Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3187
Vet det er blitt tatt opp mange ganger før, men som en nybegynner sliter jeg med å få til diverse ting. Problemet mitt er at jeg har fått en bærbar data, som jeg har tilgang til en begrenset bruker. Har ikke admin passordet.
Har prøvd å bruke et slags program man brenner på cd og booter datamaskinen med. Skjønte ikke så mye av det greiene innpå der. Trodde jeg fikk det til helt til jeg starta maskinen på nytt og skulle prøve det nye passordet. Da gikk det ikke.
Så jeg lurer på om det er noen andre slags metoder for dette her. altså finne admin passordet for en nybegynner. ( noe som helst funker uten at maskinen blir ødelagt )

Mvh Cantwo
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Om du ikke har peiling på hva du driver med når du bruker password recovery programmer, tror jeg du skal gi opp.
Ellers er søkefunksjonen her ganske kjekk. Pluss google
Trådstarter
56 5
Sitat av Magisk
Om du ikke har peiling på hva du driver med når du bruker password recovery programmer, tror jeg du skal gi opp.
Ellers er søkefunksjonen her ganske kjekk. Pluss google
Vis hele sitatet...
Ok, brukte ikke password recovery, men passor bytter som er blitt nevnt i andre tråder.
Men samma får det være, fiksa det alikevel.
mulig at Start - kjør - "cmd" "net user admin mamma" funker når man er begrenset?
pwdump fungerer fint, men da må du cracke passordet som du enkelt gjør i cain. Finn deg en fin guide du En annen ting kan være og starte i sikkermodus. Da kan det hende at du blir automatisk pålogget som administrator
Sist endret av dejay; 8. oktober 2006 kl. 22:13.
alternativt så kan du prøve å cracke passordet på www.rainbowcrack-online.com (koster penger)
last ned en av de mange SAM crackerne på en annen data...så starter du dataen med en oppstartsdiskett for en versjon av win som er litt gammal (95/98) da får du en dos versjon opp så skriver du "copy %systemroot%\system32\config\SAM (her skriver du en stasjonsbokstav til f.eks en usb stick)" og trykker enter...så tar du med deg SAM databasen hjem og dekrypterer denne med et av de mange programmene....dette funker også ved oppstart av linux...installer en mini versjon av linux på en cd eller lignende og enkelt nok kopier SAM fra config i system32.
Last ned en Live CD, td Knoppix. Deretter booter du fra CD'en du har brent ditroen ut på. Deretter finner du HD'en, og lokaliserer SAM filen. Kopier SAM filen / filene fra mappa, og ut til en ekstern enhet, td floppy, eller en minnepinn. Deretter cracker du hash filene du nå har fått tak i. Selv anbefaler jeg et program som heter Cain.

Nå kjører ikke jeg Windows, men du finner dem en plass her:
C : \ Windows \ system32 \ Config \
Sist endret av sh33p; 12. oktober 2006 kl. 21:54.
På linken under vil du bli SYSTEM og kan da gjøre hva du vill...
http://gemproject.spaces.live.com/blog/cns!C1929B510428FBAF!315.entry

Kos deg
Men, pwdump funker ikke som guest. noen som vet om noe annet man kan bruke inne i windows for å dumpe sam fila som guest/begrenset tilgang?
Du får ikke hentet SAM-fila så lenge Windows kjører.

Edit: sh33p: Men så var det å dumpe SAM-fila han spurte etter.
Sist endret av klovnen_; 13. oktober 2006 kl. 20:04.
Sitat av Izor
Men, pwdump funker ikke som guest. noen som vet om noe annet man kan bruke inne i windows for å dumpe sam fila som guest/begrenset tilgang?
Vis hele sitatet...

Vet ikke om det funker, men har du prøvd Cain?

klovnen_: Nei, men Cain cracker SAM filene medan du er logget inn på XP.
Sist endret av sh33p; 13. oktober 2006 kl. 19:35.
ja jeg vil bare ha ut infoen, cracke den gjør jeg "selv" ...men problemet er at jeg ikke har admin account.