Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1415
Her kan du legge ut dem bildene du syns ble ganske bra!

Kan godt legge ut noen tutorials også!
her er ihvertfall noen jeg har lagd..

kan legge ut tutorials til dem om ønske : ))

en sigg jeg har laget
Google skrift på etternavnet mitt
Sigg jeg lagde til en kompis
Sånn animasjon på et bilde: p
En ting jeg akkurat har kagd, vet ikke hva det skal forestille, men syns den ble litt kul^^,
Matrix lignende bilde
Vil gjerne ha noen komentarer på bildene, men om det bare skal være sånn "å de var skikkelig stygge" så trenger dere ikke si noe, si helle hva jeg kan gjøre for å få dem bedre: )

Jeg er nesten nybegynner, så dere ikke tror jeg er helt skikkelig dårlig!
Har du brukt XG-design sin matrix turtorial?
Virker for meg som om du ikke akkurat har lagt så mye jobb på det.

Bildene ser litt enkle ut liksom.
Sitat av mrgeforce
Har du brukt XG-design sin matrix turtorial?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg gjorde nok det : p

Sitat av Swordfish
Virker for meg som om du ikke akkurat har lagt så mye jobb på det.

Bildene ser litt enkle ut liksom.
Vis hele sitatet...
Ja, veit dem er i enkleste laget, men jeg skulle bare prøve meg frem..skojnner jo selv at dem ikke er spesielt bra lagd: p
Jeg tipper du nettopp har lastet ned og cracket Photoshop, og snuset opp masse tutorials på nettet.

Tror du kan gjøre deg litt mer kjent med Photoshop og øve deg litt mer før du poster ting her.

Alle må jo begynne et sted, men kanskje holde ting litt for seg selv når man er i eksprimenteringsfasen.
Bilde 1 og 3: Ser ut som du er en flittig bruker av Clouds-filteret i Photoshop.
Bilde 5: Ser ut som om du også synes det er stas med lens flares
Bilde 2: Ser ikke helt hva som er spesielt med dette.
Bilde 4: Joda...
Bilde 6: Dette var helt greit, forutsatt at du har laget det selv.

Tips: Ikke bruk alle klisjefiltrene, men prøv å lære deg hvordan du bruker de mer avanserte funksjonene i PS. Finnes hauger av tutorials for dette hvis du bruker det du har bilde av i Bilde 2.

Lykke til!
Bra bilder men du kan bedre.. Legg litt mer arbeid og utforsk alt i Photoshop..

Tips: www.good-tutorials.com
Bilde 3 er vel Clouds + Lightning + Invert
Martix bildet er altfor intenst etter min mening! må være litt mindre lysende og brede farger.
Matrix tutorial:
http://www.eyesondesign.net/pshop/ma...ext_effect.htm
http://www.tutorialized.com/tutorial...ext-Effect/531
Foreslår den siste der, med litt mindre intensitet på fargene

Bare fortsett å lek deg med tutorials, prøv å kombiner noen av dem, så lærer du fort hva photoshop går ut på.
vel jeg kan ikke mye bedre selv så jeg syntes det var bra

har bare et spørsmål, hvordan fikk du til animasjon?
Brukte vel Adobe ImageReady tror jeg som ofte (alltid?) kommer med Photoshop cs2.

Syns det ser ut som er du er veldig glad i filter>clouds. Blir litt enkelt og kjedelig.
Var ikke så glad i fargene, men det er kanskje bare meg?
Noen tutorials så blir du nok bedre.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Nøkkelordet til å lage noe bra i photoshop er "Toturials". Les les les les. Når du har forstått hvor mye du kan gjøre på enkle måter så bruk programmet å lag noe selv.

Enig i helgefar sine kommentarer. Bilde 5 for eksempel. Man tar svart og gult så kan man tegne to streker med det på "det nye dokumentet" så tar man en "Cloud" filter, en "hvor det skal vere lysest filter" og en lens flare som også er filter å flytter lens flare'en oppi ett hjørne og vips så har man det der.

Kjedlig med masse filter, det blir alt for enkelt.
Sist endret av Alphanio; 25. oktober 2006 kl. 15:53.
ok...får bare lese litt tutorials selv da
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hellu : )

Jeg er skikkelig SKIKKELIG nybegynner i photoshop. Theh! Også lurte jeg på om det var noen smartinger der ute som kan forklare meg på en fornuftig måte, HVORDAN man forandrer hårfargen til en person i photoshop? Jeg bruker imageready foreløpig, er ikke så skilled. Skal forandre en blondine til å bli en brunette.
Marker -> klipp ut -> Lim inn -> Ctrl U (Huk av for Colorize)

Det vil i gjøre fargeendringer på håret ganke simplet. Evt. kan du overlaye en farge og kjøre på med opacity. Vet ikke hvordan det er med ImageReady da det primært er et program for å endre småting i og se på bilder. Funker vel ganske likt som Acrobat Reader.

Jeg ser ikke helt poenget med tråden. Er jo bare masse tull. Ikke noe som er 5% ferdig en gang. Virker ikke som om personen som lagde tråden har lagt noen tanker i produktet. For å være helt ærlig så er du faktisk før stadiet nybegynner. En nybegynner har skjønt programmets potensiale og hva det er designet for men mangler erfaring for å utnytte det til dets fulle potensiale. Photoshop er primært et fotoredigering-/manipuleringsprogram.
Ikke for å reklamere men, designsiden.com har et veldig bra forum for photoshop.

er selv webdesigner så får legge ut mitt siste verk

http://bildr.no/image/18567.jpeg
Var slitsomt å lese teksten på det bildet du linket til der OoM.. Ville valgt en lysere bakgrunn eller lysere skriftfarge.
skriften var litt lik bakgrunnsfargen, ellers ganske stilig