snakk med noen som kan hjelpe deg. Mitt tips er å gå til fastlegen din. Forklar problemene dine og hør hva han anbefaler. Slike folk er der for å hjelpe oss. Kankje han kan henvise deg videre...

Når det er sagt er vel snffing noe av det værst man kan drive på med... Det er derfor det bare er unger som driver med sniffing. De som er eldre forstår hvor skadelig det er og holder seg langt unna!
Sist endret av Halalgeir; 23. oktober 2006 kl. 02:03.
Marokk's Avatar
Trådstarter
Nei hjelper ikke med noe leger,barnevern,bup, osv lignende.
De har ganske enkelt fucket opp livet mitt en god del.

Jeg er bare ikke den jeg var før.
Nå er jeg bare stille, vet ikke hva jeg skal si, klarer ikke føre en samtale. Klarer ikke finne på noe morsomt.
Når jeg for eks møter en venn jeg ikke har møtt på lenge så bare svarer jeg på det den personen sier. sier ikke noe spesielle greier for vet ikke hva jeg skal si.
Så jeg bare går i en verden for meg selv omtrent.
Jeg klarer ikke prate omtrent for all pratinga blir loking uansett.
Og jeg har lagt merke til lenge at jeg har dårlig hukkomelse men igår gikk det over streken.
Skulle poppe 2 popcorn. Så mikrobølgeovnen er oppe på kjleskapet, så jeg går hen til kjøleskapet og åpner det og ser rett fram så plutselig bare står jeg der som en dum idiot. rett etter gjør jeg samme feilen og glemmer mikrobølgeovnen :S
Kan leve med hukkomelsen. Men jeg har ikke personlighet for og si det sånn lenger.
Leste noe om her en plass om at personligheten gror under oppveksten, men personligheten blir annerledes vis oppveksten ikke er den beste.
Så det kan godt hende noe av det er derfra.

Men jeg kan bare ikke leve sånn her lenger. Hele livet er bare en dass for og si det sånn..
Jeg forstod det før det var for sent....
Sist endret av Marokk; 23. oktober 2006 kl. 02:11.
Du skriver da helt fint så du kan ikke være helt ødelagt. Kan det være det at du kanskje bekymrer deg litt for mye? eller er det virkelig så ille som du skal ha det til? Er det lenge siden du slutta med sniffinga? Vil anbefale deg og oppsøke lege hvis det virkelig er et problem for deg. Nekter å tro at legen er ute etter å fucke opp livet ditt. Og hvis livet ditt allerede er ødelagt av skadene, hva har du å tape?
Sitat av Marokk
Så jeg bare går i en verden for meg selv omtrent.
Jeg klarer ikke prate omtrent for all pratinga blir loking uansett.
Og jeg har lagt merke til lenge at jeg har dårlig hukkomelse men igår gikk det over streken.
Skulle poppe 2 popcorn. Så mikrobølgeovnen er oppe på kjleskapet, så jeg går hen til kjøleskapet og åpner det og ser rett fram så plutselig bare står jeg der som en dum idiot. rett etter gjør jeg samme feilen og glemmer mikrobølgeovnen :S
Kan leve med hukkomelsen. Men jeg har ikke personlighet for og si det sånn lenger.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg igjen i alt som står over, og jeg har bare prøvd hasj og alkohol.
Kanskje det kan komme av for lite søvn?
Marokk's Avatar
Trådstarter
Dere har sikkert lagt merke til at innleggene mine er litt smårotete.
Jeg bekymrer meg kanskje litt for mye ja. Jeg tenker hele tiden og dete r på det livet jeg har hatt og hvordan fremtiden min blir. det tenker jeg på konstant.
Sluttet ifjor før vinteren egentlig, men har sniffet en gang iblant frem til litt før sommeren som må ha vært min siste gang.
Ble så fascinert etter hvert og for fikk så sabla sinnsykt med hallusjoner så jeg elsket jo denne drømmetilværelsen ganske godt og.
Ble avhengi på det ifjor sommer Da jeg begynte og sniffe for jeg syns det var deilig og gøy. Men etter hvert gjorde jeg det pga de depresjonene jeg hadde.
Legene fucker ikke opp.Livet mitt er på en måte ganske rotete nå. Går ikke på skole, er ute av samfunnet. Og går ikke akkurat med så mange "Normale" Ungdommer.
Går ikke med narkisser heller.
Går bare med noen få kamerater.
Jeg føler meg ikke så god lenger pga jeg ikke klarer og føre en samtale eller klare og fortelle om noe så derfor får jeg aldri ny dame eller nye venenr. Eller får sikkert nye venner men dame blir det vanskelig med.
Men det jeg vil er at jeg Kan fortelle historier , og prate normalt, og føre en normal samtale i ett sosialt samfunn.
Det er ødelagt ja. Men jeg vil rette opp i det hvis det er mulighet. Men mulighet er det ike hvis jeg aldri vil få tilbake noe av det jeg hadde der før jeg sniffet.

