Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 9122
Whiplash: Tror ikke du får noe som helst ut av å spørre lege/apoteker, foruten et sterkt råd om å la være å ta dem.

Alternativt kan du prøve å finne noen som er villige til å teste for deg. Ellers ville jeg brukt en av de sidene på nettet hvor folk diskuterer og anmelder online-apoteker. Du finner raskt ut om det du har brukt leverer brukbare varer.
Synes det er litt merkelig at du hadde guts til å bestille noe uten å være 100% sikker på mulige legale konsekvenser, for så å trekke deg når de kom

Hvis du er i så sterk tvil, kast dem.
Trådstarter
35 2
He,he .Guts til å bestille er nå en ting.Leste regelverket og fant ut at sjangsen for rettslig trøbbel var minimal.En annen ting er jo produktet. Hadde forventet en litt mer "seriøs" innpakning og ett pakningsvedlegg. Sikkert nok av "prøvekaniner":-),men det vil jo ikke gi svar på langtidsvirkning.
Fant en side der de diskuterer online-salg,men har sefølgelig rotet bort linken.........
Noen som hvet om en slik side?
Mest sansynlig er det vel safe.Ville jo vert dårlig butikk å selge piller som folk blir syke av. Det står "for eksport only" på pakken,samt dato prod og best før. Jeg får gruble litt.Er jævli skeptisk til å dytte i meg ting jeg ikke vet hva er.Fant en side som selger vanlige somadril,men det koster 450 dollar for 100 og det er litt i dyreste laget.................
De som har de til 140 dollar ,vil ikke sende til Norge:-(
spankingguru
Worner's Avatar
Du kan også se etter Mio Relax. Det er den spanske utgaven og funker helt utmerket.
Trådstarter
35 2
Er det den spanske utgaven av sommisser altså?Kan de anbefales? :-)
spankingguru
Worner's Avatar
Ja de fungerer veldig bra. Pleier å kjøpe med meg masse av de når jeg er i spania. Det er sikkert noen andre her som også har prøvd de og kan bekrefte at de fungerer bra.

http://www.247-pharmacy.com/buy/mio-relax.php

Det er den første linken jeg fant på google. Vet ikke åssen det er å bestille herfra, men du ser jo ialelfall åssen de ser ut. Inneholder akkurat det samme som de norske
Sist endret av Worner; 21. oktober 2006 kl. 13:16.
Trådstarter
35 2
Hoppet i det og prøvde en av "postordrepillene". Funket akkurat som somadrilen. Er i livet enda og kan ikke merke noen bivirkninger hittils:-)
Men om jeg plutselig skulle begynne å like fotball eller om jeg skriver noe merkelige beskjeder her,så gi meg en lyd.Så lover jeg og slute å ta de:-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
mottok idag brev fra posten med, "melding om ankommet ufortollet sending".

pakken inneholder yohimbe, noen med erfaring som kan gi en kommentar?
bør jeg gi posten fortollingsfullmakt og håpe det beste, eller nekte all bekjentskap til pakken?
Få pakken returnert, yohimbe er reseptpliktig.
Rart det ikke sto noe om det på lappen din.
Hva skjedde med muligheten til å fortolle selv?
det sto ikke noe om det på lappen fordi de ikke har åpnet den enda vil jeg tro. siden posten ber om fullmakt til å åpne.

sto at jeg også kunne fortolle selv, men da vil de sikkert se innholdet i pakken ved tollstasjonen? jeg får vel ikke bare dra derfra med pakken uåpnet, og kun vise frem en faktura?
et enkelt søk på google ga meg denne linken: http://www.topformula.com/sexstimulerande/35.html

her kan man bestille yohimbe. noen som vet om det er mulig å få kjøpt i Sverige?

nytt spm: Hvilke meds kan man kjøpe reseptfritt på apoteket i Sverige som er reseptbelagt i Norge?

utenom koffein piller(Koffein Recip) for det er allerede på handle lista

edit: Hvor kan jeg få tak i dette?
Sist endret av naiSt; 16. november 2006 kl. 02:16.
Hei igjen! den 15. November sendte jeg epost til privatfortolling-at-posten.no om at jeg ikke var interessert i å fortolle en pakke jeg ikke visste hva var blabla(inkl ref-nr osv). Glemte dessverre lagre den i sendte elementer, så jeg hadde hatt noe å henvise til posten.

Idag så fikk jeg nytt brev fra Posten, "purring 20/11 sendingen er åpnet. Innhold: legemiddel. returdato: 28.11.2006"

siden de har åpnet og klassifisert ville de vel sagt fra om det var noe spesielt med den? er det sånn at de ikke kan/bryr seg hva det er? virker som om jeg bare kan vente til 28.11 så blir den sendt i retur.. noen vært i lignende situasjon?
Prøvde å bestille meg noen steroider på nett selv. Kom i små pakker. Kom igjennom det meste bortsett fra 10 ampuller winstrol. Da fikk jeg en liten telefon fra sheriffen og et forelegg på 2000. Er det noe forskjell på å bestille det enn legemidler som er klassifisert som narkotika. Er vel ikke noe forskjell i "straff" på diazepam eller somadril, er det?
diazepam går som narkotika...
så du fikk en telefon etter at du prøvde å fortolle? eller var sheriffen første som tok kontakt med deg?
Sitat av coz
så du fikk en telefon etter at du prøvde å fortolle? eller var sheriffen første som tok kontakt med deg?
Vis hele sitatet...

