Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 4970
UNZ UNZ

Her er en låt som jeg og en kompis laga til TG06, kom aldri til finalen.

Ønsker kritikk fra folk, hva synes dere?
Hva som helst av tips fra folk som har peiling på sjangeren (o.l.).

Forresten, dette er trance ja?

Skål
- helk
Kan vel kalles trance det her ja Forventa meg en fjortis-dance-sang med masse lysestemmer som gjentok det samme temaet hele veien:P
Dere har vært flinke.. ikke det at trance er verdens mest avanserte musikksjanger, men dere klarte det bra fordet.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg savner bass. Jeg vil sprenges bort av bass!

Men ellers; Dette var jo kos. Til og med jeg som ikke vanligvis liker denne typen musikk kan jo lett høre på det. ^^
Sist endret av Mullah; 5. oktober 2006 kl. 18:26.
Hva er dette laget i ?
Pent, men savner bass her og ..
Veldig god og behagelig trancelåt.
Men jeg vil ha det som Mullah, litt mer trøkk hadde ikke gjort noe 8)
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Hm, kanskje bassen ikke er av det største laget ..

Kom på en ting når det gjelder oppbygning, lengde og alt slikt ..
Dette er versjonen jeg leverte inn på TG, og den kan ikke være mer enn 4:00 lang, noe som jeg kom på kort tid før tidsfristen gikk ut.
Så det ble litt hurtigredigering .. låta kan jo lett bli mye lengere.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg hadde likt det om den var lenger, ja.
Hmm.. Nå er jeg 80's metal fan, men en trancelåt en gang i blant skader ikke Likte igrunnen denne, og til dere som ikke syns det er bra nok bass: Dere har tydeligvis ikke bra nok anlegg.. Kjenner bassen down the spine to where it tickles =D

Edit: *høre en gang til*
Sist endret av hedningen; 5. oktober 2006 kl. 18:52.
Jeg får god bass her og jeg har greit anlegg.

00:00-00:31
Syns det gikk litt fort i introen, den kunne godt vært trukket ut og bygget mer sakte opp mot det raske tempoet til basstrommen. Hører og en skarptromme loop i bakgrunnen som kunne blitt høyere opp mot breakpoint, kanskje opp til at den tar det meste av fokuset. Bassen hadde jeg spart til 00:31

etter 00:31
Hører to claps men den ene ødelegger rytmen litt for min del, hadde holdt med den som holder taktet.

Hadde og gjort seg med litt vokal, gjerne en kvinnestemme... med effekter selvfølgelig
Bassen blir litt for høy der basstrommen slår, Det fungerer greit når det er full trøkk men ikke hele tiden, spesiellt ikke under oppbyggningen fra de rolige partiene.

Slakt nok?
ikke det verste jeg har hørt
stilig låt
jeg syns den var drit bra jeg!
Jeg må nesten si meg enig i at du bør ha litt mer kraft i kickeren...
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Vet ikke helt om jeg er helt enig at den trenger mer bass jeg, i mine ører er den ganske god.

Rolig, behagelig og bra sang..!
Sist endret av mkey; 5. oktober 2006 kl. 19:35.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kjempebra jobbet, kan være anlegget mitt, men jeg synest bassen var akkurat bra nok.
Den var jo dritfet da!

Jeg digger egentlig all musikk, men hører for lite på trance. Det ble jeg minnet på nå!
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Det varmer.

k-f-j, ja, oppbygning og sånt nevnte jeg i en post litt lenger ned.
Jeg leter som en gal etter den fila nå, skal gjøre om mye på oppbygning, lengde osv.
Edit: Fant, en litt gammel versjon dog .. ikke helt som den mp3en der, men skal nok gå bra.


Bassen er litt vanskelig, som du ser. Halvparten sier mer, halvparten sier OK.
Tror ikke det blir noe vokal på denne låta, men muligens på den neste .. dette prosjektet skal jeg fortsette på.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Tr1pp3r
Hva er dette laget i ?
Vis hele sitatet...
Lurer jeg på og
Bra sang forresten, men kunne som sagt vært litt lenger
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Jobber med den akkurat nå. Holder på med litt omstrukturering ..
Bassen skal jeg også sjekke ut.


Sangen er laget i Reason, ingen midi-brett, tegnet for hånd.
For de som ikke vet det så har helk laget en _nydelig_ innføring i Reason : http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=53789

Så vet dere hva program han bruker.
Ps: Mycket bra.
Bruker bare Leafdrums, VirtualDj og Audacity for tiden... Gleder meg til ny Pc som takler Reason.
Kubasen kan vente, sammen med fruityloons....

savner og `Full mix` i Cooledit....for så ta mp3'en inn i virtual igjen.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Mener jeg hørte denne hos deg på TG...
Uansett, veldig bra musikk. Satt å hørte gjennom trancen jeg har på pcen nå og slettet etter hvert pga. sugen kvalitet. Denne var et lyspungt
Gleder meg til oppdatert versjon.
Hører på en siste gang før jeg tar kvelden
Du har ikke noe annet arbeid du ville være så snill å dele med oss?
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Dette er nok eneste låta jeg har på dette prosjektet.
Har laget noe annet og, for en god stund siden .. begynner vel å bli 1-2 år siden, Isopor heter det og jeg har ingen av låtene lenger. Rota bort.

k-f-j, skal spare til ny PC så jeg kan kjøre Cubase + en million VSTer jeg.

Kommer ny versjon i morgen, trøtt nå. Sove.
Liker låta, mer chill enn trance.
Flott bass, kicker kan ødelegge en god melodi : o
- så ikke tenk tanken engang

ps; kan bli litt mye av raske vendinger til annet i sangen.
for raske og enkle løsninger på enkelte overganger.