Men BUP leger fucker opp(Barn og ungdom psykologisk polyklinikk eller noe)

Petterøes3000:
Det kan godt hende faktisk!
For det siste halve året er da jeg ikke har klart og ført særlige samtaler.
Jeg tokk store doser hver dag med sovepiller som jeg skaffet på ulovlig vis hver dag.
Måtte ha store mengder for og sove og har brukt så mye sovepiller at jeg har ødelagt søvnen min.
Sist endret av Marokk; 23. oktober 2006 kl. 02:36.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du tenker for mye. For lite kuk og baller

Mye er jo ren og skjær innstilling. Man må jobbe for å oppnå det man vil..
Ellers er det veldig mange enkle ting som kan gjøres. Mye sol, frisk luft, mosjon og et godt kosthold er jo veldig viktig. Forandring i hverdagen kan utrette mye. Som nevt er også søvn veldig viktig.Du virker veldig negativ? hvorfor det? Jobb med holdningene dine kamerat.

Bekymringer gjør deg bare bekymra, så drit i de.

Om en skade ikke kan helbredes, er det alltid en løsning. Om du mister en fot, bruker du den andre. Mister du begge, går du på henda. Det viktigste er bare å gjøre det med et stort smil.

Uten å gå for mye i detaljer kan andre deler av hjerenen brukes til å utføre de operasjoner som før ble utført i de skadede sektorene
Hmm, hukomelsen mitt var helt forjævli etter et misbruk med gall... Og jeg tenkte for mye nå jeg sluttet, ble nesten slik at hodet hyper.

Du har holdt på med andre ting enn sniffing?

Uansett, ta deg en pause, lang pause. Det kan ta litt tid, men ikke kom til konklusjoner enda..
Det er normalt å oppleve slike tilstander som du nevner, ivertfall viss du har drevet med andre ting enn hasj, og sniffing er vell en av di tinga som vil henge lengst igjen. Så ta det med ro, og ikke tenkt så jævli mye på det, ikke morsomt du går med slike tanker når det er det eneste som går gjennom hodet ditt... Begynn å tren, finn på noe som opptar deg så du får andre ting å tenke på.

Blir det ikke betre med tia så ville jeg undersøkt det hoss lege, men ha tålmodighet pga det kan ta tid.
Og du skriver ikke så rotete så du vil ha det til, har sett folk som skriver mye værre. Kanskje inkludert meg, men er så jævli trøtt nå så jeg tar meg lov å skrive som ei h*re for øyeblikket..
Sist endret av sneipen; 23. oktober 2006 kl. 03:22.
Marokk's Avatar
Trådstarter
Var blandingsmisbruker før så tokk det som var og få untat noe heroin og sånne ting.
Men Livet mitt er ganske ødelagt fra før av pga oppveksten min og det som har skjedd de siste åra har jo splitta familien min helt.
Jeg har kun 2 ordentlige venner og noen venner og sånne by venner som jeg møter for og prate med men det er blitt mindre av det i det siste.
Jeg har egentlig en del venner men de er fra før. går ikke med de lenger men prøver og slå av en prat hvis e møter de men det blir ikke store praten.
Har kanskje vært litt annerledes enn de andre vanlige norske ungdommene så har vel jeg skilt meg ut på en liten måte.

Og alt er bare kaos i hodet mitt.
Føler at jeg ikke kan klare noe før jeg får personligheten min tilbake.
Jeg er ganske negativ for tiden ja. Det er fordi hele oppveksten min har vært en fiasko. Har hatt og har den beste støtte fra familien i alle år Og vi har vært en veldig god familie helt til 8-9 klasse.
Så når jeg tenker tilbake så har alt vært en fiasko. Jeg kan ikke legge dette bak meg og begynne på nytt. Hvertfall ikke før jeg har fått personligheten tilbake. Vil aldri få det perfekt, men kan få det mye bedre hvis jeg får tilbake det jeg hadde i hodet før jeg begynte og eksperimintere med ting.

