Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 625
Heisan. Sitter her og tenker på å rippe Last Man Standing til pc'n. Det er en DVD og jeg ønsker å rippe filmen til .avi format.
Dette er ikke en tråd om hvordan jeg skal gjøre dette, men om hvilke programmer som anbefales.

Prøvde dette for en stund siden. De fleste programmene koster jo penger, men jeg fant tilfeldigvis serial på nettet og gjorde så en gratisprøve av et program om til fullversjon. Prøvde et råttent program som heter DVD-TO-AVI v1.8
Det viste seg at etter 5 timer med ripping var den ferdig, men resultatet ble kun på 32 min eller noe, og filmen er vel halvannen time lang.

Er det noen programmer som dere anbefaler som kan rippe DVD filmer og konvertere de til .avi format i en prosess? Programmet må være gratis. Og resultatet av rippingen bør være bra.

Grunnen til at jeg vil konvertere filmen til .avi er at de fleste andre formater jeg har vært borti tar så mye plass. mpeg kvalitet på filmene etter ripping kan brukes til nød.
Sist endret av Pope; 22. september 2006 kl. 18:21.
dvd shrink =)

gratis program kos deg<3
bruk DVD shrink til og rippe filmen med, dvd shrink gjør slik att filmen blir krympa menst du ripper slik at du kan brenne den inn på en vanli 4,7 dvd cd. ett program som converetrer DVD til avi har jeg ikke giddet og lete etter men du kan jo ta en titt innom http://www.doom9.org
Sist endret av woopahh; 22. september 2006 kl. 18:50.