Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1608
Jeg kjøpte meg wow-spillet for en stund siden, lagde konto og prøvde ut spillet en gang. Siden har jeg ikke brukt det..

Og så merket jeg at det var trukket 200 kr her en dag fra visa-kortet mitt, og det nettopp fra wow!
Sååh..har de lov til å gjøre sånt ? Eller betyr dette at noen har lånt kortet mitt til sitt wow? Mistenker litt det så..hehe..
Tasta du inn kontoinfo og sånn under installasjonen? Nå er det godt over et år siden jeg har spilt wow, men jeg mener da å huske at man må oppgi en betalingsform for å kunne spille...
Sitat av ivioyner
Tasta du inn kontoinfo og sånn under installasjonen? Nå er det godt over et år siden jeg har spilt wow, men jeg mener da å huske at man må oppgi en betalingsform for å kunne spille...
Vis hele sitatet...
MEner jeg betalte for første mnd ja..med visaet. Men det er jo lenge siden, og de har ikke trukket meg for noe penger i mellomtiden. bare nå denne mnd.
Litt rart at de bare kan trekke kontoen når de vil isåfall..
Det stemmer at man må angi betalingsform; f.eks betaling hver mnd, hver 3. mnd etc.
Her er forklaringen: Du har registrert kort info på wow og har ikke avbrutt betalingen. Det kan du gjøre ved å gå inn på www.wow-europe.com og logge deg inn. Du bare tar "cancel subscription".
Sitat av Incubo
MEner jeg betalte for første mnd ja..med visaet. Men det er jo lenge siden, og de har ikke trukket meg for noe penger i mellomtiden. bare nå denne mnd.
Litt rart at de bare kan trekke kontoen når de vil isåfall..
Vis hele sitatet...
Første måneden er vel gratis (?), tror du heller valgte å betale for månedlig subscription eller noe, og så trakk den det når du var tom for gratis spilletid.
Sitat av |fatman|
Det stemmer at man må angi betalingsform; f.eks betaling hver mnd, hver 3. mnd etc.
Vis hele sitatet...
Skal man ikke isåfall godkjenne det på noen måte?
Jeg har glemt mitt brukernavn og passord, så var inne på siden deres å skrev inn mailen min, og de sier at den mailen er ikke registrert nå..
Så da har jeg jo et problem? Har jo ikke en konto å spille fra, heller ikke mulighet til å stoppe betaling..

Sitat av Wacks
Her er forklaringen: Du har registrert kort info på wow og har ikke avbrutt betalingen. Det kan du gjøre ved å gå inn på www.wow-europe.com og logge deg inn. Du bare tar "cancel subscription".
Vis hele sitatet...
Ja men har jo ikke noe brukernavn eller passord..:/ Glemt.
Sjekk med banken om det er Blizzard som har trukket penger. 200,- spenn stemmer ikke overens med noen av betalings mulighetene som ligger på siden deres.
Sitat av |fatman|
Sjekk med banken om det er Blizzard som har trukket penger. 200,- spenn stemmer ikke overens med noen av betalings mulighetene som ligger på siden deres.
Vis hele sitatet...
Blizzard ja! Var ca 200 da..ikke helt sikker på nøyaktige tallet.
ring support telefonen.
WoW har disse betalings alternativene:


12.99 EUR One-Month Subscription
35.97 EUR Three-Month Subscription
65.94 EUR Six-Month Subscription

Så du bør nok sjekke historikken hos banken din littegranne. Dersom du ikke har en "god" venn som har lånt kortet ditt litt...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Incubo
Blizzard ja! Var ca 200 da..ikke helt sikker på nøyaktige tallet.
Vis hele sitatet...
De gjør det og har lov til å trekke automatisk. Standard så blir du "signet" opp på en måte som gjør att de trekker deg en gang i mnd. Jeg husket heldigvis passord og brukernavn så jeg har tatt "cancel" payment.

Det er mulig å ta recover password om du husker brukernavn og secret question.

Systemet deres fungerer slik om du har glemt alt av passord osv. : Du finner en support mail på siden deres å sender bilde av deg og cd-key'en til dem så skriver du att du ikke ønsker og betale lengre.
Sitat av Wacks
ring support telefonen.
Vis hele sitatet...
Prøvde men var på engelsk..og det kan jeg ikke. Skrev om problemet i et skjema på siden deres, men da jeg skulle sende det, kom det feilmelding. Så virker jo umulig uansett hva jeg gjør her!

Sitat av Alphanio
De gjør det og har lov til å trekke automatisk. Standard så blir du "signet" opp på en måte som gjør att de trekker deg en gang i mnd. Jeg husket heldigvis passord og brukernavn så jeg har tatt "cancel" payment.

Det er mulig å ta recover password om du husker brukernavn og secret question.

Systemet deres fungerer slik om du har glemt alt av passord osv. : Du finner en support mail på siden deres å sender bilde av deg og cd-key'en til dem så skriver du att du ikke ønsker og betale lengre.
Vis hele sitatet...
Ok! Får prøve å finne fram da! Bare kjedelig å måtte betale for noe man ikke kan bruke.
Jeg anbefaler deg å ringe support telefonen dems, kjeft litt på de for eksempel. Funker fett, de legger seg langflate for kundene sine.
Sitat av Incubo
Prøvde men var på engelsk..og det kan jeg ikke. Skrev om problemet i et skjema på siden deres, men da jeg skulle sende det, kom det feilmelding. Så virker jo umulig uansett hva jeg gjør her!
Vis hele sitatet...
Dem skal da ha en norsk support telefon om ikke jeg tar grenseløst feil.
WoW billing support Norge: 800 12 277 (visstnok gratis)