Jeg har ett problem om at jeg sovner i 3-4-5 tiden og våkner opp ca 2-3 timer senere bare sånn pluitselig. hver morgen. Og da tar jeg noen trekk og så våkner jegg opp rundt 3 tia på dagen.
Har dårlig søvn.
Og livet er meningsløst for min del. Jeg har ikke noe mening i livet. Livet bare går sinn gang uten mening.

I noen perioder så kommer jeg opp. Men jeg går ned igjen uansett. Begge gangene jeg har dreve på med trening så har jeg gått opp, men er nå helt nede igjen.
Sist endret av Marokk; 23. oktober 2006 kl. 03:26.
Prøv å begynn med noe du liker, som f.eks ta bilder å redigere dem litt eller begynne med en trening som du sa, men ikke slutte. Og bare ligge unna rusmidler.
Som sagt tidligere tror jeg det ville vært smart å gå til fastlegen din å få snakket ut.
.
Marokk's Avatar
Trådstarter
Hmm.
får se hva jeg klarer.
Men vil jeg noen gang få reparert hjernecellene mine? Eller hvertfall få de gradvis tilbake hvis jeg slutter og ruser meg i tillegg?
Hvem vet? Men den som vet ville jeg gjerne hørt det fra.
Skal begynne og småtrene litt armhevinger igjen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tror ikke du er så veldig skadet at det gjør noe, er nok heller det at et massivt rusmisbruk føkker opp veldig mye for folk, f.eks. sosiale egenskaper i mange tilfeller. Slutt å "ruse" deg, bare det at du bruker det ordet sier at du har helt feile holdninger, og antakeligvis også helt galt forbruk - så ja, slutt, og ting blir nesten garantert mye bedre. Hodet har godt av en pause...
Det skal ikke massivt bruk til for at sniffing av løsemidler skal ta skade. Det finnes folk som prøver en "normal" dose 1 gang, og allt går til helvette. Hodet klikker, da er det ikke snakk om at du glemmer ting, eller får vondt i skallen, momentant grønnsaks modus. Du må ligge i respirator.
Hold dere vekke fra løsemiddelstoffer ass :S det er noe av det verste som finnes.

Keep it clean smoke and fly :P
Sitat av Marokk
Om jeg f.eks før har sniffet en del over tid, kommer hodet noen gang til å bli bedre eller er hodet ødelagt for alltid?
Vis hele sitatet...
Tja, jeg har i hvertfall alltid hatt litt problemer spesiellt med tall og person navn etter jeg dønka som 15-16 åring. Det er nå 20 år siden, og jeg kan ikke akkurat si at jeg er blitt noe "skarpere" på de områdene.
Så en løsemiddelskade er nok oftest permanent. Ikke det at det skaper noen problemer for meg i hverdagen, men det kunne kanskje gjort det for andre?

Jeg anser meg selv som en oppegående person, og er flink med praktiske ting og tekniske løsninger osv. Så logikken er det ikke noen problem med, det er kun tall som kan være "tunge" å få med seg.

Så dersom spm ditt var ment som om det er "ok" å dønke, så vil jeg si Nei. Det er ikke ok. Du får skader, enten mindre eller større. Hvor mye det vil "hemme" deg i hverdagen fremover i livet er det ingen som kan gi deg svar på. Men så er det vel også en av de farligste rusene du kan bruke også, da linjen mellom rus og død ofte er syltynn, avhengig av hva du ruser deg på.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hovedproblemet ditt er jo at du syter sånn. Ingenting blir bedre av å syte.
Sitat av Slafsen
Det skal ikke massivt bruk til for at sniffing av løsemidler skal ta skade. Det finnes folk som prøver en "normal" dose 1 gang, og allt går til helvette. Hodet klikker, da er det ikke snakk om at du glemmer ting, eller får vondt i skallen, momentant grønnsaks modus. Du må ligge i respirator.
Hold dere vekke fra løsemiddelstoffer ass :S det er noe av det verste som finnes.

Keep it clean smoke and fly :P
Vis hele sitatet...
Viss man tar skade av det første gang så er det oksygenmangel.


Marrok: Du sier at du ikke kan glemme fortiden, men du må ikke bli styrt av den.
Og ta en dag om gangen. Men viss det er så slit så ville jeg tatt en tur til legen og prøvt å fått noen piller. Tror ikke det skal være så stort problem viss du sier du prøver å slutte med ''stoff'' og har\får angst osv. Eller er det slik at de sender deg til psykolog osv?


