Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 8279
Hei, jeg trenger link til en side om et spesielt drap som ble begått i Oslo for mange mange år siden (kanskje på 50-60-tallet, husker ikke helt).

- Drapet tror jeg har fått navn etter den bydelen det skjedde i.
- Det var ei lita jente som ble lokket ned i en kjeller av en mann med godteri.
- En annen liten gutt fant henne.
- De prøvde å vaske vekk blodet men det ville ikke bort.
- Folk som bodde i gården etterpå våknet av høye skrik fra kjelleren om natten.
- Det kom en kjent internasjonal krimforfatter på besøk til gården for å se nærmere på saken, husker ikke hvem det var.
- Vinduet til kjelleren ble murt igjen og nå er det bare en liten lufteventil der.

Noen som husker hvor/hva dette var for noe? Vet det finnes minst én egen nettside om dette drapet, men husker ikke nok til å greie å google den frem.
her


skremmende historie
Utrolig spennende skrevet. Respekt til forfatteren :-)
Sykt bra historie det der..
Trådstarter
26 0
Sorry for sent svar, men tusen takk !
det var en uhyggelig historie..
heelt sykt.. grøsset innimeg når jeg leste fortellingen og så på bildene etterpå, skvatt virkelig til når jeg på slutten av fortellingen kjenner en sterk kald brus som blåser inn på rommet gjennom vinduet...

all gredd til forfatteren, eller skal jeg si gjennfortelleren!
Kan ikke annet enn å bøye seg i støvet for den gjennfortellingen!
Utrolig bra lesestoff. Har noe lignende blitt film dramatisert? Forfatteren burde lage manus script!
Bra skrevet, var skikkelig creepy. En liten uskyldig jente som blir utsatt for noe slikt. Bare tenker meg om noe sånt hadde skjedd med lillesøstrene mine. Men greia med det mediet var litt morsom. Når hun forklarer alt hun "føler" og "ser" gjennforteller hun antagelig bare det hun har lest i avisene. Ettersom dette var noe alle i Oslo visste om var antagelig pressedekningen stor.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Veldig interessant stoff..

Morsomt at sjølveste Sir Arthur Conan Doyle var innom åstedet, jeg som trodde han hadde et helt motsatt syn på det paranormale. Sherlock Holmes trodde bare på det elementære.
Jaha, Og NÅ Forventer Du At Jeg Skal Sove.
Sitat av Sinister
Men greia med det mediet var litt morsom. Når hun forklarer alt hun "føler" og "ser" gjennforteller hun antagelig bare det hun har lest i avisene. Ettersom dette var noe alle i Oslo visste om var antagelig pressedekningen stor.
Vis hele sitatet...
Eller hun kanskje bare har lest om det på nettet? Kanskje hun så denne tråden og det var derifra hun hadde den informasjonen?
Er det noen som har linker til noen lignende historier som har skjedd i Oslo? ga litt mersmak

Btw. er dette den eneste gangen noe slikt har skjedd siden vi snakker om det ca. 80 år etter, eller er det fordi sherlock holmes fyren var og tittet der?
Sitat av M&G
Eller hun kanskje bare har lest om det på nettet? Kanskje hun så denne tråden og det var derifra hun hadde den informasjonen?
Vis hele sitatet...
Vel. Nå anntar jeg at de ikke hadde internett på slutten av 20-tallet, så jeg tviler sterkt på det.
Sitat av Sinister
Vel. Nå anntar jeg at de ikke hadde internett på slutten av 20-tallet, så jeg tviler sterkt på det.
Vis hele sitatet...
You'll never know..... Kanskje hun kunne se FREM i tiden også?

Jeg håper du skjønte at det var en spøk?

Forøvrig så tror jeg nok det er fullt mulig å få utlevert alle papirer fra Politiet i denne saken, siden det er over 60 år siden personene gikk bort. Det er 60 års sperre på personopplysninger, pga. hensynet til evt. etterlatte, slektninger osv osv.
Men faen... Der har jo jeg bodd.
Trådstarter
26 0
Sitat av Phenomic
Men faen... Der har jo jeg bodd.
Vis hele sitatet...
Shit. Akkurat i den blokka?
Sitat av ShAnGlaPanG
Er det noen som har linker til noen lignende historier som har skjedd i Oslo? ga litt mersmak
Vis hele sitatet...
Dette skjedde i 1934, saken er ikke løst ennå.
Sitat av moor
Shit. Akkurat i den blokka?
Vis hele sitatet...
Ja, den blokka ja. Begynner vel å bli rundt 6 år siden jeg flytta da. Jeg la i hvertfall ikke merke til skrik fra kjelleren.
Sitat av Phenomic
Ja, den blokka ja. Begynner vel å bli rundt 6 år siden jeg flytta da. Jeg la i hvertfall ikke merke til skrik fra kjelleren.
Vis hele sitatet...
Men det var nok fordi du ikke visste om drapet... Mennesker alså
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg fikser ikke sånne greier... Bare å høre "naken, mishandlet jentekropp" gir meg frysninger
Det var virkelig ein skummel historie :S
jeg grøssa da jeg leste om det her
herregud for en creeepy fortelling!!!
grøssa langt ned i ryggraden
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Den der er jo skrevet om før her på forumet.
I Lier/Dikemark posten: http://www.freakforum.nu/forum/showt...339#post769339
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MannY
Skummel historie!



...også har vi jo historien om hun jenten som døde i dalen ved Bergen, husker ikke hva dalen het... Var det isdalen ellerno? Var en dame på 20 år som hadde blitt drept på mystisk vis, mener å ha sett dette på åndenes makt, ihvertfall et program med han snåle, skallete og veldig engasjerte karen i.
Vis hele sitatet...
Isdalsmysteriet. Mange uklarheter.

Halv forkulla kvinnelik funne i restane av et bål. Identitet totalt ukjent. Alder nesten like usikkert.
Der har vi det ja vidarlo, ganske interresant historie det der, men tror dog jeg skal holde meg unda den, klokkeslettet tatt i betraktning.
Det er da vel egentlig bare å sammenlikne tannrøntgenbilder med savnede personer og starte derfra... Trenger ikke å være et digert mysterium så lenge man har sett litt på FBI files.