Men for en herlig melodi, gleder meg til å høre mer.


Props
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Anti, stemmer nok det ja. Var noen av dere som hørte den på TG.

Jobbet som sagt litt med den i går kveld.
Neu:

Du får meg til å smelte helk <3
Tja, er fin grunnmur - men trenger vesentlige forandringer om dette skal være utgivelsesmateriale.

Beaten trenger rework - den er for bløt og tykk, den må være renere i lyden og hardere. Den clap-lyden ville jeg funnet et annet sample på, ikke en clap, men gjerne en mørk og diskré clash.

Åpenbare claps som dette høres veldig ut som standard build, og får ihvertfall meg til å få litt avsmak med en gang.

Melodien er fin, synthene kan du gjerne eksperimentere litt mer med, variere litt mer med.

Basslinjen som sviver i bakgrunnen ville jeg muligens gjort litt mørkere og grovere - det som er med trance er at hver eneste synth skal være så bra at den alene kunne vært en låt. Det er det du må få til med basslinjen her, gjør den rivende bra som enslig synth, kombiner den så med resten av låten. Da tenker jeg på å gjøre den mer klar, mørk, og litt mer brumlende om du forstår.

Gjør noe med hihatsene og, de er rett og slett kjedelige, kast inn litt fete perkusjoner.

Du er flink på rolige partier, det er noe av det jeg liker med dine produksjoner. Men du må gjøre noen vesentlige endringer på endel av elementene i låten her.

Bra jobba så langt ihvertfall
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Aaaah, Tierra <3


Flott, ting jeg ikke har tenkt over der ja .. men hører det godt når du nevner det.
Skal ta meg en prat med kompisen min og sette i gang med disse låtene igjen.

Notert!
Men husk også, et sant kunstnerisk geni vet når man skal slutte å pirke.
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Haha, Asca as.

Geni? Nu vel.
Pirke? Nu vel, er ikke akkurat pirking som skal til. Beaten er noe romlete, som Tierra sier, trenger en remake.

Jeg og Asca testet det på et litt større anlegg, da var basstromma sø høy at den bare slukte alt av lyd.
Hvordan bør man gjøre dette? Hvordan vet man at nivåene er "rette"?
må si dette var en deilig sang hørt den på repeat et par ganger nå og klarer ikke slutte
Var en utrolig fin trance sang ja, Prøv å få laget mere, for dette er bra!
Nice sang, men litt for streng compressor/maximizer under de delene med ordentlige loops osv.
Blir liksom litt for "berg-og-dalbane"-dynamikk enkelte steder, men ellers nice låt
LIkte denne sinnsykt godt.. Bra jobba...
Dette var jo en temmlig bra sang! Var god flyt i den osv Bra jobba! Ikke no mer du har lyst å dele med oss? :P
Har forresten en sang en kompis av meg laga for en tid tilbake Personlig synes jeg den er ganske fet Vet ikke helt om han vil jeg skal legge den ut her men gjør d forde..

kan laste den ned her: http://www.speedyshare.com/578592997.html
I like turtles
Skyfex's Avatar
Ahh.. Nais. Det meste som kaller seg Trance i disse dager er stort sett møkk. Beste jeg har hørt på lenge
Det er vel heller at mange kaller den grusomme sjangeren 'dance' for trance

Pen sang forresten, og remixen tok den bare til nye høyder Synes klappingen høres litt enkel ut, men det er etter min smak :P
Låta her overraska meg positivt! Var veldig bra Fortsett å lag sånn musikk aaaa?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Du lager sannelig bra musikk Helk.
Den nye versjonen høres bedre ut, vet ikke hvorfor siden jeg kan fint lite om slikt, men den høres bedre ut. Høydepungtene tar mer av og hele sangen høres mer gjennomført ut.
Og som jeg sa tidligere, denne sangen er virkelig en av de bedre i samlingen min.

Om du har flere prosjekter gående ønsker i allefall jeg å høre dem.
Nå har jeg hatt den låta på hue i over et døgn. Sinnsykt bra spør du meg Har du noen andre like fengende låter på lager? Uansett! Keep up the good work
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Lær å lese poster.
Har ikke flere låter på dette prosjektet, nei. Men det kommer(!)

Takker for ros.
Beaten skal som sagt gjøres om, klappelyden skal byttes ut.
Mer "perc" skal også legges på.
Har ikke noe særlig peiling på komponering osv, og jeg har bare hørt sangen på de crappy pc høyttalerne mine, så jeg har ikke noe særlig tips å komme med.
Men for all del, ikke legg til noen stemmer eller annet skvip i sangene, sånn som noen nevnte tidligere! Det ødelegger bare alt! De feteste sangene er de som bare har en fet melodi og masse bass... uten vokal!

Digget sangen ass, den var drit fet! Lov meg at hvis du lager noen fler, så legger du de ut!
stein bra!!!
Bra sang elsker den..
må innrømme at trance bryr meg midt i rævskjegget, men sangen var sikkert ikke så ille
Likte den sangen ganske godt
Du får det ihvertfall til iforhold til andre folk. Men hva var det du og kameraten din delte på? Lagde han melodien, og du lagde Rytme? (eller omvendt)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Detter er vikelig noe jeg vil kalle Trance, mye bedre and de såklate "trance" sangene hos Hard Dance Mania *Host* HOuse/Dance*
Sitat av helk
UNZ UNZ

Her er en låt som jeg og en kompis laga til TG06, kom aldri til finalen.

Ønsker kritikk fra folk, hva synes dere?
Hva som helst av tips fra folk som har peiling på sjangeren (o.l.).

Forresten, dette er trance ja?

Skål
- helk
Vis hele sitatet...

Svinga dette.Bass ok men GRUNN bass mangla(dirrende metall plate)