Må bare spør, hva tid merket du at du forandret deg? Og hvordan har du reagert tidligere når du har vært nølteren?
Sitat av z0p
"Løsemiddelskade kan ikke helbredes - bare unngås"

Helt enkelt sagt ødelegger vel løsemidler celler i hjernen som ikke kan fornyes/bygges opp igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg vet alt om det, når jeg var liten bajsing så boffa vi en del bensin og sniffa klorofom for fun, merker nå i ettertid at jeg har blitt "slapp" av det.. Typ: Småstammer når jeg skal forklare noe til ukjente folk også har jeg fått dårlig hukommelse som gjennspeiler seg i dårlig konsentrasjon..

jeg kan ikke konstaterer at alt dette kommer fra løsemidler men hva ellers liksom..

Min mening : Hold dere unna løsmidler..
Marokk's Avatar
Trådstarter
Sitat av sneipen
Marrok: Du sier at du ikke kan glemme fortiden, men du må ikke bli styrt av den.
Og ta en dag om gangen. Men viss det er så slit så ville jeg tatt en tur til legen og prøvt å fått noen piller. Tror ikke det skal være så stort problem viss du sier du prøver å slutte med ''stoff'' og har\får angst osv. Eller er det slik at de sender deg til psykolog osv?


Må bare spør, hva tid merket du at du forandret deg? Og hvordan har du reagert tidligere når du har vært nølteren?
Vis hele sitatet...
Fortiden kan jeg ikke glemme. Det går ikke. Men jeg blir styrt av fortiden uansett virker det som.
De sender meg til psykolog. Og alle psykologer fucker bare mere opp for meg.
Jeg får ikke piller før jeg har gitt en ren urinprøve. Men det vil jeg ikke gi.
Jeg begynte i begynnelsen av fjor sommerferie, Merket at jeg ble annerledes etter under 1-2 måneder.
Men det er nå i de siste 2-3 månedene det har vært verst - uten at jeg har rørt løsemidler.
Virker som jeg blir mer ødelagt i hode for hver dag som går.

Det er nå i det siste hukommelsen er blitt helt dau.
.
Når jeg tenker meg om, så var jeg "fin" i sommer. Altså en del bedre enn nå. Men det er nå etter sommerferien slutta at jeg kjenner at jeg sliter med meg selv og hodet mitt.

Jeg har hatt en ganske grei barndom. Men alt ble forstyrra når jeg fylte 12-13 år. Klarte meg igjennom alt sammen greit helt til slutten av 9 klasse. Og så gikk det bare utfor etter jeg prøvde bensin.
Jeg har noen oppturer i året der jeg føler meg vel og bra. Men de varer ikke lengre enn litt over en måned så er jeg nede igjen.'
Men det er nå etter sommerferien det har vært verst, selvom jeg ikke har sniffet.

Dette blir vel kanskje litt privat men.

Akkurat nå er jeg bare i en fortapt verden uten mål og mening. Går ikke på skole, ikke noe aktiviteter. Ingenting.
Skal "Prøve og ta skolen neste år". Men da må jeg ha tilbake noe av det jeg hadde før der for at det skal fungere.
Men egentlig så er fortiden min fiasko og jeg kan ikke rette opp i det og ikke noe jeg kan gjøre med det.(?)

Vil bare ha personligheten tilbake og klare og si noe fornuftig. Det eneste som kommer ut av kjeften min er filosofering nesten.

Så da må jeg leve med disse skadene for alltid.
jeg tror du bekymrer deg for mye jeg... jeg å har hatt mye erfaring med sniffing å bup å alt det der... har fått høre hele livet at jeg er gal... mamma sa "du er syk i hue gutten min.... hvis du ikke er det vill jeg aldri mer snakke med deg, for da er du gal" bup/barnevern har sagt jeg har adferdsproblemer, konsentrasjonsproblemer, personlighetsforstyrrelser, å di sa hele tiden jeg var psykisk syk++....
men selfølgelig hvis noen sier sånne ting så mye så tror man det selv til slutt... gikk rundt å tenka på d hele tiden... tenka "er jeg gal" for alt jeg gjorde... det blei værre å værre bare da... tok mye speed, å følte det blei enda værre, men så slutta jeg med speed da, å røyka noe heftige grønne budds, å tenkte at jeg er jo faen ikke gal jeg... hue går ikke bare i stykker... en mor som sier sånne ting til ungen sin beviser vell mer at hun er gal da, å det kan stemme litt... hun har dratt meg inn til alle innstuttisjoner å psykologer hun har finni, men jeg har ikke sagt et ord mens hun var der, men hun snakka som en foss... tror det var hun som trengte psykolog, men måtte bruke meg for å gå dit eller noe....

