Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1156
Mitt firma skal ha nye nettsider. Hele nettsiden er relativt komplett og vil være på flere tusen sider, eksklusive linkindex, firmaregistrering, glossary osv..
Ønsket er å bygge på såkalte opensource løsninger.

Nå har jeg lest i flere dager og søkt meg grønn på google..
Så jeg prøver å sanke inn noen meninger her. Husk at siden skal være proffesjonell og den må være enkel å manøvre. Sånn tålig i alle fall..

Hvilken CMS løsning er best (Har sett litt på drupal, joomla, xoops, e107 (eller nå hva den het..) Har lest på forum og det er tydligvis delte meninger. Men jeg har sett på linkene til de som diskuterer og de sitter selv med nettsider som ligner på vanlige standardblogger uten design. Det er jo ikke dette jeg er ute etter.
Drupal sine hovedsider virker ikke for øyeblikket i IE og noen norsksupport side eller forum med aktive diskusjoner om dette er visst vanskelig å finne...

Jeg har sett på webshop løsninger og falt for CubeCart og satte i gang med denne.. MEN så har jeg sett alle fasilitetene på OsCommerce og ZenShop og ble jammen litt i tvil

Trenger også en linkindex, og fant skalinks.. Noen som har prøvd dette?

Er takknemmelig for alle svar..
1. Det heter "Hvilket CMS".

2. Skal løsningen være gratis eller vil dere betale for videreutvikling av et eksisterende design, og evt. i hvilken prisklasse.

3. Vil anbefale deg å ta en titt på norske Ez, www.ez.no. Det kan kanskje være et system som omfatter de krav og forhåpninger du har, men noen kroner må uansett inn i profesjonell lisens og utvikling av eget design (fra templates).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Trash2000
men noen kroner må uansett inn i profesjonell lisens og utvikling av eget design (fra templates).
Vis hele sitatet...
Kvifor properitary lisens? Du treng ikkje redistrubuere endringane, og dermed kan du modifisere alt du vil under GPL. Kan heller ikkje tenket meg god grunn til å ikkje publisere eventuelle endringer...

Kort sagt: du har veldig få fordeler med properitær lisens.
Sitat av vidarlo
Kvifor properitary lisens? Du treng ikkje redistrubuere endringane, og dermed kan du modifisere alt du vil under GPL. Kan heller ikkje tenket meg god grunn til å ikkje publisere eventuelle endringer...

Kort sagt: du har veldig få fordeler med properitær lisens.
Vis hele sitatet...
Eeeeh. Fordelen er vel rett og slett at firmaer som bruker penger på endringer ikke alltid har like gode motiver som dere åpen kode guruer. Hvorfor publisere kode på utvidelser og endringer av kode, slik at konkurrenter og andre kan ta i bruk samme løsninger?

Er gode grunner til at Ez har lagt opp forretningsstrategien slik de har gjort, og det viser seg sikkert igjen mtp. at store bedrifter som bruker Ez har lisensierte utgaver. Supporten er blant annet en viktig del av lisensen.
Trådstarter
5 0
Å starte firma i dag koster flesk.. Vi har gjort alt det vi har gjort til nå selv, og unngått å låne penger. Uten egenkapital er det ikke mulighet for å kjøpe løsninger. Så vi vil designe og sette opp alt selv. Vi har folk i teamet som er råe både på design og utvikling (faglærte og med bred erfaring. Hvorfor vi da ikke gjør alt selv? Pga tidsnød. Men det er vanskelig å finne HVILKET cms som er det beste GRATIS alternativet Har allerede en ganske komplett løsning som er bygget fra bunnen av i asp, men etter serverbytte krasjet sidene.
Pga muligheter innen php, som vi ikke har med asp ønsker vi å bygge nye sider med mange tilleggsmoduler.


Når ting begynner å gå, og vi har fått ferdig en del ting, vil pengene også komme. Og planen er å bruke alle penger som kommer inn på å utvikle videre og evt kjøpe rettigheter, lisenser osv.. Et sted må vi alle starte... og det går da an å komme langt med innsats og viljestyrke. Ikke alt trenger å kjøpes for penger med en gang... (heldigvis)

PS: ezPublish bruker så og si alle våre konkurrenter.. så vi ønsker IKKE å slenge oss på bølgen og benytte samme løsning.
Sitat av traxijets
PS: ezPublish bruker så og si alle våre konkurrenter.. så vi ønsker IKKE å slenge oss på bølgen og benytte samme løsning.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Får dere trur dere blir "wannabes"? Hmm.

Sjekk ut www.hotscripts.com, dere finner garantert noe der.
http://www.opensourcecms.com/ prøv alle og bare finn et du liker...
Jeg har laget et par sider i Mambo (opphavet til Joomla). Denne finnes også i eCommerce Edition, hvis du trenger webshop. Jeg har riktignok ikke brukt sistnevnte i utstrakt grad, så den kan jeg ikke uttale meg noe særlig om.

Mambo kan i alle fall designes akkurat slik du vil ha den, så den må ikke nødvendigvis se ut som en standard blogg. Det finnes også et lass moduler og påbygningsmuligheter til denne, og du kan jo skrive egne hvis du gidder. Er relativt greit å lage design til hvis man begynner i riktig ende. Og er også ganske logisk oppbygd og ikke alt for vanskelig å sette seg inn i.

sjekk http://www.mamboserver.com/ for mer info og demo av sider og adminpanel (dette er standard installasjon uten ekstramoduler).

Lykke til med jakten!