Saken er at alt ble sendt i små pakker fra Portogal. Var aldri noe spørsmål om fortolling. De som jeg fikk var det bare skrevet ett navn på en privat avsender på baksiden og sendt til meg i små konvolutter. Burde vel egentlig nektet for at jeg hadde noe kjennskap til det og ikke skjønne hvorfor noen skulle ville sende meg noe sånt. Men det ble jo bare ett par lapper i smell..

Sitat av Worner
diazepam går som narkotika...
Vis hele sitatet...
Er ikke somadril klassifisert som narkotika?
nope. se etter virkestoffer selv på narkotika lista: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...0630-0008.html

stoffet i somadril heter carisoprodol
snart en uke siden pakken ble åpnet av posten nå, enda ikke fått tlf av noen sheriffer. tror jeg satser på fortolling, og claimer pakken. den inneholder 'NVE stacker'(uten efedrin), derfor jeg er litt skeptisk :P
Leser med interresse deres innlegg om privat import av legemidler.
Tenkte jeg kunne gi noen tips:

1: Det er forskjell på import av medisin i posten og det å ta med seg medisiner etter å ha vært i utlandet på reise/ferie.
Import av medisiner via post, bestillt på internett, har blant annet den regelen om kun fra EØS medlemsland.
Les gjerne Legemiddelverkets regler: Regler
Legg merke til at tollvesenet kan kreve legeattest/resept hvis legemiddelet er reseptpliktig i norge.

2: Det er ikke lov å importere medisin som står listet på Narkotikalisten.
Les gjerne Narkotikalisten her:
Narkoliste
NB: Husk at stoffer på denne listen er virkningstoffer. Disse har gjerne engelske/latinske navn som er forskjellige fra våre. Eks: Rohypnol = Flunitrazepam eller Flunitrazepamum. Husk også at stoffer som er basert på stoffer på narkotikalisten kan være ulovlig. (les narkotikalisten nøye)

Så var det praksisen da:

Negativt
Først og fremst så må du huske på at du ofte gjerne betaler med kredittkort og legger da igjen en haug med info som myndigheter rundt omkring kan få tak i.
Husk også at tollvesenet og politiet ikke nødvendigvis er så dumme som man kan like å tro. Dvs at når du lykkelig og glad henter ut pakken på postkontoret eller i postkassen kan bli overraskende taklet av 5-6 voldsfikserte tjenestemenn, evt etter at du har kastet i deg en neve snop og er klar for byen/smertelindring.

Positivt
Det kommer tusenvis av brev og pakker over grensa vår hver eneste dag. Dette tilsier at mye flyter uhindret gjennom nåløyet. Hvis du får pakken som ett brev og prisen (inkludert portoen!!) er under 200 kr går den gjerne rett igjennom og inn i postkassa di.
Hvis forsendelsens verdi (inkludert porto!!) er over 200 kr og under 1000 kr kan du selv fortolle denne før pakken i det hele tatt ankommer norge og toll lager (feks posten).
Dette gjør du via tollvesenets TVINN system. (du må få deg brukern og pass..)
Dette fikser du her:
TVINN

Kreativitet
Kreativitet og research kan skaffe deg meget gode medisiner med samme virkning som disse som er registrert i narkotikalisten. Research er også veldig viktig da priser på medisin varierer enormt, spesielt sett i forhold til di priser vi er vant med fra apotek (billig faktisk). Prisene i feks USA er skyhøye har jeg fått erfaring med, men kan også være billigere. Generiske medisiner er billigere en merke medisiner som med alt annet, og der kan det hende at man ender opp med medisinene i billige papp brett uten noen pakningsvedlegg. Husk også reglene som sier at via post, kun fra EØS land. Hvis du satser på at det går bra og tingene går igjennom uten åpning kan du jo selvfølgelig drite i den EØS reglen (prøv da å hold deg under 200 kr grensa uansett).

Noen eksempler på "lovlige" medisiner fra ett Online EØS Apotek:
Ikke bry dere så mye om frakta her da dere finner sikkert Apotek der dette er gratis.
Navn i parantes er virkningstoff!
Somadril 350mg (karisoprodol) 100stk 140£ + 25£ Flyfrakt 305 kr i norge
Formigran 50mg (triptan) 10stk 199£ + 25£ Flyfrakt selges ikke i norge
Maxalt 10mg (rizatriptanbenzoat) 6stk 269£ + 25£ Flyfrakt 397 kr i norge
Zomig 2.5mg (zolmitriptan) 6stk 199£ + 25£ Flyfrakt 310 kr i norge
Vis hele sitatet...
Som dere ser er prisene svært forskjellig fra det vi er vant med så vær kritisk.

Lykke til med lidelser og slikt, håper dette kan svare på en del spørsmål.

Morten
Generelt bør man ikke kjøpe slike ting over internett hvis man virkelig har en lidelse. Spør fastlegen om PTSD lykkepiller, ikke de vanlige lykkepillene man får utskrevet.