man blir gal av å tro man er gal... ikke tenk på det, så går det over... det er bare hue ditt som blir forrvirra hvis du går rundt å tror du er gal....

jeg fikk skikkelig angst å fikk vondt i hjerte å beina igjen en helg sånn som jeg får etter for mye greier... beina blei helt blå... men så var d en som sa: ta å slapp av da... hjerte stopper ikke vøttu,.. det sitter i hue ditt...
å når jeg ikke tenka mer på d, å ikke annspente meg så mye så merka jeg ingen ting....

jeg har trappa ned all bruk nå, å hue mitt er ikke ødelagt det hvertfall... eller litt treig i hue etter jeg røyker mye, men det går over det vettu ikke vær redd bare ikke ta mye pepper... det kan virkelig ødelegge... men det føler meg ikke gal etter det heller jeg da, men har jo slutta me d å da...
hurkommelsen min er ikke som før da.. den er litt "av/på" når jeg er trøtt,sliten,sulten, eller bare dritt lei så funker den ikke... da blir jeg skikkelig forvirra, men det er viktig me søvn å mat da så går d bra

hvis du slutter å bekymre deg går alt over... hue slutter ikke bare å funke vettu

en ting til som fikk meg til å tro jeg var gal var at psykeatrisk avdeling post 2 sa at jeg måtte være forskiktig med å ta amfetamin, fordi hele slekta til pappa (som jeg ikke vet hvem er, men dreper han hvis jeg finner han) var psykisksyke i hue, alkoholikere å narkiser... hele slekta til mamma er alkoholikerer, søstra mi er narkis... hva er oddsen for at jeg blir gal da? hehe... føkk ass... men uansett hvor mye piss leger å psykolger sier om deg, så må du finne det ut selv vettu... di vet ikke hvem du er eller hva du tenker å hva som fåregår oppi hue ditt selv om di snakker me deg 1 time....
alle sa jeg sleit så jævli å ikke kom til å klare meg, å mamma sa jeg var på stadie me rottene i kloakken :S ( skjønte ikke den helt jeg heller, men.. hmm...) men jeg er jo faen meg den eneste i hele jævla slekta mi som har fullført en utdanning da greit jeg strøyk halle skolen,hele livet, men mangla bare 1 fag det siste året, å da fikk jeg god orden å oppførsel for 1. gang så jeg klarte meg jo jeg... man blir ikke galere enn man gjør det til selv

bare tenk at du ikke er gal... tenk at du skal faen meg klare det jævla forpulte livet, å vise værden at du faen ikke er så mongolid i hue som di tror... ( d tenka jeg)

alt går bra vettu
z0p sier det. Du må bedre holdningene dine. Innse at det er fortsatt håp, og ikke se så svart på alt. Du har hukommelsesproblemer og er ikke lenger i stand til å føre en samtale, ok. Hukommelsen er garantert pga. løsemidlene, men jeg kan nesten love deg at personlighetsforandringen har røtter i at du føler deg miserabel og underlegen.

Fastlege, som flere har nevnt, er IKKE en dårlig idé! Samme hva du måtte ha i mot det offentlige/private helsesystemet, så er de her for en ting; å hjelpe deg. Det er mange leger som har spesialisert seg på løsemiddelskader, som garantert kan hjelpe deg. Opp med haka, møt venner og tenk på noe annet enn hvor fælt du har det. Hvorfor vil du ikke gi en ren urinprøve? Det er ikke en dritt synd på deg hvis du ikke er mottagelig for hjelp! Gå nykter en stund, lever ei ren pisseprøve slik at du kan få stilt rett diagnose, og ta i mot hjelpa de tilbyr deg. Fortiden kan du lære å mestre ved hjelp av en psykolog. Du trenger bare være mottakelig for hjelpen de har å tilby.

Å ja, hold deg unne løsemidler fra nå av. Det er faen ikke bra i det hele tatt.
Sist endret av Hedges; 24. oktober 2006 kl. 02:11.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg tror vi har klart å lokalisere problemet ditt, og jeg tror det fleste av oss er enige i at det ikke er all bensinen du drakk. Tias, z0p og Bjølg fanga essense og vi enda langt utenfor noe som helst rusmiddel-relatert og gikk langt inn i whinete barneverns unger - som har plasser som klara-klok å henvende seg til, og oppfordres til dette!
Sist endret av Mullah; 24. oktober 2006 kl. 02:20.