European support hours 10:30am to 08:00 pm (Paris time, GMT +1), from Monday to Thursday. 10:30am to 07:00 pm (Paris time, GMT +1), on Friday.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Grimdoc; 2. oktober 2006 kl. 18:17.
Sitat av Grimdoc
WoW billing support Norge: 800 12 277 (visstnok gratis)
Vis hele sitatet...
Thank you!!
Sitat av Incubo
Thank you!!
Vis hele sitatet...
Nema problema.
Har du ringt og hørt med dem?
Sitat av Grimdoc
Nema problema.
Har du ringt og hørt med dem?
Vis hele sitatet...
Gjøre d i morgen..
Sitat av Grimdoc
WoW billing support Norge: 800 12 277 (visstnok gratis)
Vis hele sitatet...
Jeg kom i alle fall til en engelsktalende supporttelefon da jeg ringte det nummeret der.. Jeg tror faktisk ikke de har norsk support i det heletatt egentlig..
De har ikke norske folk på telefon men mange folk som svarer på mail på norsk og svensk.
Bare si følgende, så skal det mest sannsynlig gå bra.

Hello it's (name) calling from Norway.
I have to cancel my subscription, but i forgot my login details.
Can you please give me username and password?
My e-mail is (E-mail du brukte på registrering).
Thank you.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Centurius; 3. oktober 2006 kl. 10:52.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
De har ingen kundebehandlere som snakker norsk. Er kun engelsk. Men ring dem. Om du ikke er så flink i engelsk, få din mor eller far til å ringe. Syns blizzard burde ha nok vett til å se at account er innaktiv, så betaling ikke trengs.
Blizzard er noen grådige dyr som markedsførte seg med warcraft serien.
Sitat av Wacks
Blizzard er noen grådige dyr som markedsførte seg med warcraft serien.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte? De lager et produkt folk er interessert i. Er ikke verre enn det. Det er ens eget valg om man faktisk vil spille og dermed betale.
Sitat av Trash2000
På hvilken måte? De lager et produkt folk er interessert i. Er ikke verre enn det. Det er ens eget valg om man faktisk vil spille og dermed betale.
Vis hele sitatet...
Kommentaren din med "no shit sherlock"-liberalistisk svada har nada å si med grådighetskommentaren. Faktisk er grådighet antagelig motivasjonen for at de lager et produkt som skal appelere til så mange, og i så stor grad få folk til å spille i en evighet på grunn av den månedlige avgiften.
Sitat av ivioyner
Kommentaren din med "no shit sherlock"-liberalistisk svada har nada å si med grådighetskommentaren. Faktisk er grådighet antagelig motivasjonen for at de lager et produkt som skal appelere til så mange, og i så stor grad få folk til å spille i en evighet på grunn av den månedlige avgiften.
Vis hele sitatet...
Klart jeg har en liberalistisk holdning. Er klart at Blizzard skaper et spill fordi at det er et marked for det. Tviler på at mange her inne hadde orket å ansette nær tusen mennesker i tre-fire år for først å utvikle et spill alle likte, deretter betale hundrevis av servere og deretter full support?

Samfunnet fungerer heldigvis ikke slik. Adam Smiths usynlige hånd fungerer godt. Folk vil ha World of Warcraft, innser at tilbudet av slike spill med like høy kvalitet er lav og dermed selger Blizzard spill.

Så klart folkene bak Blizzard ønsker å tjene penger, men hvem vil ikke det? Låner man bort 30.000 kroner i to år til en fremmed fyr på gata vil man antakeligvis ha noen kroner i renter samtidig?
Sitat av Trash2000

Så klart folkene bak Blizzard ønsker å tjene penger, men hvem vil ikke det? Låner man bort 30.000 kroner i to år til en fremmed fyr på gata vil man antakeligvis ha noen kroner i renter samtidig?
Vis hele sitatet...
Dermed besvarte du ditt eget spørsmål, og egentlig understreket at den tidligere posten din var forferdelig irrelevant. Det du sier er at du først bruker den liberalistiske modellen til å si "på hvilken måte?" til en påstand om grådighet, og så understreke at grådighet er selve drivkraften i kapitalismen. Sier ikke at det er noe galt i det, men jeg er bare LITT lei folk som skal dra inn ideologi i hver eneste debatt selv om påstanden er helt korrekt SELV UTIFRA DERES EGET IDEOLOGISKE PERSPEKTIV. Jesus christ dude, du er jo enig med fyren, og allikevel føler du for å poste om det?

Forøvrig: Klart det handler om ønske om å tjene penger, men du må selvsagt også tenke på hvordan modellen er lagt opp. WoW er det første mainstream spillet som baserer seg på en månedlig betalingsmodell, og derfor er det viktig å sørge for at folk spiller spillet lenge, i motsetning til vanlige spill hvor de kun trenger å underholde i 6-30 timer playtime. Det er nytt territorie, og man skal ikke se bortifra at de har hatt ren inntjeningsmotivasjon i bakhodet når de sørget for at man må pumpe inn enorme mengder tid for å mestre/"fullføre" spillet.
Man får høre det når crew går offtopic.

Incubo: Har du sjekket med banken din? De har som regel god kontakt med folkene hos visa, og jeg ville forsikret meg med dem at det ikke kommer flere regninger.
Sitat av k-f-j
Man får høre det når crew går offtopic.

Incubo: Har du sjekket med banken din? De har som regel god kontakt med folkene hos visa, og jeg ville forsikret meg med dem at det ikke kommer flere regninger.
Vis hele sitatet...

Har ikke det, men gjøre det nå da! Takk